ראשי מאמרים סיכום תערוכת CP+ 2016 ביפן

סיכום תערוכת CP+ 2016 ביפן

0
0

תערוכת +CP שהסתיימה היום ביפן כללה לא מעט מוצרים חדשים מטעם מרבית היצרניות הגדולות וכבכול שנה כמעט אנו שמחים להביא לכם סיכום מפורט אודות הבולטים שבהם.

קנון

בניגוד לשנים עברו בהן בקנון בחרו שלא לחשוף מוצרים בולטים במיוחד בתערוכה ולשמור על ההכרזות למועדים אחרים, השנה הכריזה החברה לקראת התערוכה על ה-80D וכן על עדכון למצלמת ה-PowerShot G7 X II בעלת החיישן הגדול ולקינוח גם על עדשת EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM ועל מתאם זום חשמלי ייעודי עבור העדשה לשימושי וידאו.

ה-80D החדשה – מבט על

80D

בין החידושים ב-80D:

  • חיישן 24 מגה פיקסל חדש עם טכנולוגיית Dual Pixel משודרגת.
  • מעבד DIGIC6.
  • מד אור משופר בעל 7560 נקודות.
  • מערכת פוקוס חדשה בת 45 נקודות – כולן מוצלבות כולל 27 נקודות בעלות רגישות של עד F8 ומינוס 3EV.
  • מסך מגע מרפקי 3 אינצ’.
  • מהירות צילום רצף – 7 פריימים לשנייה.
  • 1080p עד 60p כולל חיבור אוזניות/מיקרופון.
  • WIFI/NFC.
  • מחיר – $1200.

סרטון המציג את ה-80D וה-PowerShot G7 X II

ניקון

ניקון לא הכריזה על עדשות או מצלמות בעלות עדשות מתחלפות לקראת או במהלך התערוכה אבל הכריזה על סדרה חדשה בשם DL הכוללת בשלב זה 3 מצלמות קומפקטיות מתקדמות עם חיישן גדול (1 אינצ’ – בדומה למצלמות ה-RX100 של סוני).  הינה המפרט המשותף לכל השלוש:

  • חיישן 20.8 מגה פיקסל בגודל 1 אינצ’ BSI (בדומה לסדרת הסוני RX100 לדורותיה).
  • מעבד EXPEED 6A חדש.
  • מערכת פוקוס היברידית חדשה.
  • יכולת צילום וידאו ב-4K עד 30p (וצילום בהילוך איטי 1080p עד 120p).
  • WIFI/NFC/BT וטכנולוגיית SNAPBRIDGE אותה ראינו כבר ב-D500.
  • מסך OLED בן 3 אינצ’ (מגע).
  • מהירות צילום רצף – 20 פריימים לשנייה (60 עם פוקוס קבוע).

והינה כמה מן ההבדלים בין הדגמים השונים (ראו ידיעה מלאה שלנו בעניין):

DL24-85 – הדגם הבסיסי בסדרה בעל עדשה שוות ערך ל-24-85 מ”מ f/1.8-f/2.8 (דומה למדי לזו המצויה ב-RX100 III/IV של סוני המגיעה רק עד ל-70 מ”מ בקצה הטלה). מעבר לכך הפיצר המסקרן ביותר במצלמה הוא מצב מאקרו אמיתי המאפשר יחס הגדלה של 1:1 (כמו עדשת מאקרו במצלמות בעלות עדשות מתחלפות – בהחלט מסקרן. מחירה של המצלמה יעמוד על 650 דולרים.

DL18-50 – אולי הדגם הייחודי ביותר מבין השלוש. חיצונית מדובר על מצלמה דומה מאד לדגם הקודם אך בעלת עדשה אולטרה רחבה (18 מ”מ שווה ערך ב-35 מ”מ) המגיעה עד לאורך מוקד של 50 מ”מ בצמצם f/1.8-f/2.8. בהחלט מוצר מעניין למי שרוצה צילומי נוף או ארכיטקטורה בגוף קטן במיוחד (המצלמה אגב כוללת תיקון פרספקטיבה מובנה). מחירה של המצלמה יעמוד על 850 דולרים.

DL24-500 – המצלמה השלישית בסדרה – מזכירה במשהו את הסוני RX10 לדורותיה או ה-FZ1000 של פנסוניק רק עם עדשה בסיסית יותר בעלת אורך מוקד של 24-500 מ”מ וצמצם f/2.8-f/5.6. מחירה של המצלמה יעמוד על 1000 דולרים.

שני הדגמים הראשונים מגיעים ללא עינית (אך עם מסך מגע 3 אינצ’ ברזולוציה גבוהה). למי שמעוניין בעינית מציעה ניקון אפשרות לרכישת עינית בנפרד (דגם DF-E1).

הצלם האוסטרלי Matt Granger התנסה בתערוכה עם הסדרה החדשה (התנסות קצרה בשלב זה) – הינה מה שהוא חושב:

סוני

סוני הכריזה כבר בראשית החודש על ה-A6300 המעניינת (ראו פירוט), ועימה על שורה של עדשות מסדרה חדשה – GM.

הינה סרטון קצר מהתערוכה של החברה מ-dpreview מהתערוכה המתרכז בעדשות:

פנטקס

פנטקס על אף ההיסטוריה המרשימה כבר מזמן איננה חברה מובילה ולמרות שיש לה קהל משתמשים נאמן ההולך איתה שנים רבות היא כבר רחוקה מאד מימי הזוהר שלה ולמעשה ספק אם הייתה מסוגלת להתקיים אילולא הייתה חלק מחברת ריקו היפנית הגדולה.

לקראת התערוכה השיקה החברה את ה-K1 – מצלמת רפלקס בעלת חיישן Full Frame

  • חיישן 36 מגה פיקסל ללא פילטר AA.
  • מייצב תמונה 5 סטופים על החיישן.
  • מערכת פוקוס בת 33 נקודות מתוכן 25 מוצלבות.
  • מהירות צילום – 4.4 פריימים לשנייה (עד 6.5 פריימים לשנייה במצב APS-C).
  • וידאו – 1080p ב-30p.
  • WIFI ו-GPS מובנה.
  • מחיר – 1800 דולר.

סרטון עם נציג חברת פנטקס מיפן המציג כמה מיכולותיה של ה-K1

פנסוניק

למרות שרבים המתינו למחליפתה של ה-GH4 (שתגיע בהמשך השנה כנראה), לא היו הכרזות מפתיעות במיוחד מבית פנסוניק השנה ומלבד מספר מצלמות קומפקטיות לא מעניינות במיוחד (אנו עדיין תוהים מדוע החברות ממשיכות להשיק אותן) הכריזה פנסוניק על ה-Lumix G Vario 12-60mm F3.5-5.6 ASPH Power O.I.S – עדשת זום (אורך מוקד שווה ערך ל-24-120 מ”מ ב-35 מ”מ), מיוצבת בעלת פוקוס מותאם לוידאו ותג מחיר של כ-500 דולר.

סיגמא

החברה עם ההכרזות המעניינות ביותר לטעמנו בתערוכה הנוכחית היא סיגמא. החברה הכריזה על זוגכ עדשות חדשות – הראשונה היא עדשה ייחודית מאד –  50-100mm F1.8 DC HSM Art – עדשת זום מהירה במיוחד למצלמות APS-C. העדשה בצפויה להגיע לשוק בחודש אפריל תעלה 1100 דולר (ראו סרטון למטה) בנוסף הכריזה החברה גם על עדשה למצלמות חסרות מראה (סוני E ופנסוניק/אולימפוס) מסדרת ה-DN – עדשת 30mm F1.4 קטנה קלה ובעלת תג מחיר זול למדי של 340 דולרים. לסיום תחום העדשות השיקה החברה MC-11 – מתאם המאפשר להתאים עדשות סיגמא EF (תושבת קנון) למצלמות סוני E.

פרטים על ה-MC-11

https://www.youtube.com/watch?v=1KtcbJbkzHQ

הצלם האוסטרלי Matt Granger עם הסיגמא 50-100 מ”מ f/1.8

בנוסף לעדשות הכריזה סיגמא על ליין מצלמות חסרות מראה חדשות המכונה Quattro SD. הליין כולל בשלב זה זוג מצלמות בעלות עדשות מתחלפות (של סיגמא כמובן) וחיישנים שונים – APS-C ו-APS-H (ברזולוציות של 29 ו-45 מגה פיקסל בהתאמה) בטכנולוגיית ה-Foveon של החברה. המצלמות בעלות עיצוב ייחודי למדי (עינית דיגיטלית ברזולוציה גבוהה במיוחד (2.3 מליון נקודות) ותג מחיר לא ידוע בשלב זה.

סרטון שיווקי של ה-Quattro SD

טמרון 

כמו סיגמא גם טמרון השיקה עדשות חדשות ומתאם – הפעם מדובר ב-SP 85mm F1.8 Di VC USD וב-SP 90mm F2.8 Di VC USD 1:1 Macro אותן סיקרנו כאן. יחד הושק כאמור גם מתאם USB בדומה לזה שיש גם לסיגמא.

הצלם האוסטרלי Matt Granger עם הטמרון החדשה

Voightlander

לסיום חברת Voightlander (למעשה קוסינה) השיקה שלוש עדשות אולטרה רחבות חדשות עבור מצלמות סוני E. העדשות הן:

  • 10mm f/5.6 Hyper-Wide Heliar Aspherical
  • 12mm f/5.6 Ultra-Wide Heliar Aspherical
  • 15mm f/4.5 Super-Wide Heliar Aspherical

המחירים של העדשות (ידניות כולן) ינועו בין 1000-1400 דולרים.

שלושת עדשות Voightlander החדשות

voightlander-e-mount-640x360

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מאמרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *