ראשי מאמרים סיקור אירוע השקה חברת קאמרה יבואנית ניקון וראיון עם סגן נשיא ניקון אירופה

סיקור אירוע השקה חברת קאמרה יבואנית ניקון וראיון עם סגן נשיא ניקון אירופה

3
2

לפני כשבוע ערכה חברת קאמרה, היבואנית הרשמית החדשה של חברת ניקון לישראל, אירוע השקה מיוחד במסגרתו הגיעו נציגים בכירים של החברה מאירופה וכן קבוצה גדולה של צלמים וצלמות להתנסות במצלמות החברה (ולצלם במסגרת עמדות סטודיו שונות) כחלק מפעילות קבוצת הפייסבוק “צלמים בתחילת דרכם”.

כזכור לפני מספר חודשים סגרה חברת הדר את שעריה (כפי שדיווחנו כאן) וחברת קאמרה קיבלה את הייבוא של מוצרי ניקון לישראל. לרגל השינוי ערכה קאמרה אירוע בהשתתפות מאות צלמים ושורה של ביתני הפעלה (עוד על כך מייד) והזמינה מספר בכירים בחברת ניקון אירופה וביניהם גם את סגן נשיא ניקון אירופה, מר. Naoki Onozato איתו יצא לנו לשוחח על נושאים שונים הנוגעים לחברת ניקון ומוצריה כמו גם על מצב שוק הצילום ועל ההשפעות של מגיפת הקורונה על התעשיה. את הראיון שערכנו עם מר. Naoki תוכלו למצוא בהמשך הכתבה (לבקשתו הראיון נערך מראש בכתב, זאת למרות שהוא עצמו דובר אנגלית מצויינת).

לפני שנעבור לראיון כמה מילים על הביתנים באירוע. קבוצת “צלמים בתחילת דרכם” הקצתה לאירוע מספר גדול של מדריכים שעמדו בכל אחת מהעמדות השונות וסייעו, כל פעם לקבוצה אחרת של צלמים לצלם את הדוגמנים והדוגמניות השונים. הקבוצה שהוקמה לפני כשבע שנים לערך על ידי לירן בן שלמה היא היום אחת הגדולות ברשת הישראלית בתחום הצילום ומונה כמעט 50 אלף איש והיא פעילה מאד ברשת ומחוצה לה (כל הפעילות היא התנדבותית) ומטרתה לעזור ולקדם צלמים חובבים אך גם מתקדמים יותר ואף לשלב צלמים מקצועיים בפעילויות השונות של הקבוצה הכוללות מפגשים, הרצאות ועוד. מיזם ייחודי ומרשים של הקהילה למען הקהילה.

אחת התמונות שצילמנו מתוך הסדנאות שהתקיימו באירוע

camera 2

במסגרת האירוע צילמנו סרטון קצר והוא לפניכם:

רשימת ההרצאות שהתקיימו באירוע

Nikon event lectures

 אנו ערכנו כאמור ראיון עם מר. Naoki ואנו מביאים לכם את התרגום שלו כאן:

ש: אנו נפרסם בקרוב סקירה מקיפה אודות מה שהתרחש בשוק הצילום בעשור החולף (2010-2020); שוק הצילום עבר שינוי דרמטי בתקופה הזו וצנח ממכירות של 120 מליון מצלמות ב-2010 לכ-15 מליון מצלמות בלבד ב-2019. כיצד ניקון רואה את השינוי, האם הכל באשמת המצלמות הסלולאריות?

ת: אנו אכן ראינו שינוי משמעותי ומשתמשך מאד עם הכניסה של הצילום הסלולארי לשוק, יחד עם זאת ברור לגמרי שיש צורך שהמצלמות הסלולאריות לא יכולות לספק הן בסטילס והן בוידאו. הצורך הזה מגיע מהתחום החצי מקצועי והמקצועי (מר. Naoki השתמש בביטוי mid level ו-High Level אותם אפשר לתרגם גם מעט אחרת כרמות בינוניות וגבוהות ולא בהכרח מקצועיות/חובבניות. ע.ג.).

ש: ביתר פירוט רצינו לשאול כיצד ניקון עצמה מושפעת מהשינויים הללו בשוק ומה היא עושה בכדי להתמודד עימם?

ת: אנו צפינו את הירידות בשוק הצילום ולקחנו זאת החשבון כשבאנו לפתח ולשווק מוצרים חדשים. כאמור אנו צופים שתמשיך להיות דרישה משמעותית בפלחי השוק הגבוהים יותר ולשם אנו מכוונים את מאמצינו כיום. מעבר לכך ניקון ערכה בשנים האחרונות שינויים מבניים בכדי להתאים את עצמה לשוק המשתנה.

ש: האם יש לך הערכה מתי הירידות בשוק הצילום יפסיקו והשוק יתאזן והאם מה שיישאר מהשוק באותו שלב יאפשר לחברות המרכזיות להמשיך לפעול ובעיקר לפתח מוצרים חדשים (בהתחשב בעלויות הפיתוח הגבוהות של טכנולוגיות צילום חדשות)?

ת: קשה מאד לתת הערכות ולצפות את העתיד, אבל ההערכה שלנו היא שהשוק המקצועי והחובבני המתקדם לא ייעלמו ואנו מנסים כל העת לפתח טכנולוגיות חדשות עבור השווקים האלו תוך כדי מאמץ לצמצום עלויות הפיתוח.

ש: כיצד השפיעה התפרצות וירוס הקורונה על ניקון? רק לפני 3 שנים סגרתם מפעלי ייצור בסין, האם אתם עדיין מייצרים במדינה ועד כמה שרשרת האספקה שלכם מושפעת ממה שקורה שם והאם אנו צפויים לחוסרים בשנה הקרובה כתוצאה מהמגיפה?

ת: אנו חוקרים את הנושא [הקורונה] כעת ולכן לא יכולים להגיב באופן מפורט. ישנם חלקים [בהם משתמשת ניקון] המיוצרים בסין ולהם עשויה להיות השפעה מסוימת.

ש: נעבור לעסוק בטכנולוגיה עצמה. ה-D6 זכתה לביקורת ברשת על כך שאיננה חדשנית מספיק (במיוחד ביחס למצלמות המתחרות של סוני וקנון). אם הכוונה של ניקון הייתה לייצר מצלמה שהיא שדרוג “אבולוציוני” מתבקש ל-D5 אולי היה נכון לקרוא למצלמה D5S ולהימנע מן הביקורת הזו?

ת: אנו מבצעים שינוי מספר רק כשמדובר בשינוי מהותי ביכולות ובביצועים של מצלמה. ל-D6 יש את מערכעת הפוקוס הטובה ביותר מכל מצלמות ניקון, מנוע עיבוד התמונה והתפעול הכללי של המצלמה כמו גם החיבוריות שופרו ושודרגו (ובכלל זה ה-WIFI וה-GPS). בהתחשב בכל השינויים הללו ראינו לנכון לקרוא לדגם החדש D6.

ש: בטרם הושקה ה-D6 היו שמועות כאילו ניקון מתכננת הוספה של מייצב לדגם החדש. שמועות אלו התבררו כשגויות. מה הקשיים שבהוספת מייצב למצלמות DSLR דוגמת ה-D6 (אחרי הכל ל-Z6/Z7 יש מייצב מובנה והן קטנות בהרבה)?

ת: קהל היעד העיקרי של ה-D6 הוא צלמי ספורט וטבע העושים שימוש בעינית האופטית. באופן כללי אפשר לומר כי מייצב על החיישן יוצר פער (gap) בין העינית האופטית והחיישן, פער זה מועצם בעת שימוש בעדשות טלפוטו. מעבר לכך אנו מאמינים כי מייצב על החיישן לא היה דרישה מרכזית עבור משתמשי ה-D6 ולכן לא יישמנו אותו.

ש: למרות ש-Snapbridge של ניקון היא כיום אחת האפליקציות המקיפות והשימושיות ביותר למכשירים סלולאריים המחברות את הסמרטפון למצלמה, עדיין אין אפשרות להעלאה ישירה של תמונות מהמצלמה לענן בלי תיווך של מכשיר סלולארי – דבר שאמור להיות אפשרי טכנולוגית ב-2020 – האם זה משהו שאתם בוחנים?

ת: אנו מזהים שיש דרישה גדולה של השוק לצמצום הפער בין המכשירים הסלולאריים והמצלמות. אפליקציית ה-Snapbridge עודכנה בשנים האחרונות פעמים רבות והיא כיום האפליקציה הזוכה לציונים הגבוהים ביותר מבין מקבילותיה בשוק. אנו לא יכולים להגיב על פיתוח מוצר ספציפי שטרם הושק אבל מבטיחים שנמשיך לעקוב אחרי הדרישות של השוק בתחום ולהתאים את עצמנו.

קצת פרשנות לסיום. אין בראיון הפתעות גדולות ומר Naoki היה זהיר מאד בדבריו. לדעתנו מדובר בזהירות מיוחדת שהיא מעבר לתשובות הדיפלומטיות הרגילות שנהוגות בקרב בכירים בחברות צילום בדרך כלל. המצב בשוק הצילום בימים אלו בצל הקורונה עדין במיוחד ולהתפשטות המחלה בסין ובעולם כולו יש השלכות בכל ההיבטים (כולל על שרשרת הייצור של מרבית החברות, על השיווק, המכירות אבל גם על המניות של החברות עצמן – התייחסות לא זהירה של Naoki בראיון עיתונאי עלולה להוביל לפגיעה במניית החברה ומכאן זהירות הייתר לדעתנו).

מן השיחה שערכנו במהלך האירוע הצלחנו בכל זאת לברר פרט מעניין שלא היינו מודעים אליו. ניסינו ללמוד יותר על השאלה מדוע בחרה ניקון שלא לשלב את יכולות מעקב הפוקוס בוידאו הקיימות ב-D780 החדשה (שנלקחו מה-Z6 אגב) במצלמת הדגל – ה-D6. התשובה הפתיעה אותנו. על פי מר. Naoki הסיבה האמיתית לכך של-D6 אין יכולות וידאו מתקדמות נוגעת לעניינים של זכויות שידור (באירועים רשמיים גדולים – בעיקר תחרויות ספורט, יש כפי הנראה הבדל בין ההרשאות הניתנות לצלמים שונים – כאלו החלות על כל מי שמצלם באופן רשמי בוידאו, לבין צילום סטילס). מה שמוזר הוא, ועל כך לא שאלנו את מר. Naoki, הוא שמצלמת הדגל החדשה של קנון – ה-1D-X III דווקא כוללת יכולות וידאו מתקדמות ולכאורה פונה לאותו הקהל…

תמונה נוספת מן האירוע

Cemera event 1

אנו רוצים להודות לחברת קאמרה על האירוח ואנו מקווים להביא לכם בחודשים הקרובים שורה של סקירות על מוצרי החברה (עד היום זכו ביקורות הוידאו שלנו על מוצרי ניקון לכמעט מליון צפיות והן הפופולאריות ביותר בערוץ היוטיוב של אתר הבת שלנו LensVid בפער ניכר).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מאמרים

3 תגובות

  1. Avatar

    אליהו אבניאל

    04/03/2020 ב 8:24 AM

    עידו תודה,
    האם יש מפרט על מצלמה D780?
    האם יש שינו ביצור מצלמות ניקון לאותו דגם בן אמריקה אירופה לישראל?

    השב

  2. Avatar

    רוברט

    04/03/2020 ב 10:06 AM

    האם חברת קאמרה (בהיותה יבואנית רישמית) תכיר באחריות למוצרים שנקנו בחו”ל ?

    השב

  3. Avatar

    עידו גנוט

    04/03/2020 ב 4:32 PM

    אליהו – כן בטח – ראה כתבה שלנו מהאתר באנגלית:
    https://lensvid.com/gear/nikon-d780-in-depth-look-and-hands-on/
    אין שום הבדל בין מדינות במצלמות (לפעמים השם שונה בקנון ולסוני יש מדיניות מוזרה עם תפריטים ביפנית בלבד לשוק היפני ולכולן יש הבדל בין PAL/NTSC בין השווקים הרלוונטיים אבל לא מעבר לזה).

    רוברט – אני לא יודע. קצת מסופק אבל אנסה לברר בהזדמנות.

    השב

להגיב על רוברט לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *