ראשי מאמרים בלעדי: קפוארה “חשמלית”

בלעדי: קפוארה “חשמלית”

0
0

הצלם בני גם זו לטובה (זה השם – גם אנחנו שאלנו), צילם לאחרונה פרויקט ייחודי של אומני לחימה/רקדני קפוארה המשלב תאורת LED צבעונית ותנועה מהירה. התוצאה – מרהיבה וייחודית.

קפואירה (בפורטוגזית: Capoeira) היא אמנות לחימה בעלת אופי ריקודי אשר נוצרה בברזיל על ידי עבדים ממוצא אפריקני. אף שהיא פופולארית מאד בברזיל בעשורים האחרונים היא צברה פופולאריות הולכת וגוברת בכל העולם וכפי שתראו מיד גם כאן בארץ.

לאחרונה ערכנו ראיון עם בני ושאלנו אותו מספר שאלות לגבי הפרויקט – התשובות לפניכם:

ש: כיצד התחיל הפרויקט ואיך עלה הרעיון?

ת: במהלך הקריירה שלי כצלם מקצועי אני יוצר הרבה פרויקטים אישיים שהם בעצם “הדלק” שמניע אותי. הגעתי לפרויקט הזה כי הייתי ילד “לגו”, כל ילדותי הייתי משחק בלגו ומנסה כל מיני חיבורים בין חומרים\מצבים\תכונות ורעיונות כדי לראות איך הכל עובד ביחד. במקרה הזה הפרויקט – Electric capoeira התחיל כשצילמתי מופע חושך עם חליפות לדים של LUMA והתאהבתי. כבר אז נדלקה לי נורה שזה יכול להיות ממש מגניב אם אני אבנה כאלה חליפות ואתן לקפואריסטים לעשות איתן תרגילים בלילה, בעבר התאמנתי בקפוארה כך שהנושא מאוד קרוב אלי.

תמונות מתוך הפרויקט – צילום: בני גם זו לטובה

 צילום:בני גם זו לטובה    WWW.BENNYGAMZO.COM

ש: אתה בניתי את החליפות?

ת: התחלתי לנסות לבדוק איך בכלל אני יכול לבנות חליפת לדים. הסתכלתי על תמונות של חליפות לדים וניסיתי להבין איך זה בנוי ואיך כדאי לי לבנות לפחות 6 חליפות דומות.  הזמנתי 30 מטר של לדים בכמה צבעים מאיביי, מה שהגיע ל-60 מטר בסוף (5 מטר לחולצה או מכנס), הלדים מופעלים על מתח של  12V , הזמנתי בתי  סוללות שבתוכם יש 8 סוללות AA  שיוצרות 12V , כמה מפסקים, כבלים עם חיבורים של זכר ונקבה לחיבור הלדים בין כל מכנס לבית הסוללות, חולצה לבית סוללות ומהמסכה לסוללות.

חשוב לי לציין שהפרויקט הוא אישי, אחד מני רבים שלי, הוא לא פרויקט מסחרי, מה שנותן לי יד חופשית לעשות מה שאני רוצה ובכמות הזמן שאני צריך. זה התחיל עם חליפה ראשונה שהכנתי לפני שנה, שבה חיברתי את הלדים לבגד בעזרת הדבקות של סקווץ אחד לבגד והשני מעל לפס הלד, בצורה שהוא מצמיד אותו לבגד, מה שיצר המון עבודה, והלדים לא החליקו בתוך החריץ שעברו בו בזמן תנועה של הגוף. חבר צלם שעזר לי המון בפרויקט הזה, המליץ לי פשוט לעשות חורים בבגד, ולהשחיל את פסי הלד דרכם – זה עבד מעולה, וההכנה השנייה הייתה יותר מהירה (יחסית לקודמת) וככה המשכתי, היו המון הלחמות לכבלי החשמל שעשיתי ביחד עם אותו חבר שעזר בפרויקט. באותו הזמן דיברתי עם חבר אחר שמלמד קפוארה מהתקופה שגם אני התאמנתי, הצעתי לו לקחת חלק בפרויקט הזה, הוא מאוד אהב את הרעיון והציע לכמה חברים קפואריסטים שלו להצטרף לצילום.

צילום:בני גם זו לטובה    WWW.BENNYGAMZO.COM

קבעו יום לצילום במוצאי שבת ה- 4.4.2015. במקביל קיבלתי המלצה על מקום לצלם בו – פארק וולפסון בתל אביב. ידעתי שאני הולך לצלם את הפעילות בסטילס עם פלאשים להקפאה של התנועות המהירות של הקפואריסטים, וביקשתי מכמה חברים צלמים שיבואו לעזור לי עם צילום הוידאו של הפרויקט.

צילום:בני גם זו לטובה    WWW.BENNYGAMZO.COM

באיזה ציוד השתמשתם לצילומים ולצילומי מאחורי הקלעים?

ת: נעזרנו לצורך הצילומים ב-קנון 5D MARK III  ו- GOPRO  אחת שהורכבה על רחפן שאחד החברים הביא. חשוב לציין שזה פרויקט מורכב שלוקח זמן ודורש לא מעט כלים בכדי לבצע אותו, האתגר הכי גדול שלי היה פה לבנות את החליפות בצורה שלא יהיה מצב שהן יפסיקו לעבוד בזמן שהקפואריסטים עושים איתם תרגילים אקרובטים, כי פסי הלד לא ממש בנויים לזה,ולכן הושקע המון זמן על חיבורי החשמל לפני הצילום.

צילום:בני גם זו לטובה    WWW.BENNYGAMZO.COM

ש: ואיך הדברים עבדו בצילומים?

ת: עשיתי טסט אחד לפני הצילומים על אותו מאמן קפוארה כדי לראות שהכל עובד ונראה טוב וצילמתי בוידאו כדי לקבל אינדיקציה. ביום הצילום היו כמה תקלות קטנות שהצלחנו לפתור. בסופו של דבר אחרי קצת פחות משנה מאז שהתחלתי עם הפרויקט, סוף סוף יצא הפרויקט לפועל. זה אומר לעבוד עליו במקביל לצילומים עבור לקוחות. חיכיתי לתקופה יחסית קרירה כדי שלא יהיה חם מידי לעשות תרגילים אקרובטים עם בגדים ארוכים. הכל עבר בהצלחה, הצילום לקח 4 שעות, זה כיף רציני לראות כזה פרויקט נוצר, והכל עם עזרה של חברים טובים ואנשים שלוקחים איתך חלק בזה. קטעי הוידאו עברו עריכה מעולה של עורך מקצועי ויצאה תוצאה מגניבה מאוד. קיבלתי כל כך הרבה פידבקים ממכרים ומאנשים שאני לא מכיר שרשמו שזה רעיון ממש מקורי ורצו לראות עוד, והחלטתי שכדאי לעשות עוד שימוש עם החליפות.

צילום:בני גם זו לטובה    WWW.BENNYGAMZO.COM

כרגע אני חושב על עוד רעיונות מקוריים לצילום. המסקנה שחשוב לקחת מפרויקט כזה היא: מה שאתם יכולים לדמיין – אתם יכולים לעשות.

צילום:בני גם זו לטובה    WWW.BENNYGAMZO.COM

לאתר של בני גם זו לטובה.

סרטון מאחורי הקלעים של הפרויקט – מומלץ לצפות על מסך מלא

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZT6gXDrgX3w[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מאמרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *