ראשי מאמרים סיכום תערוכת 2014 +CP

סיכום תערוכת 2014 +CP

22
0

תערוכת +CP שהסתיימה בראשית השבוע החולף ביפן לא הביאה עימה אולי חידושים כמו בשנים עברו, אך הוצגו בה בכל זאת מספר מוצרים חדשים כולל כמה הפתעות מעניינות למדי ואנו שמחים להביא לכם סיכום מפורט אודות כל אחת מן היצרניות.

קנון

קנון היא אולי אחת מהאכזבות הגדולות של +CP השנה – החברה חשפה כזכור את ה-1200D וה-G1 X KII יחד עם שורה של מצלמות קומפקטיות וגרסה חדשה לתאורת מאקרו (ראו ידיעה מפורטת), אבל בסך הכל המוצרים המתקדמים יותר וביניהם מצלמות רפלקס מתקמות ועדשות נעדרו לחלוטין מן ההכרזה בתערוכה השנה – חבל…

ניקון

ניקון אפילו יותר מקנון איכזבה השנה בתערוכת +CP – החברה לא הכריזה למעשה על שום מוצר (פרט למספר מצלמות קומפקטיות בסיסיות יחסית – אליהן אגב אנו כמעט ולא מתייחסים כבר בדיווחים באתר). מה שמפתיע ממש היא העובדה שניקון לא חשפה באופן מלא עדיין את מצלמת ה-D4S אשר על פיתוחה הכריזה החברה בתערוכת CES 2014 בינואר (אנו, ורבים אחרים, היינו משוכנעים שהמצלמה תיחשף רשמית לפני אולימפיאדת החורף בסוצ'י אך נראה שלניקון היו תוכניות אחרות – וזאת למרות שדווח כי מספר צלמים עשו שימוש במצלמה באירוע).

ניקון D4S – עדיין מחכים

Nikon-D4S-coming-soon

אם אנו עוסקים בניקון דיווח מעניין מן הימים האחרונים מגלה כי מלבד ה-D4S אנו עשויים לראות בעתיד הקרוב גם מצלמת רפלקס קטנה חדשה (אולי מתחרה של הקנון 100D), למצלמה משקל נמוך מאד של פחות מ-300 גרם, שמה עשוי (אולי) להיות D2300 ופיסת המידע המוזרה ביותר נוגעת לעובדה שהיא עשויה להגיע ללא עינית אופטית (מפתיע ומוזר – אם יש בכך אמת כמובן). מצלמה נוספת שהוזכרה באותה ידיעה היא COOLPIX P8000 – מצלמה קומפקטית עם חיישן גדול (1" – בדומה לסדרת ה-1 של ניקון אך ללא עדשות מתחלפות), עם עדשת 24-120 מ"מ וצמצם f/2-f/3 – בהחלט שילוב מעניין (אם אכן תגיע בסוף לשוק).

סוני

אף שגם סוני לא בדיוק יצאה מגדרה מבחינת הכרזת לקראת תערוכת +CP השנה, בכל זאת ראינו מהענקית היפנית הכרזה אחת מעניינת למדי – A6000 – מצלמה חסרת מראה המחליפה את דגם ה-NEX 6 הפופולארי (כזכור סוני נטשה לאחרונה את המיתוג NEX ועברה במקומו למיתוג אלפא עבור כל ליין המצלמות שלה). מלבד ה-A6000 הכריזה סוני גם על מספר מצלמות אולטרה זום כולל המצלמה בעלת הזום הארוך ביותר עד כה – 63X.

ה-A6000 – פוקוס מהיר במיוחד

Sony A6000 - front

למי שתוהה מה מתכננת החברה הלאה בהמשך השנה התשובה היא כנראה הרבה דגש על ליין המצלמות חסרות המראה בעלות חיישני ה-Full Frame (כרגע ה-A7/A7R וכנראה שבהמשך דגמים נוספים) וגם לא מעט התמקדות בהרחבה והעמקה של ליין עדשות ה-FE עבור מצלמות אלו (ואם קיוויתם כנראה שלא נראה מחליפה ישירה ל-NEX 7 השנה).

אולימפוס

אולימפוס אומנם לא הכריזה על מוצרים חדשים (זמינים מיידית) אך כן חשפה זוג עדשות מקצועיות – עדשה אולטרה רחבה – 7-14 מ"מ f/2.8 ועדשת טלפוטו ארוכה – 300 מ"מ f/4.

שורה של עדשות מקצועיות חדשות מבית אולימפוס

M.Zuiko Digital ED 300mm 1-4 PRO

במקביל ישנם ידיעות לא מאושרות ברשת על הכרזה צפויה של מצלמת EP-7 שתהיה דומה לדגם הפנסוניק GX7 כולל עינית מובנית (הראשונה מסוגה עבור ליין ה-PEN של החברה).

עוד חידוש כמעט רשמי מבית אולימפוס הצפוי לנו בהמשך השנה – עדשת זום מהירה חדשה –  40-150 מ"מ f/2.8 (ראו מבזק בנושא).

פנסוניק

אולי המוצר המעניין ביותר ב-+CP השנה הגיע מכיוונה של חברת פנסוניק אשר הכריזה מוקדם יותר החודש על מצלמת ה-GH4 – המצלמה חסרת המראה הראשונה בעלת יכולת צילום וידאו ב-4K ושלל תכונות וידאו (וסטילס) מתקדמות מאד.

הינה סרטון שפרסמה פנסוניק שהוא סוג של התרשמות של הצלם Giulio Sciorio מעבודה עם ה-GH4

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=W6wdtKgu0M4[/youtube]

פוג'יפילם

פוג'י לא חשפה הפתעות גדולות מידי ב-+CP אחרי שמוקדם יותר השנה חשפה כבר את מצלמת ה-X-T1 המתקדמת ׁ(אותה אנו צפויים לבחון כפי הנראה בעתיד הקרוב).

מלבד זאת פוג'י הציגה בכל זאת מספר חידושים קטנים בתערוכה – דוגמת מכסה עדשה המשמש גם כעדשה בעלת אורך מוקד של 24 מ"מ וצמצם f/8 בלתי משתנה (ראו תמונה).

עוד מוצר קטן וחביב שהוצג בתערוכה – מתאם למצלמות ה-X100/S אשר הופך את העדשה לבעלת זווית של 50 מ"מ (אקווילנטי ב-35 מ"מ). באופן כזה יוכלו בעלי המצלמות של פוג'י להנות מ-3 אורכי מוקד עם המצלמה – אורך המוקד הבסיסי שלה (35 מ"מ – אקווילנטי), זווית רחבה – 28 מ"מ באמצעות מתאם שכבר קיים בשוק או 50 מ"מ באמצעות המתאם החדש (ראו ידיעה).

סיגמא

חברת סיגמא לא הציגה עדשות חדשות בתערוכה, אך חשפה את סדרת המצלמות ה-(לא ממש) קומפקטיות המשודרגת שלה – אנו ממשיכים שלא להבין מדוע בסיגמא ממשיכים להשקיע בפיתוח מצלמות ולא מתמקדים בעדשות (ולפי הראיון הבא מתכננים להמשיך ולעשות זאת גם בעתיד).

סיגמא DP2 – בסיגמא ימשיכו לפתח מצלמות

Sigma-DP2-2

טוקינה

טוקינה נראית כאילו היא תקועה מעט בשנים האחרונות. אנו עדיין זוכרים את עדשת ה-70-200 מ"מ f/4 אותה חשפה החברה לפני קרוב לשנתיים אשר למיטב ידיעתנו טרם מצאה את דרכה לשוק, ובאופן כללי נראה כי החברה הקטנה זזה לאט מאד בכל הקשור לפיתוח ובעיקר שיווק ומכירה של מוצרים חדשים. יחד עם זאת בתערוכה השנה בכל זאת הוצגה עדשה חדשה (ככל הנראה מדובר רק באב טיפוס בשלב זה) אך היא מעניינת למדי – Tokina AT-X PRO SD 24-70mm f/2.8 (IF) FX – עדשת Full Frame מקצועית. אין ממש פרטים רבים בשלב זה מלבד התמונה אבל שני דברים אנו יודעים סבירות גבוה מתוך היכרות עם חברת טוקינה – העדשה החדשה תהיה קרוב לוודאי בנויה מצויין (מרבית עדשות החברה "בנויות כמו טנק") והיא תהיה בעלת מחיר תחרותי ביחס לעדשות המקבילות של קנון וניקון (אם כי לא ברור כיצד היא תעמוד בתחרות מול הטמרון והסיגמא הצפויה לצאת כנראה בהמשך השנה – אם היא תזכה להגיע לשוק כמובן…).

הטוקינה 24-70 מ"מ החדשה (מקור)

Tokina AT-X PRO SD 24-70

פנטקס

עוד חברה שהולכת ודועכת לצערנו היא פנטקס אשר רכישתה על ידי חברת ריקו אולי הצילה אותה מקריסה מוחלטת אבל לפחות בנתיים לא הזניקה אותה קדימה. החברה הציגה בסמוך לתערוכה מכפיל 1.4X חדש (HD PENTAX DA AF 1.4X AW – עמיד למים ואבק) ומספר מצלמות קומפקטיות עמידות. אבל המוצר המעניין ביותר אותו חשפה פנטקס נמצא עדיין בפיתוח ויגיע לשוק כנראה רק בהמשך השנה – שמה (הזמני כרגע) של המצלמה הוא PENTAX 645D 2014 והיא תחליף את דגם ה-645D הנוכחי בראש ליין מוצרי החברה. הדגם החדש צפוי לכלול חיישן פורמט בינוני בן 50 מגה פיקסל בטכנולוגיית CMOS (ככל הנראה זהה לזה שישמש גם את הסלבלד ופייז וואן בדגמים החדשים שלהן), הוא יכלול לראשונה בעולם הפורמט הבינוני מסך בר הטיה ומהירות צילום רצף גבוהה יחסית (כנראה סביב 3 פריימים לשנייה – הישג של ממש במונחי פורמט בינוני) ורגישות גבוהה במיוחד. מידע נוסף בעניין מציין גם אפשרות לצילום וידאו לראשונה בתחום (אם כי נותר לראות האם יש בכך ממש) וחיברו USB 3.0 כמו בניקון D800.  עם המצלמה תוכרז גם עדשה אולטרה רחבה שפרטיה טרם פורסמו.

ה-645D 2014 – תוכרז רשמית בהמשך השנה

Pentax-645D 2014-2 Pentax-645D 2014-1

 

 

טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מאמרים

22 תגובות

  1. אדי

    22/02/2014 ב 11:03 PM

    הגב הדיגיטלי של האסלבלד (50 מגה-פיקסל) הוא די מפגר ביחס למקבילו ב PhaseOne מדובר על 800 לעומת 6400 ISO, מהירות תריס מוגבלת, אוטופוקוס לעומת רק אישוש אלקטרוני של פוקוס ידני ועוד, כלומר, בניגוד להאסלבלד, את ה PhaseOne אפשר להוציא לצילום בשטח, כמו כל SLR רגילה.

    הדגם הקודם של פנטקס היה משהו באמצע.

    נקווה שהפעם, בעזרת חיישן CMOS ייתאפשר לצלם איתה בשטח, במקום להשאיר אותה על חצובה בסטודיו.

    השב

  2. עידו גנוט

    23/02/2014 ב 12:11 AM

    מה שהולך לקרות הוא שסוני הוציאה חיישן CMOS בן 50 מגה פיקסל למדיום פורמט – היא היחידה – אין לה מתחרים וכל שלושת החברות קנו אותו – גם פנטקס, גם הסלבלד וגם פייז וואן. כל אחת עושה איתו מה שהיא יודעת.

    על פניו מבחינת מה שפורסם (והרבה עוד לא רשמי ובכל מקרה רק על הנייר) המצלמה המעניינת מבין השלוש היא הפנטקס. בפועל כמובן שבתחום הפורמט הבינוני יש הרבה מעבר לחיישן – יש שאלה לגבי עדשות והעבודה עם המערכת בכללותה ועוד הרבה הרבה דברים מעבר – צריך להסתכל על המערכת – נראה כשכולן יגיעו בפועל לשוק – לדעתי לקראת סוף השנה.

    השב

  3. עדי

    23/02/2014 ב 12:36 AM

    50 מגה זה לא מספיק, כשיש היום 36 בFF

    ההבדל די זניח , מניסיון (היתה לי ZD, וה800 טובה יותר, למעט חדות פר פיקסל ב100%)

    השב

  4. עידו גנוט

    23/02/2014 ב 1:03 AM

    יש היום גבים עם 80 (אמנם CCD אבל עדיין). ויש את ההבדל בגודל החיישן שמאפשר לקלוט יותר אור ביחס ל-FF. לא יודע צריך לראות מה הטכנולוגיה החדשה תאפשר בנתיים זה די באויר.

    השב

  5. עדי

    23/02/2014 ב 1:28 AM

    80 זה משהו אחר

    אבל באמת ההבדל מטשטש מאד, עד לפרינטים מאד מאד גדולים.
    הצמצמים הגדולים נותנים להגיע למראה תלת מימדי כבר בFF.

    הA7R והD800E לא נופלות מפורמט בינוני של 40 מגה, ויעילות פי 1000.

    ושוב, היתה לי ZD, אמנם לא שיא הקידמה, אבל פורמט בינוני, וקשה מאד מאד לראות הבדלים באיכות תמונה, בהפרדה הניקון עלתה עליה.

    דרך אגב, לדעתי מבחינת חדות הA7R המצלמה הכי חדה כיום, היא עולה על הD800E, בטח עם ה55 1.8 המטורפת.

    השב

  6. אכילס

    23/02/2014 ב 11:16 AM

    החדות והצבעים הנאמנים למקור של מצלמות הסיגמא מסדרת הקווטרו יביטו על הנקיון והסוני 36 MP מלמעלה למטה.
    נכון לעכשיו בכל הקשור לנאמנות צבע, הארה וקונטרסט סדרת המריל עוקפת את ה D800 ו A7r למרות הרזולוציה העדיפה של חיישן 36 מפ.

    השב

  7. אדי

    23/02/2014 ב 11:43 AM

    רק לגבי עדשות, המושג "נאמנות-צבע" תקף כתכונה אינהרנטית, כי מוליכות האור של עדשה היא קונסטנט, היא נתון ללא אפשרות שינוי (למעט הוספה חיצונית של פילטר צבע).

    על חיישן ומערכות העיבוד שלו, עקומת הצבע היא וריאנט, משתנה, פרמטר נזיל שאפשר לשלוט בו, ולהטות אותו ולהכתיב את העקומה שלו.

    לכן גם כל האגדות האורבניות של השוואה בנאמנות-צבע בין קנון, ניקון, פנטקס וכדומה, היא שארית מיותרת מתקופת הפילם, שאין לה משמעות אמיתית בתקופה הדיגיטלית, בה עקומות צבע נשלטות בקלות גם על המצלמה וגם מחוצה לה

    השב

  8. אדי

    23/02/2014 ב 12:18 PM

    ממיה, ברוניקה, הסלבלד Phase One, לינהוף ו Sinar הן מערכות מודולריות, של תא חשיפה מרכזי, שעליו אפשר להחליף פריזמה, גב-חשיפה (דיגיטלי או פילם) ועדשות.

    פנטקס לעומתן, בנויה בצורה של מונוקוק, בדיוק כמו DSLR רגיל, גם אם בסיגנון צורני קצת שונה. המצלמה כוללת מראש כבר הכל, תחת אותה "קליפה", ללא שינוי, ורק את העדשות ניתן להחליף

    השב

  9. אכילס

    23/02/2014 ב 1:43 PM

    הדברים אכן נכונים כל עוד מדובר החיישני Bayer.

    אולם עם חיישן מסוג Foveon קריאת הצבע ע״י החיישן
    היא אחרת.

    השב

  10. שייקה

    23/02/2014 ב 3:39 PM

    קנון איכזבו בגדול..
    יש מושג כלשהו, אולי כיוון השערה או סתם ניחוש מושכל, מתי יוציאו את העדשות והגופים הבאים?

    השב

  11. אדי

    23/02/2014 ב 5:08 PM

    סיגמא מורחים לנו ש Foveon מגביר את נאמנות הצבע "בגלל" שהיחס והחלוקה בין צבעי היסוד שונה מאשר חיישן חד-שכבתי, אבל זה סתם Hype שסומך על חוסר הידע של הלקוחות.

    אין עדיין שום דוגמה של "איכות-צבע" שהושגה על חיישן ולא ניתן לשנות אותה באמצעות עיבוד.

    הסיבה לכך היא כל כך פשוטה שהיא ממש מצחיקה : איכות הצבע של תמונה (טווח דינאמי, קונטרסט, רוויה ואורך-גל) היא קומבינציה של ערכים מספריים בין צבעי היסוד.

    כל פיקסל על החיישן שנפל עליו אור, מוסר למעבד קבוצה של ערכים ספרתיים, בתוך טווח מספרים שתלוי באורך המילה הבינארית (8, 12, 14, 16 ביט וכולי) שבה משתמשים.

    אין שום יחס בין צבעי יסוד שניתן להשיג על חיישן, ולא ניתן להשיג אותו באמצעות אלגוריתם על המעבד, או על תוכנה שולחנית, או על כיוון הצבע במסך, וכולי, וכולי

    מספיק כבר לאכול את כל האגדות האלה. נכון, חברות הצילום רוצות שתאמינו בשטויות האלה כי מלבד אמצעים של סיסמאות ויחסי-ציבור, אין להם שום סט מיוחד של חוקי פיסיקה, שיבדילו אותם מהמתחרים.

    השב

  12. אדי

    23/02/2014 ב 5:13 PM

    אגב, במצלמות פנטקס, איזון הצבע של החיישן ניתן לשליטה מדוייקת מאד על ידי המשתמש, ולשמירה כפרופילי-משתמש שונים, בספריית התוכניות של ה White-Balance

    השב

  13. עידו גנוט

    23/02/2014 ב 6:00 PM

    לגבי קנון – לא אין ניחוש. כל יום יש שמועות ואת המעניינות אנו מפרסמים, אלא שבניגוד לניקון שם השמועות הן פעמים רבות מדויקות – אצל קנון האמינות של המידע הלא רשמי נמוכה בהרבה.

    הניחוש המושכל היחידי הוא שעד פוטוקינה (או לקראת פוטוקינה) יהיו מוצרים מעניינים חדשים – גם בתחום המצלמות וגם בתחום העדשות – אבל יש כמה חודשים טובים עד אז.

    השב

  14. אכילס

    23/02/2014 ב 6:54 PM

    צודק לגמרי!
    כל הרעש סביב חיישן ה Foveon נובע מחירטוטים של אנשי מכירות.

    השב

  15. אדי

    24/02/2014 ב 7:07 AM

    ולחברת Leaf אין חיישנים משלה או שגם היא משתמשת בחיישנים מיצרן צד-שלישי לייצור הגבים הדיגיטליים שלה ?

    השב

  16. עידו גנוט

    24/02/2014 ב 12:46 PM

    לליף אין חיישנים משלה. קרא את "דרך הגב" הראיון שלנו עם חברת ליף מלפני כמה שנים – שום דבר לא השתנה מאז (פרט אולי לחברה שתספק להם את החיישנים בדור הבא – ניחוש מושכל – סוני).

    השב

  17. אדי

    24/02/2014 ב 3:49 PM

    אבל סוני הוא לא השחקן היחידי במגרש הזה של ייצור חיישנים, מה, אין לו מתחרים ?

    השב

  18. עידו גנוט

    24/02/2014 ב 7:42 PM

    במגרש ה-CMOS למדיופ פרומט לדעתי אין לסוני כרגע מתחרים (זה כמובן יכול להשתנות בעתיד) קח בשחבון שזה שוק סופר קטן (בשנה נמכרות בעולם בערך 10K מצלמות פורמט בינוני של כל החברות – זה מספר זעום – מתוכן יימכרו נניח השנה אולי אלפים בודדים של מצלמות פורמט בינוני עם חיישני CMOS – וגם זה בהגזמה – זה שוק מצחיק לחברה כמו סוני – מפתיע שהם בכלל נכנסו לשם אלא אם יש לעוד חברות בשוק תוכניות – אולי גם להם עצמם).

    השב

  19. אדי

    24/02/2014 ב 8:54 PM

    ובפורמטים קטנים יותר אין לסוני מתחרים ?

    השב

  20. אכילס

    24/02/2014 ב 11:03 PM

    לצורך הבהרה בלבד,
    המושג ״איכות צבע״ לא הוזכר בשום מקום פרט להשערתו (המוטעית) של ׳אדי׳
    נאמנות צבע – היכולת של החיישן ״לקרוא צבע״ לפי כל פיסקל ופיסקל בלא להסתמך על הפיסקלים השכנים כפי שנעשה על ידי חיישנים מסוג Bayer.

    השב

  21. עידו גנוט

    25/02/2014 ב 12:32 AM

    ברור שיש אדי – אתה יודע מן הסתם. הרי קנון מפתחת חיישנים, פוג'י, פנסוניק, סמסונג – לא חסר.

    פשוט שוק המדיום פורמט הוא שוק זעיר ושוק המדיום פורמט CMOS הוא שוק חדש ועד הרבה יותר זעיר.

    השב

  22. אופניק

    25/02/2014 ב 1:37 PM

    ניקון הודיעה על שדרוג המעבד ב-D4, הדגם המעודכן יסומן ב-S.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *