ראשי מאמרים פוטוקינה 2018: ראיון עם חברת ניקון

פוטוקינה 2018: ראיון עם חברת ניקון

4
0

אנו פותחים את סיקור הוידאו הרשמי והמקיף שלנו עם ראיון מקיף אותו אנו מפרסמים היום מתערוכת פוטוקינה 2018 שהסתיימה זה מכבר עם חברת ניקון. החברה השיקה כחודש לפני התערוכה את מצלמות ה-Z7 וה-Z6 חסרות המראה יחד עם ליין עדשות ואנחנו ישבנו עם נציג החברה בכדי ללמוד יותר על המוצרים החדשים, להבין לאן מועדות פניה של החברה, ובנוסף להעלות כמה שאלות שאתם הגולשים הפנתם לניקון עוד בטרם התערוכה.

את Dirk Jasper אחד המנהלים הבכירים בתחום התקשורת של ניקון אירופה בשנים האחרונות פגשנו בפוטוקינה כבר ב-2016 (ולמעשה עוד ב-2012) והוא נאות להסכים לשוחח איתנו (לראיון ארוך למדי) גם בפוטוקינה הנוכחית. היו לנו ל-Jasper שורה ארוכה של שאלות – רובן התמקדו מן הסתם בדגם ה-Z7 שהגיע לשוק ממש עם פתיחת תערוכת פוטוקינה (אנו מקווים לקבל אותו לבדיקה בעתיד הלא רחוק בעצמנו), אבל חלקן עוסקות גם בפיתוח הכללי של התושבת החדשה, העדשות, טכנולוגיות וידאו מתקדמות ועוד.

Nikon Z7 photokina 2018

הראיון עצמו (למטה) שערכנו עבור אתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid נמשך יותר מ-20 דקות ולמי שמתעניין בנושא הוא בהחלט מומלץ. למי שרוצה – הינה כמה מנקודות המפתח (מבחינתנו לפחות) בראיון:

  • בניקון לא היו מוכנים לספק תאריך מדויק למועד בו החלו לעבוד על “פרויקט ה-Z” שלהם (אם היינו צריכים לנחש מדובר בפרויקט בן 3 שנים לפחות), אבל Dirk Jasper כן התייחס לכך שהרבה לקחים שנלמדו מליין ה-1 (שייצורו הופסק השנה) שולבו בתוך ליין ה-Z.
  • עדשת ה-NIKKOR Z 58mm f/0.95 S Noct הידנית שתגיע לשוק בשנה הבאה היא סוג של “הוכחת היתכנות” למה יכולה המערכת החדשה ליצור מבחינת מהירות עדשות ואיכות תמונה. Jasper הזכיר את העדשה בנשימה אחת עם עדשות הצייס Otus ובניקון כנראה מאמינים שהאיכות האופטית של העדשה איננה נופלת מזו של העדשות הטובות ביותר בשוק.
  • ניקון ערכה אינסוף דיונים פנימיים לפני השקת התושבת החדשה (Z-mount). למרות ש-Jasper לא היה מוכן להצהיר בפה מלא כי התושבת פותחה בכדי לאפשר שילוב חיישנים גדולים יותר מ-FF בעתיד במצלמות ניקון, מתוך דבריו בהחלט מובן כי ניקון חשבה הרבה מאד קדימה כאשר פיתחה את התושבת (כולל מבחינת גדלי החיישנים העתידיים).
  • ניקון טוענת כי הטווח הדינאמי של ה-Z7 טוב יותר מזה של ה-D850.
  • חברת ATOMOS צפויה לתמוך ב-N-LOG של חברת ניקון לא רק בדגם ה-NINJA V החדש, אלא גם בדגמים מתקדמים אחרים של החברה בהמשך. ניקון עצמה תפתח את ה-LOTs שלה למפתחים שירצו ללמוד אותם.
  • באופן שנשמע כמעט נוגד את ההגיון (והמספרים הרשמיים), ניקון טוענת כי ה-Z7 מסוגלת לצלם ברצף מהיר יותר מה-D850 (אתם יכולים לשמוע את ההסבר של Jasper סביב 11:30 בסרטון).
  • ניקון בחרה שלא להשתמש בשני כרטיסי זיכרון (כמו לדוגמא שני UHS-II או ה-UHS-III שיגיעו לשוק בקרוב וגם לא ב-SD EXPRESS העתידי והמהיר במיוחד) בעיקר בשל זמינות הכרטיסים הנוכחיים והעובדה ש-XQD קיים ועובד עם המצלמות הנוכחיות של ניקון, והוא עמיד למדי ושילוב של זוג כרטיסים (XQD) היה הופך את המצלמה לגדולה (אנו נרשה לעצמנו להוסיף כי לא מן הנמנע שדגמים מתקדמים יותר בסדרה בהחלט יגיעו עם זוג כרטיסים – בוודאי לנוכח הביקורת שספגה ניקון אחרי ההכרזה).
  • על פי ניקון עדשות עם אלמנטים “קלאסיים” עדיין מייצרות איכות אופטית עדיפה מזו של עדשות PF (כמו עדשת ה-500 מ”מ PF החדשה אותה השיקה החברה במקביל ל-Z7), בנוסף קשה יותר לייצר עדשות PF מהירות (דוגמת 500 מ”מ F4 למשל) וזאת כנראה הסיבה שלא נראה החלפה מלאה של כל ליין הטלפוטו בעדשות עם אלמנטים מסוג PF (חשוב לציין כי מדובר גם בטכנולוגיה לא זולה ולכן טרם ראינו אותה בעדשות “בסיסיות” יותר בליין של ניקון).
  • לניקון אין שום תוכנית להפסיק לייצר עדשות למצלמות DSLR בעתיד הקרוב (או לשחרר גופ DSLR חדשים). יחד עם זאת ניקון בהחלט רואה לאן הרוח נושבת ו-Jasper אמר במפורש כי בהחלט אפשר שבעתיד נראה הרבה יותר מצלמות ועדשות חסרות מראה – כולל מצלמות מקצועיות (ה-Z7 איננה נתפסת ככזאת על ידי החברה).
  • שמחנו לשמוע כי מצלמות ה-Z יפעלו על פי ניקון באופן מושלם גם עם מכפילים (לדוגמא ה-Z7 עם מתאם + מכפיל 1.4X ועדשת ה-500 מ”מ PF החדשה תעבוד בדיוק כמו על גוף DSLR ואפילו עם יתרון של ייצוב בגוף המצלמה שישתלב עם ייצוב העדשה).
  • ה-Z6/Z7 פותחו במקור כמצלמות FF קטנות ו”פשוטות” יחסית ובמהלך הפיתוח שלהן נוספו להן (במיוחד ל-Z7) עוד ועוד יכולות מתקדמות אך בשום שלב לא הייתה כוונה לפתח גרסה חסרת מראה של ה-D850 (למרות הדמיון לכאורה בחלק מהמאפיינים).
  • מאותה סיבה גם לא פיתחו בניקון גריפ למצלמות אבל מסיבות הקשורות לתוצאות ה-CIPA של חיי הסוללה של המצלמות החליטו בניקון כן לפתח סוללה חיצונית (המתחברת בדומה לגריפ אך איננה כוללת כפתורי צילום וכו’). בניקון כן הבטיחו שלמרות תוצאות ה-CIPA (המבוססות על פי החברה על מבחנים שמתאימים כנראה יותר למצלמות DSLR) ניתן יהיה ברוב המצבים לצלם עם המצלמות הרבה יותר מ-330 התמונות “הרשמיות” ובכל מקרה ה-Z7 מסוגלת לצלם וידאו ב-4K יותר מ-80 דקות לסוללה.
  • על פי Jasper יכול להיות שניתן יהיה להוסיף בעדכון (קושחה) פונקציה לסימון נקודות זמן בעת צילום וידאו (לשימוש בעת עריכה בתוכנות כמו פרמייר ואחרות).

לא היה לנו הרבה זמן לשחק עם ה-Z7 והעדשות החדשות בתערוכה, אבל משהו מעניין אחד גילינו דווקא משיחה שהמשכנו לקיים עם Jasper אחרי הראיון ולדעתנו ניקון לא הדגישה מספיק בחומר הפרסומי עם השקת המצלמות החדשות והוא דווקא מעניין מאד – במיוחד צלמי וידאו. למצלמות החדשות יש מערכת מובנית המפצה על התופעה המכונה focus breathing (לפחות עם העדשות הייעודיות למצלמות ה-Z – לא בדקנו זאת עם עדשות יחד עם המתאם). בנוסף נראה שהמצלמה שומרת על הפוקוס באופן מושלם גם בעת ביצוע זום פנימה והחוצה (בהחלט עניין מפתיע שאנחנו נידרש לו אולי יותר כאשר נבחן את המצלמה והעדשות החדשות).

Nikon Z7 and lens

בימים הקרובים אנו נמשיך לפרסם כאן קרוב ל-20 סרטונים וראיונות מן התערוכה עם מיטב החברות, המוצרים והמציגים ואתם מוזמנים להמשיך לעקוב אחרינו כאן במגה פיקסל, בעמוד הפייסבוק שלנו ודרך ערוץ היוטיוב של אתר הבת LenaVid.com.

Nikon 35mm 50mm S lenses photokina 2018

הראיון המלא עם Dirk Jasper מחברת ניקון בפוטוקינה 2018

בימים הקרובים אנו נמשיך לפרסם כאן קרוב ל-20 סרטונים וראיונות מן התערוכה עם מיטב החברות, המוצרים והמציגים ואתם מוזמנים להמשיך לעקוב אחרינו כאן במגה פיקסל, בעמוד הפייסבוק שלנו ודרך ערוץ היוטיוב של אתר הבת LenaVid.com.

תודה מיוחדת לצלם ודים סוחרבסקי שהתלווה אלינו לתערוכת פוטוקינה והיה אחראי על צילום הסרטונים והתמונות בתערוכה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מאמרים

4 תגובות

  1. Avatar

    ויק

    06/10/2018 ב 1:46 PM

    אין חדש עם חברת ניקון שום בשורה..פוגי זה הסיפור..חברה קטנה שעושה בית ספר לגדולות..כולל קאנון..הוציאו מצלמות לעשירון העיליון אין מבחר..הסיפור זאת fuji..נקודה.. תוך 6/8 שנים הפכה לשחקן מרכזי..לצלם החובב לחצי מקצועי.ולסטודיו..

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    07/10/2018 ב 1:11 PM

    פוג’י היא בהחלט חברה מעניינת (שמאד התקדמה בשנים האחרונות מבחינת טכנולוגיות – במיוחד כל נושא הוידאו וה-AF) אבל מבחינת מכירות עדיין מדובר בחברת נישה ואני לא בטוח שזה ישתנה בקרוב.

    לגבי ניקון – אני נוטה להסכים שה-Z7 היא לא מה שרבים ציפו (אנחנו נבחן אותה בעתיד הלא רחוק ונוכל לתת את נקודת המבט שלנו – להחזיק אותה בתערוכה זה ממש לא מספיק). בגדול אבל מה שיותר מעניין מה-Z6/Z7 או אפילו מהעדשות שהוצגו זה התושבת החדשה ומה שהיא תאפשר לניקון בעתיד. צריך לזכור שגופים מחליפים כל שנתיים שלוש – עדשות (ובטח תושבת) זה משהו להרבה מאד שנים ופה יש פוטנציאל גדול.

    אם ניקון תשכיל להבין מה הקהל רוצה – ואני חושב שאחרי הביקורת שהיא ספגה עם ה-Z7 הם די מבינים מה עדיין חסר להם (בגדול – קצב צילום יותר גבוה וחוצץ גדול יותר, שיפור נוסף של נושא ה-AF, זוג כרטיסי זיכרון ובעיקר עוד עדשות יותר מעניינות) הם יכולים להיות בכיוון הנכון.

    בראיון שמעת את דירק ג’ספר אומר במפורש שיש עוד הרבה מספרים (מספרי Z) פנויים – מה שאומר שניקון כבר עובדת חזק על דגם מקצועי (מבחינתם ה-Z7 הייתה מצלמת חובבים מתקדמת – גם אם במחיר מופרז לכל הדעות).

    השב

    • Avatar

      Ben

      10/10/2018 ב 5:55 PM

      זה נראה כמו יצאה לא בשלה לשוק. ועד שיטפלו בליין של העדשות בסוללה במיהריות פיקוס ובמספר הכרטיסים וכו’ החברות האחרות (וכמובן סוני) גם יתקדמו כך שהפער לא יסגר בכזאת קלות…

      השב

      • Avatar

        עידו גנוט

        12/10/2018 ב 1:32 PM

        ליין העדשות ייקח זמן אבל בגלל המתאם אתה יכול להשתמש בעיקרון בכל עדשות הניקון הקיימות כמעט על הגוף הזה ויש לניקון אופטיקה טובה מאד (ויש כמובן גם צד שלישי כמו סיגמא שאמור לעבוד טוב). לגבי מספר הכרטיסים – התשובה ברורה מאד בראיון – ניקון לא ניסו להתחבא – זאת לא מצלמה מקצועית – היא לא פותחה כמצלמה מקצועית – פשוט נוספו לה הרבה פיצ’רים בתהליך הפיתוח אז היא נראית כמו תחליף חסר מראה ל-D850 – היא לא – לא מבחינת ניקון מן הסתם. מה שכן היא בהחלט יקרה – אבל זה כבר שיקול של כל משתמש אם הוא מוכן לשלם סכום כזה על המצלמה הזאת.

        לגבי הסוללות – אתה מסתכל על זה כמשהו שלילי – משתמשי ניקון קיימים מרוצים ברובם כי זאת הסוללה הקיימת שלהם ויש להם (אגב גם לנו) הרבה ממנה והיא לא יקרה – אם היו יוצרים סוללה חדשה זה אומר לזרוק הרבה סוללות קיימות לפח – והיא כנראה גם לא כזאת גרועה בפועל מבחינת ביצועים (נדע יותר כשנבדוק לעומק את המצלמה בהמשך השנה.

        בלי קשר צלמים מקצועיים שמחפשים תחליף ל-D850 כנראה יצטרכו להמתין לדור הבא. ובקשר לסוני וחברים – תחרות זה אחלה – שכל אחד יבחר מה שטוב לו.

        השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *