ראשי מאמרים איך תיק נולד – מפגש עם חברת KATA

איך תיק נולד – מפגש עם חברת KATA

3
0

ראיון עם חברת KATA

במסגרת הביקור בחברת KATA ערכנו ראיון קצר עם בלינה ישראל , מנהלת ההדרכות והשיווק בחברה  בכדי ללמוד מעט יותר על תחום תיקי הצילום ועל עתידה של חברת KATA.

ש: מהו התיק הנמכר ביותר של KATA?

ת: ה-3N1 הוא התיק הנמכר ביום כיום ויחד עימו כיסויי הגשם שלנו זוכים לפופולאריות רבה. אגב, KATA לא רואה עצמה כחברת תיקי צילום, אלא כחברה המתמחה בפתרונות הגנה ועבודה.

IMG 7325
פרס TIPA בו זכתה החברה

ש: איך מתייחסת KATA לנושא העיצוב והארגונומיה עבור נשים?

ת: KATA ערכה שורה ארוכה של סקרים במטרה לבחון את הרגלי השימוש של צלמים וצלמות ברחבי העולם. בחברה ישנן שתי נשים בתפקידי מפתח במחלקת הפיתוח אחת מהן היא אלונה קומסקי מנהלת הפיתוח של החברה ודגש רב ניתן לנוחות השימוש של הצלמות. בין השינויים שהוכנסו: רצועות "תלת ממדיות" בתיקי הגב המתאימות את עצמן למבנה הנשי וכן יכולת לשינוי מיקום רצועת החזה.

ש: ב-2005 חברת KATA נרכשה על ידי תאגיד VITEC הבריטי. מה היו ההשלכות של המהלך על החברה?

IMG 7350
תיקי KATA בחדר התצוגה שבמפעל (צילום: אופיר אילוז)

ת: קבוצת VITEC מורכבת ממספר חברות מובילות בתחום הצילום בניהן גם חברת Manfrotto וחברת Gitzo (המפתחות ומייצרות חצובות לצילום סטילס ווידאו). החבירה למעצמה שכזו בעולם הצילום הזניקה את קאטה למעמד חזק מאד בשוק הצילום העולמי ונתנה לנו גב כלכלי אשר אפשר לנו להגדיל את היקפי הפיתוח והייצור שלנו במהירות שיא. ב-2009 הייתה KATA החברה אשר מכרה הכי הרבה מכל החברות בקבוצת VITEC ואנו גאים בכך מאד.

ש: במסגרת עבודתך את מסתובבת הרבה בעולם ולומדת על הרגלי השימוש בתיקי צילום בתרבויות שונות. אילו הבדלים את רואה בין מדינות ויבשות שונות מן הבחינה הזו?

ת: בארה"ב צלמים וחובבים רבים מסתובבים עם מותנונים (תיקי מותן למצלמות). לעומת זאת לא תתפוס אירופאי שפוי מסתובב עם תיק מותן (וגם בארץ המכירות של תיקי המותן לצילום חלשות). ביפן תיקי צד קטנים נמכרים הרבה יותר יחסית לתיקי גב. היפנים למשל רוכשים הרבה תיקים אופנתיים וצבעוניים ופחות משנה להם אם מדובר בתיק צילום או לא. בארה"ב לעומת זאת השוק שמרני מאד מבחינת צבעים והצבע השחור שולט. ישראל ויוון הם שווקים קשים – המחיר משחק תפקיד מאד משמעותי. השוק האירופאי לעומת זאת מוכן לשלם תמורת איכות. מצד שני בשוק האירופאי נותר גרעין קשה אשר מסרב ללכת עם מחשב נייד בתיק הצילום וזאת בעוד בשאר השווקים הוספת תא למחשב נייד הפכה מזמן להכרח. השוק הסיני הוא שוק תיקים מתפתח ודווקא שם למרות ההעתקות הרבות יש לנו הצלחה יפה. הסינים מאד נמשכים למותגים ומיתוג חזק מוכר הרבה מאד אצל הסינים.

ש: הרבה מהטכנולוגיות שאתם משלבים בתיקים אינן מוסתרות (מערכת הגב עם חיזוקי המתכת בליין ה-Ultra-Light החדש, ה-Aeriform אותו ניתן לראות דרך הבד בגב התיקים ועוד) האם הדבר מכוון?

IMG 7330
ה-R103 - תיק צילום הסטילס הראשון של KATA (צילום: אופיר אילוז)

ת: בהחלט. אנחנו לא מאמינים בגישה של "Intel inside" (יודעים שהטכנולוגיה בפנים אבל לא רואים אותה). מבחינתנו חשוב לנו לא רק שהמשתמשים ידעו שהתיק כולל טכנולוגיה מתקדמת אלא שגם יראו אותה ויוכלו להבין אותה ואת ערכה.

ש: כיצד קובעים מחיר לתיק?

ת: מתחילים מלמעלה ולמטה. מסתכלים על השוק וחושבים לאיזה פלח שוק התיק מיועד ובכמה ניתן למכור. ואז צריך כמובן להגיע למחיר המטרה בייצור ואם לא מגיעים יש תיקונים לכאן או לכאן.

ש: אתם שומרים על רמת מחירים דומה בכל העולם?

ת: אנו משתדלים מאד. יש הפרשי מטבע, שילוח ומכס (בהודו יש למשל 37% מכס על תיקים, בישראל המכס על תיקים הוא 12%, בנוסף למע"מ כמובן).

ש: יש לכם סיפורים מעניינים של צלמים אשר חווים את שלמות ציודם לתיקים שלכם? (השאלה הגיעה לאחר שבלינה הזמינה אותנו לקפוץ יחד עימה על אחת ממזוודות הצילום של KATA. ההתעללות לא עשתה כנראה רושם על התיק אשר שמר על צורתו המקורית).

ת: אנו מקבלים כל הזמן פניות מרגשות מצלמים בכל רחבי העולם. יש לנו סיפור מדהים של מישהי שנסעה על אופנוע עם תיק גב של KATA ונפלה אחורה והתיק בלם את הפגיעה (מאוחר יותר התברר שגם הציוד נותר שלם). לצלם אחר היה ציוד בשווי עשרת אלפים דולר שהתגלגל מצוק בגובה 100 מטר – הציוד נותר שלם. סיפור מדהים אחר קרה לצלם אשר השאיר את הציוד שלו בתיק על גג רכב 4X4, התיק נפל ומאוחר יותר גם נדרס והציוד נותר שלם.

ש: מדוע נסגרה החטיבה הביטחונית של KATA?

IMG 7276
עבודת שיווק בין לאומית (צילום: אופיר אילוז)

ת: החטיבה נסגרה בשנה שעברה כהחלטה אסטרטגית של החברה להתמקד בשוק הצילום האזרחי.

ש: יש לחברה כוונה להתפרס לכיוונים אחרים – תיקים שאינם בתחום הצילום (טיולים וכו'), או תחומים אחרים לגמרי?

ת: לא. אנחנו בוחרים להתמקד במה שאנו טובים בו, פתרונות לתחום הצילום.

ש: איפה KATA רואה עצמה עוד 5 שנים?

ת: השאיפה בשנתיים הקרובות היא למצב את KATA כמספר 2 העולמית בתחום תיקי הצילום. להיות בכל חנות צילום וכל חנות Consumer Electronics. בעתיד הקצת יותר רחוק המטרה היא להגיע כמובן למקום הראשון. חשוב לזכור ש-Lowepro החברה המובילה בשוק כיום, נמצאת בתחום תיקי הסטילס כבר שלושים שנה ואילו KATA נכנסה לתחום לפני שש שנים בלבד ויש לה פער שיווקי להדביק.

ש: את יכולה לדמיין איך יראו תיקי החברה בעוד 5 או 10 שנים?

ת: לא ממש. השאלה היא מה תהיה המהפכה הבאה בעולם הצילום. עד עכשיו הצלחנו לחזות מגמות בצורה לא רעה, הן את "המהפכה הדיגיטלית" עוד לפני שנכנסנו לתחום הסטילס ב-2004 ולאחרונה את מה שנראה כמגמה מתרחבת של וידאו רפלקסי. כשתגיע המהפכה הבאה אנחנו נהיה גם שם.

עמודים: 1 2 3 4
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מאמרים

3 תגובות

  1. אלבו

    18/09/2010 ב 10:08 AM

    התיקים שלהם מעולים ומיוחדים מושקעת מחשבה רבה המאפשרת נוחות למשתמש ולא חוסכים ברצועות לשימוש וחיבורים עתידיים כל הכבוד

    השב

  2. Alex Koldertsov

    17/11/2010 ב 4:28 PM

    מעולים, רכשתי תיק שלהם
    665i ,תיק אחלה
    רכשתי אותו ב 460 שח ,אבל למה כ"כ יקר בארץ???? אותו תיק בארה"ב רק 80 דולר באיביי

    השב

  3. עידו גנוט

    17/11/2010 ב 7:54 PM

    יש מיסוי על תיקים בארץ לצערנו וגם המע"מ גבוהה משמעותית ממרבית המדינות בארה"ב.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *