ראשי מגזין זכויות הצלם כווית אוסרת על שימוש במצלמות רפלקסיות בשטחים ציבוריים

כווית אוסרת על שימוש במצלמות רפלקסיות בשטחים ציבוריים

2
0

במדינות שונות בניהן גם מדינות מערביות גדולות דוגמת צרפת ובריטניה התקבלו בשנים האחרונות חוקים נוקשים בנוגע לאפשרות לצלם עוברי אורח בשטחים ציבוריים. גם בארה”ב התרחשו בשנים האחרונות לא מעט היתקלויות בין צלמים לרשויות החוק בנוגע לחופש הצילום בשטחים ציבוריים. אלא שאף אחד מן החוקים שעברו במדינות אלו לא מתקרב בחומרתו לזה שהתקבל לאחרונה בכווית. במדינה השוכנת לחופי המפרץ הועבר לאחרונה חוק האוסר לחלוטין שימוש במצלמות רפלקסיות בשטחים ציבוריים.

על פי החוק החדש צלמי עיתונות בעלי תעודה הם היחידים שיורשו לצלם בשטחים ציבוריים. עם זאת אזרחים מן השורה יוכלו להמשיך ולצלם באמצעות מצלמות קומפקטיות ומצלמות המשולבות במכשירים סלולאריים. החוק הקיצוני עורר הדים ברחבי העולם וגרם להרמת גבות גם בכווית עצמה. צעירים רבים אינם מבינים את פשר החוק האוסר עליהם לעשות שימוש במצלמות הרפלקס שלהם אך מאפשר להם לצלם באותם מקומות עם מצלמות פשוטות יותר.

החוק עבר במקביל על ידי שלושה משרדים שונים (הסברה, המשרד לנושאים חברתיים ומשרד האוצר) במדינה. לא נמסר כיצד יאכף החוק או מהן הסיבות המדוייקות להכנסתו לתוקף אך אפשר להניח שנושאים הנוגעים לפרטיות הם שהובילו לקבלתו במדינה המוסלמית. נושאים רבים נוספים נותרו אף הם פתוחים – האם תותר מכירת מצלמות רפלקסיות לאזרחים פרטיים, האם מצלמות חסרות מראה נכנסות תחת מסגרת החוק או שהשימוש בהן יותר ומה תהיה הענישה למפרי החוק.

חשוב לזכור כי במדינות המפרץ העשירות ובניהן גם בכווית לא מעט חובבי צילום המשקיעים מידי שנה סכומי כסף גדולים על ציוד חדיש (במדינה גם לא מעט אספני ציוד צילום). כעת יאלצו רובם לוותר על התחביב או למצוא פתרונות אחרים. אם יותר למשל השימוש במצלמות חסרות מראה אפשר ונראה פריחה כפויה של מצלמות אלו במדינה.

מידע נוסף בנושא ניתן למצוא בידיעה אשר פורסמה במקור בעיתון kuwait-times.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב זכויות הצלם

2 תגובות

  1. Avatar

    שמולביץ אשר

    25/11/2010 ב 12:42 AM

    אולי הם יוצאים מתוך ההנחה (שלדעתי היא מוטעית מיסודה) שצילום במצלמות רפלקס, הוא צילום למטרות מסחר? כי המצלמה היא “יותר מקצועית”?
    או אולי הם חוששים שבמצלמת הרפלקס תותקן עדשת טלהפוטו?
    השד יודע מה עובר בראשם.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    25/11/2010 ב 10:59 AM

    אני חושב שהם פשוט לא רוצים שאנשים יצלמו והרבה יותר קל לאכוף אי שימוש במצלמות רפלקס – מן הסתם אפילו הם לא יכולים להעביר חוק שיאסור שימוש בפלפונים ולך תמצא היום מכשיר ללא מצלמה.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *