ראשי מאמרים על כלבים ואנשים במנהטן

על כלבים ואנשים במנהטן

1
0

ניו יורק היא עיר של כלבים. לא, אין זאת אמירה פוגענית, אלא ציון עובדה הגלויה לכל מי שביקר בתפוח הגדול בשנים האחרונות. כמעט לאן שלא תצעדו תוכל לראות כלבים (ואת בעליהם) משוטטים להם ברחובות העיר ובמיוחד בסמוך לפארקים ולמדשאות הרבות שבאזור מנהטן. אנו חזרנו לאחרונה מסיור ממושך למדי בעיר ובכתבה הנוכחית נביא לכם כמה מן המראות בהם נתקלנו יחד עם מספר טיפים הנוגעים לצילום ההולכים על ארבע ובעליהם.

מאז ומתמיד הייתה לנו משיכה לא מוסברת לצילום כלבים (וחתולים). יש משהו מעניין במפגשים מסוג זה ברחוב והם לרוב מלווים בשמחה וחיוך מצד בעלי הכלבים ולעיתים אפילו בשיחה קצרה – לא עניין של מה בכך בעיר גדולה (ובמיוחד במנהטן – עיר שלא עוצרת אפילו לרגע אחד).

עיר של כלבים

DSC 1565 fixed

אחד המקומות המועדפים עלינו לצילום כלבים במנהטן הוא כמובן הסנטרל פארק (וסביבתו). הפארק הגדול השוכן בליבה של מנהטן מושך אליו אין ספור בעלי כלבים על כלביהם ובמיוחד בימי שבת וראשון (ימי המנוחה בארה”ב) בהם הפארק עמוס במיוחד במבקרים.

כלבים באזור הסנטרל פארק

DSC 0006 fixed

DSC 1807. fixedj

DSC 1789 fixed

DSC 1852 fixed

DSC 1832 fixed

DSC 1684 fixed

מעצם טבעם כלבים ברחוב נעים ולרוב מהר למדי. אם אתם יוצאים במטרה לצלם את ההולכים על ארבע כדאי שתפקחו עיניים ותאתרו את מושאי הצילום שלכם ממרחק רב ככל האפשר. צילום כלבים (והדבר נכון גם לחתולים, ילדים ולמעשה כמעט כל אובייקט) מומלץ לבצע מהגובה בו מצוי הכלב (כן, זה בהחלט אומר שתצטרכו להתכופף לא מעט – במיוחד כשמדובר בכלבים נמוכים). נסו להעריך מראש מה המרחק האופטימאלי לצילום בו הכלב יימצא בחלק משמעותי מספיק של הפריים. אם הכלב מגיע לקראתכם מומלץ להמתין לרגע הנכון ולצלם כמה תמונות ברצף מהיר – כלבים כמו בני אדם עשויים למצמץ או לשנות הבעה ותמונה אחת עלולה לפספס את הרגע הנכון.

יש גם כאלו שסתם יושבים…

DSC 1455 fixed

בחירת העדשה המתאימה היא סוגיה מעט מורכבת בצילום כלבים ברחוב. מצד אחד לעדשות טלפוטו ארוכות יתרון בהנגשת הכלב ממרחק, מצד שני לעיתים תרצו לקבל תמונה הכוללת גם חלק משמעותי מהרקע וכאן תעדיפו עדשה רחבה יותר. בגדול מצאנו כי כאשר מדובר בצילום כלבים הנעים לכיווננו עדשות זום נוחות יותר לעבודה מעדשות פריים ומספקות גמישות רבה יותר (עם עדשות פריים תספיקו לרוב לצלם תמונה אחת – במקרה הטוב – בטרם הכלב יצא מפוקוס או מהפריים). אנחנו השתמשנו לא מעט בעדשת ה-70-200 מ”מ f/4 החדשה של ניקון אך גם במספר עדשות אחרות כולל עדשת ה-10-20 מ”מ של חברת סיגמא. במצלמת ה-CoolPix A לדוגמא לא השתמשנו כמעט בכלל לצילום כלבים למרות שלעיתים קרובות היא הייתה זמינה לנו הרבה יותר (עדשת ה-18 מ”מ הקבועה שלה אפשרה לנו לצלם בעיקר כלבים עומדים).

כלבים מבעד לעדשה

DSC 2945 fixed

DSC 2024 fixed

DSC 2016 fixed

DSC 1833 fixed

DSC 1163 fixed

DSC 1434 fixed

DSC 1441 fixed

אנו רחוקים מלהיות מומחים לזני כלבים אבל אחד מסוגי הכלבים שצד את עיננו פעם אחר פעם בניו יורק היה ה-shiba inu. כלב זה שמקורו ביפן (ובמהלך המאה הקודמת כמעט ונכחד) אינו נפוץ במיוחד בישראל, אך נראה כי הפך פופולארי למדי בניו יורק ואנו נתקלנו בו לפחות חצי תריסר פעמים.

ה-shiba inu בגרסאות שונות

DSC 1461 fixed

DSC 1493 fixed

DSC 2882 fixed

אגב, אם אתם במקרה חובבי חתולים נכונה לכם אכזבה. אנו לא נתקלנו אפילו בחתול אחד לרפואה בכל נסיעתנו. הקור העז בחודשי החורף ונהלי העירייה הקפדניים בנוגע לחיות משוטטות הופכים את חתולי הרחוב לחיות בלתי רצויות בניו יורק (אם כי חתולי בית הם כבר כנראה סיפור אחר לגמרי).

ולא – אין חתולים…

DSC 3425 fixed

DSC 3420 fixed

DSC 3418 fixed

DSC 3381 fixed

DSC 3150 fixed

DSC 3137 fixed

DSC 3134 fixed

DSC 3011 fixed

DSC 2984 fixed

DSC 2964 fixed

מכלבים נעבור לאנשים. צילום רחוב במנהטן הוא חוויה ייחודית בעיקר בשל הכמות העצומה של אנשים ברחוב והמגוון האדיר של “טיפוסים” מעניינים לצילום. ניו יורק ובמיוחד מנהטן היא עיר בעלת קצב מהיר במיוחד והדבר ניכר מאד במהירות ההליכה הממוצעת של האנשים ברחוב – אם אתם מתכננים לצלם צילום רחוב במנהטן אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להיות שאננים – מספיק שתמצמצו ואותה בחורה הדורה או בחור ססגוני יעלמו מעבר לרחוב.

בחורה הדורה…

DSC 1019 fixed

אנו עסקנו בעבר בהרחבה במה שאנו מכנים “צילום חי” (תת ז’אנר של צילום רחוב אם תרצו) בכתבה מיוחדת שפורסמה ב-2011 וזכתה להצלחה ועניין רב. בכתבה פרסמנו 10 טיפים “לצילום חי” ובנסיעה הנוכחית עמלנו על פיתוח, הרחבה ושכלול של הטיפים המקוריים ואנו מביאים אותם בפניכם היום (אנו עדיין ממליצים לקרוא גם את העשירייה מן הכתבה המקורית בכדי לקבל תמונה מלאה יותר).

עשרה טיפים לצילום חי (revisited):

  • צלמו מגובה נכון – בין אם מדובר באנשים, ילדים או כלבים נסו לצלם כשאתם בגובה העיניים של האובייקט – גם אם הדבר מחייב אתכם להתכופף.

רדו נמוך – כשצריך

DSC 1456 fixed

  • בחרו עדשה מתאימה – עדשות זום ארוכות ומהירות כגון 70-200 מ”מ f/2.8 או f/4 הן אידיאליות למצבים רבים, אך גם עדשות בסיסיות יותר כגון 70-300 מ”מ או אפילו 18-105 מ”מ או 18-135 מ”מ יכולות להתאים (הראשונות יספקו איכות תמונה טובה בהרבה, יכולת צילום בתנאי תאורה קשים יותר והפרדה טובה יותר מהרקע בעוד האחרונות יהיו לרוב קלות וזולות בהרבה).

נערה עם קעקוע דרקון

DSC 3030 fixed

  • עמדו במקום – טיפ טריוויאלי לכאורה אך בעת צילום תוך כדי הליכה ברחוב אנו שוכחים לעיתים לעצור עצירה מלאה. לפני שאתם מצלמים עצרו, נשמו ורק אז צלמו. אם יש לכם אפשרות בחרו נקודה מסוימת והתמקמו (צומת הומה יכול להיות מקום אידיאלי אם כי עוברי אורח אחרים עשויים להסתיר לכם את האובייקט המצולם לעיתים קרובות).

עמדו במקום – זה טריוואלי
DSC 2836 fixed

  • צלמו מספר תמונות ברצף – כפי שכבר הזכרנו קודם לכן – כלבים כמו גם אנשים נוהגים למצמץ או “לעשות פרצוף”. מבדיקה לא ממצה אותה ערכנו ישנם אנשים שיתפסו עם עיניים עצומות בכל תמונה רביעית. כלומר, רבע מן התמונות שתצלמו יהיו בלתי שמישות. מסיבה זאת מומלץ מאד לצלם רצף מהיר יחסית ולבחור מאוחר יותר את התמונה הטובה מתוך הסדרה.

אל תסתפקו בתמונה אחתDSC 1775 fixed

  • בחרו הגדרות מתאימות – צילום עצמים נעים דורש לרוב מהירות צילום גבוהה. בהתאם למהירות וכיוון התנועה של האובייקט המצולם ולאורך המוקד של העדשה שלכם תצטרכו לבחור במהירות תריס רלוונטית. למצלמות שונות מערכות פוקוס שונות, אך מרבית יצרניות הצילום מספקות הגדרות המתאימות לצילום עצמים סטטיים או דינאמיים. כאשר מדובר באנשים או כלבים המצויים בתנועה ברחוב נמליץ בדרך כלל להשתמש בפוקוס רציף (AF-C  בניקון או AI Servo בקנון).

שימו לב להגדרות

DSC 1708f fixed

  • היזהרו בצילום זוגות וילדים – כאשר אתם מצלמים זוג מתחבק או מתנשק ברחוב לעולם אינכם יכולים לדעת בוודאות שאחד מבני הזוג אינו מצוי בקשר אחר וכי התמונה שאתם מצלמים עשויה לפגוע בו (או בה). הפעילו שיקול דעת והימנעו מאי נעימויות. צילום ילדים ברחוב, אף שברוב המקומות איננו אסור (בתלות בחוקי המדינה) הוא עניין רגיש במיוחד – הורים מסוימים עשויים למצוא את העניין מקסים בעוד אחרים עשויים להתפרץ עליכם ואף להזמין את המשטרה – אל תכניסו את עצמכם למצבים לא נעימים ותמיד זכרו שחיוך אחד ברגע המתאים יכול למנוע מראש הרבה בעיות.

תחשבו פעמיים לפני שאתם מצלמים זוגות וילדים

DSC 3203 fixed

  • אל תצלמו אם המצולם אינו רוצה בכך – בהמשך ישיר לסעיף הקודם – אם אתם חשים כי המצולם אינו רוצה להצטלם (הוא מסובב את ראשו, מתחמק או מפנה לעברכם מבט כועס) הימנעו מצילום – שום צילום אינו שווה את אי הנעימות שיכולה להתלוות לעניין – במיוחד כשמדובר בצילום בחו”ל.

היא לא רוצה – אל תצלם…

DSC 1420 fixed

  • חפשו מצבים מעניינים– גם אם האדם, הילד או הכלב נראים לכם מעניינים במיוחד במבט ראשון, נסו לתפוס אותם במצב ייחודי (ריצה, קפיצה, מבט, חיוך או אינטראקציה עם גורם נוסף) כל אלו יתרמו מאד להפוך את התמונה שלכם למעניינת הרבה יותר.

מי מצלם את מי?

DSC 1971 fixed

  • כוונו את המצלמה למקום בו המצולם יהיה – הינה “טריק” פשוט לצילום עוברי אורח ברחוב מבלי שאלו יבחינו כי אתם מצלמים אותם. אתרו אובייקט רלוונטי ממרחק מספיק. העריכו מה צפוי להיות מסלול ההליכה שלו וכוונו את המצלמה לשם והישארו בנקודה עד שהמצולם יעבור בה ואז צלמו.

לא חייבים לדעת שאתם מצלמים

DSC 1823

  • הישארו עם העדשה גם אחרי שהמצולם עבר – צילמתם עובר אורח ברחוב – אל תורידו א המצלמה בפתאומיות בכדי לראות את התוצאה – הדבר רק יסגיר אתכם. המתינו עם העדשה מכוונת לאותה הנקודה עוד מספר שניות עד שזה יעבור על פניכם (כאילו אתם מצלמים עצם המצוי מאחוריו – הרוב המוחלט של האנשים לא יכנסו לעימות איתכם אם אינם בטוחים שצילמתם אותם ולא מישהו או משהו אחר).

גם כאלו יש במנהטן

DSC 3017 fixed

DSC 3016 fixed

מספר תמונות נוספות לסיום

DSC 1560 fixed

DSC 1513 fixed

DSC 1466 fixed

DSC 1206 fixed

DSC 1129 fixed

זאת היא כאמור הכתבה השנייה בסדרה מניו יורק (אחרי הכתבה הראשונה שעסקה בצילומי לילה במנהטן) ובתקופה הקרובה נפרסם כתבה נוספת שצולמה במנהטן – והפעם הפתעה ייחודית…

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • 10 טיפים “לצילום חי”

    צילום הוא תחום רחב מאד המתפרש על פני מגוון עצום של תחומי משנה, מצילום דוגמנות, אירועים ואו…
  • אוצרות בעליית הגג או מי את Vivian Maier?

    רק לעיתים נדירות הסיפורים על מציאות בעליית הגג מתבררים בסופו של דבר כאמיתיים. אלא שתושב שי…
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מאמרים

תגובה אחת

  1. Avatar

    משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    05/06/2013 ב 10:22 AM

    כתבה מעניינת תודה רבה!

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *