ראשי מאמרים סיקור אירוע וידאו מקצועי (Band Pro) ינואר 2018

סיקור אירוע וידאו מקצועי (Band Pro) ינואר 2018

0
0

בראשית השבוע השתתפנו באירוע הצגה של ציוד וידאו מקצועי חדש שנערך בחברת בנד פרו בתל אביב. באירוע הוצגו מספר מצלמות חדשות ושורה של מוצרי עזר מקצועיים שנראו בארץ בפעם הראשונה.

כפי שדיווחנו כאן בשבוע שעבר, בראשית השבוע נערכה במשרדי Band Pro בתל אביב חשיפה של שורת מוצרים שהגיעו או צפויים להגיע בתקופה הקרובה ארצה בתחום הוידאו המקצועי. המוצר המרכזי שהוצג היה מצלמת הסוני VENICE (מצלמת הדגל המקצועית החדשה של סוני שהושקה בספטמבר ומשלבת חיישן FF חדש ואפשרות לצילום וידאו עד 6K). ספינת הדגל החדשה של סוני כוללת בין השאר גם ND מובנה במצלמה ותכונה מעניינת המאפשרת צילום RAW בפורמט מכווץ לעבודה נוחה יותר בפוסט והיא מגיעה בפורמט PL (עם אפשרות שינוי לתושבת FE של סוני). לדברי ירון מחברת בנד פרו, המצלמה צפויה לשמש עבור צילום פרסומות, סדרות איכות ופיצ’רים והיא צפויה להירכש בעיקר עבור חברות ההשכרה הגדולות (מחירה יעמוד על כ-40 אלף דולר לגוף בלבד ללא המקליט הנוסף ושאר האביזרים).

מצלמת ה-Venice החדשה של סוני – מתוך הראיון שלנו עם חברת בנד פרו

Sony-Venice

ליין חדש של מוצרים שהוצגו באירוע ויקרא אורקה (מיוצרים על ידי חברה איטלקית) כולל משדרים אלחוטיים לוידאו אשר פועלים בטווחים ארוכים (מאות מטרים בקו אוירי) ויכולים להעביר אות 1080p למסך בצורה אלחוטית. החידוש במקרה זה (מוצרים דומים כבר קיימים בשוק הישראלי) הוא יציבות החיבור והעובדה שלמדובר במוצר שזכה לאישור רשמי בארץ והוא חוקי להפעלה מבחינת תדרים. בסדרה ישנם כרגע שני דגמים – פרו 300 ופרו 800 (את שניהם ניתן לראות בסרטון שצילמנו בהמשך), דגם הפרו 300 נראה לנו מעניין במיוחד עבור צלמי אירועים בשל גודלו הקטן יחסית (הוא עובד עם HDMI בעוד שהדגם הגדול יותר עובד גם עם SDI ומסוגל לשדר טוב יותר דרך קירות אך מחירו יקר יותר). אנו נפרסם מחירים מדויקים יותר של שני הדגמים ברגע שנקבל אותם מחברת בנד פרו.

עדכון: קיבלנו את מחירי מערכות הוידאו האלחוטיות מחברת בנד פרו – המערכת הקטנה (פרו 300) – מחיר מומלץ לצרכן: 5,350 ש”ח כולל מע”מ (כרגע במבצע השקה עד סוף החודש ב: 4,999 ש”ח). המערכת הגדולה יותר (פרו 800): 17,500 ש”ח כולל מע”מ.  כרגע במבצע השקה של: 16,250 ש”ח.

עוד הוצג לראשונה באירוע הגימבל המקצועי הכבד החדש – RONIN 2 של חברת DJI – מהתנסות קלה איתו באירוע בהחלט מדובר במוצר מרשים מאד ומחליף ראוי לדגם הראשון בסדרה עם המון חידושים (משקל נשיאה אדיר של 13.5 ק”ג – מתאים גם למצלמות RED/ALEXA וכו’). זוג סוללות עם אפשרות החלפה תוך כדי הפעלה, מערכת המאפשרת שליפה/ניתוק מהיר להעברה בין התקנה על רכב, מנוף, ידני ועוד. אפשרויות חיבור למערכות נשיאה שונות (בכל זאת מדובר במפלצת שלא תרצו להרים ליותר מזמן קצר מאד ללא סיוע), אפשרויות חדשות להקטנה/הגדלה של “כלוב מובנה” למצלמה בגדלים שונים, רגליות נוחות להשענה על הרצפה, גוף עשוי סיבי פחמן והמגוון עצום של חיבורי כוח שיכולים להפעיל מספר רב של עזרים (כולל מסכים) ובמיוחד את המצלמה עצמה מהסוללות של הגימבל. המחיר לא בדיוק “עממי” (המחיר הרשמי בחו”ל כ-7000 דולר – בארץ עדיין ממתינים למחיר סופי) אבל למי שזקוק למוצר להפקות גדולות בהחלט נראה שיש כאן פתרון מרשים (ובכל מקרה אפשר להניח שהוא ימצא את דרכו לחברות ההשכרה).

המוצר האחרון שהוצג באירוע היה מצלמת ה-AU-EVA1 של פנסוניק. מדובר במצלמה מקצועית בעלת חיישן סופר 35 מ”מ ותושבת EF של קנון, גם היא כוללת ND מובנה, Dual Native ISO (תכונה חדשה שאמורה לשפר את רגישות המצלמה), צילום וידאו עד 60 פריימים לשנייה ב-4K ב-10 ביט (4:2:2), הקלטה לזוג כרטיסי SD, חיבורי HDMI ו-SDI, כמו גם זוג כניסות XLR וכן V-Log ו-V-Gamut. חידוש מעניין שלא קיים במתחרות (מסוני וקנון באותה רמת מחיר פחות או יותר) הוא תמיכה בTimecode חומרה מובנה – בהחלט שימושי למי שזקוק לכך.

המבנה של המצלמה מאד קומפקטי כפי שאפשר לראות בסרטון בהמשך והיא נמכרת כבר בחו”ל תמורת קצת פחות מ-7500 דולרים (בארץ עדיין ממתינים למחיר רשמי).

סרטון שצילמנו ב-Band Pro בו מוצגים כל המוצרים החדשים

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מאמרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *