ראשי מגזין מאחורי הקלעים של הצלם הנשיאותי

מאחורי הקלעים של הצלם הנשיאותי

0
0

צלמים נשיאותיים מלווים את נשיאי ארה”ב מזה קרוב לחמישים שנה. ערוץ הנשיונל ג’יאוגרפיק בשיתוף רשת ה-PBS שידרו לאחרונה סרט דוקומנטרי העוסק בצלמים הנשיאותיים וברגעים המיוחדים אותם הנציחו לאורך השנים.

אחת המשרות הנחשקות ביותר בקרב צלמי עיתונות וצלמים דוקומנטריים ברחבי העולם היא צלם רשמי של ראש ממשלה או נשיא. הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר בצלם הרשמי של נשיא המעצמה החזקה בעולם אשר לכל מחווה שלו או מבט משמעויות סימבוליות ולעיתים גם מעשיות רבות השפעה.

בן של אחד מעובדי הבית הלבן נתפס במצלמה מלטף את ראשו של הנשיא אובמה (מתוך הסרטון של רשת PBS).

Obama child 1

אף שנשיאים אמריקניים הצטלמו מאז הפך הצילום לכלי שימושי לפני למעלה ממאה שנה, רק בתקופת כהונתו של הנשיא ג’ון פ. קנדי, אשר הבין את כוחה של התמונה להעביר מסר רב עוצמה, נתמנה צלם רשמי קבוע לנשיא ארצות הברית. מאז מלווים צלמים את נשיאי ארה”ב ברגעי ההתעלות והמשבר, בזמן הכרעות גורליות וגם סתם בהשתובבות של מאחורי הקלעים.

שני תיעודים דוקומנטריים הנוגעים לצלמים הנשיאותיים עימנו היום. הראשון הוא סרטון קצר יחסית (בן כ-7 דקות) בו מראיינת Rita Braver מ-CBS את הצלם הנוכחי של נשיא ארה”ב Pete Souza, צלם עיתונות וותיק ממוצא פורטוגזי, אשר היה בעברו גם הצלם של נשיא ארה”ב רונלד רייגן (באמצע שנות ה-80 של המאה הקודמת). בסרטון ניתן לראות כמה מן התמונות אותם צילם Souza בשנתיים האחרונות בבית הלבן, תמונות אשר נשמרות כולן בארכיון הלאומי האמריקני.

הסרטון השני והארוך יותר (כשעה) הינו סרטון תיעודי של ערוץ הנשיונל ג’יאוגרפיק בשיתוף ה-PBS (הערוץ הציבורי האמריקני) המתעד את ההיסטוריה של הצלמים הנשיאותיים. בין סיפורי הצלמים שזורים גם ראיונות עם הנשיא בוש והנשיא אובמה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *