ראשי מגזין התמונה הגדולה בעולם – לונדון ב-80 ג’יגה פיקסל

התמונה הגדולה בעולם – לונדון ב-80 ג’יגה פיקסל

1
0

אנו עוקבים מזה זמן רב אחר ההתקדמות המתמשכת בתחום הצילום הפנוראמי ובמיוחד אחר המרוץ לצילום התמונה הפנוראמית הגדולה בעולם. לפני מספר ימים נחשפה התמונה האחרונה בשרשרת וכך לאחר דרזדן, פריז, דובאי ובודפסט מגיע גם תורה של לונדון עם לא פחות מ-80 ג’יגה פיקסל – שיא עולמי חדש (עד העיר הבאה).

בראשית אוגוסט השנה דיווחנו כי קבוצת צילום הונגרית בחסות שורה של ענקיות תעשיה בניהן מיקרוסופט, סוני ואפסון, צילמו את תמונת הסופר פנוראמה הגדולה בעולם המכילה לא פחות מ-70 מיליארד פיקסלים של העיר בודפסט. התמונה הייתה הישג טכנולוגי מרשים וצולמה באמצעות חיבור למעלה מ-6000 תמונות נפרדות אשר צולמו על ידי זוג מצלמות A900 של סוני עם עדשות 400 מ”מ (ומכפילים) וכל זאת באמצעות רובוט צילום מיוחד.

בודפסט הייתה כאמור האחרונה בשרשרת של ערים אשר זכו לטיפול הייחודי בין הערים הנוספות ניתן למנות את דרזדן שבגרמניה (26 ג’יגהפיקסל), פריס (26 ג’יגהפיקסל), ודובאי (45 ג’יגהפיקסל).

עתה הגיעה תורה של לונדון. הצלם Jeffrey Martin, מומחה לצילומי פנוראמה, הנציח את בירת הממלכה המאוחדת מראש גורד שחקים הניצב בצומת הרחובות אוקספורד וטוטנהם תוך שהוא לוכד נקודות מפתח דוגמת הביג בן, הגלגל הענק והמוזיאון הלאומי הבריטי.

ה”ביג בן” מתוך הפנוראמה (צילום: Jeffrey Martin)

Big ben

בראיון אותו נתן Martin לאחרונה (המנהל גם בין השאר את אתר הצילום 360cities.net המרכז צילומים פנוראמיים מכל רחבי העולם), סיפר האחרון כי צילום התמונה של לונדון חייב למעשה חיבור של ארבע פנוראמות שונות (30 ג’יגה פיקסל עם חפיפה כל אחת) אשר צולמו מנקודת שונה על המגדל. הצילום בוצע באמצעות קנון 550D (לטענתו בשל צפיפות הפיקסלים ולא דווקא בשל הרזולוציה) ועדשת 400 מ”מ.

שעון נוסף בלונדון מתוך התמונה – באילו שעות צולמו התמונות? (צילום: Jeffrey Martin)

London clock

התוצאה – 7886 תמונות אשר חוברו יחדיו (באמצעות מחשב רב עוצמה) בכדי ליצור תמונה פנוראמית עצומה אשר רוחבה כ-400 אלף פיקסלים וגובהה כ-200 אלף פיקסלים. אם הייתם מדפיסים תמונה זו ברזולוציה של 300 dpi היה מתקבל פוסטר שאורכו 35 מ’ וגובהו 17 מ’ (ואם נראה לכם כי ראיתם פוסטרים גדולים יותר של בר רפאלי על גורדי שחקים בתל אביב כדי שתזכרו כי שם מדובר בהגדלות בהם מקובל לצפות ממרחק של עשרות מטרים ולא בגודלה האמיתי של התמונה בה ניתן היה לצפות גם ממרחק של סנטימטרים בודדים ולזהות פרטים).

ילדים מטושטשים – שומרים על צנעת הפרט (צילום: Jeffrey Martin)

London Children

בבלוג של האתר שלו סיפק Martin גם כמה הסברים לבעיות אפשרויות בתמונה (מ”תפירה לא מושלמת” ועד חוסר אחידות בחשיפה בחלקים שונים של התמונה – עניין לא מפתיע במיוחד בלונדון המעוננת). ובכל זאת בהתחשב בתנאים (הרוחות על הגג) בזוויות הצילום השונות (אחת מכל פינה של הגג) וממגבלות הזמן (לרשותו עמדו שלושה ימים בלבד בשביל להשלים את תהליך הצילום כולו – לא עניין פשוט בעיר עם מזג אויר הפכפך כמו לונדון) התוצאה מוצלחת למדי.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

תגובה אחת

  1. Avatar

    martha

    16/12/2011 ב 1:51 PM

    אוהבת מושבעת של לונדון

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *