ראשי מאמרים סיכום קונגרס הצילום השני של ישראל 2012

סיכום קונגרס הצילום השני של ישראל 2012

2
0

שלושה ימים, מאות צלמים וחובבי צילום מרחבי הארץ, מעל 100 סדנאות והרצאות מסביב לשעון וכל זה במלון מפואר אחד בעיר אילת. כך נכבשה לה העיר הדרומית ביותר לסוף שבוע שלם שכולו צילום. צוות MegaPixel התארח בקונגרס הצילום הישראלי השני ומביא לכם רשמים מצולמים, היה פוטוגני!

יום חמישי בבוקר, כביש הערבה עוטה שכבה אפורה של שמיים קודרים המבשרים את בוא החורף. הנוף הפסטורלי עוצר הנשימה של דרום הארץ גורם לנו לשלוף את המצלמה מהתיק ולהתכונן לכל הזדמנות שתאפשר לנו ללכוד את חבל הארץ הקסום הזה. אין ספק שזה הזמן המתאים ביותר בשנה לסופ”ש באילת עבור כל חובב צילום באשר הוא. מה לעשות, החורף הרבה יותר פוטוגני מהקיץ ותסלח לנו השמש הישראלית האהובה. כאשר הגענו לאילת, הנוף הפראי התחלף לו באווירת נופש ורוגע אבל גם זה לא לזמן רב…

קבלת פנים בכניסה למלון (צילום: אופיר אילוז)

ofir iluz IMG 6538

הגענו למלון “הילטון מלכת שבא” המפואר ואת פנינו קיבל שלט גדול “ברוכים הבאים לקונגרס הצילום הישראלי”, ובן רגע התחלפה לה תחושת הנופש “בטן גב” האופיינית של העיר באווירה שונה לגמרי. האנדרנלין בדם עלה לרמה של 800 ISO והלב החל לדפוק במהירות של 1/1600. לובי המלון היה מלא בחובבי צילום מכל המינים, הסוגים והגילאים חמושים במצלמות, עדשות, חצובות ושאר ירקות. זהו תחילתו של סוף שבוע גדוש באקשן, פעילויות וחיי חברה שהמכנה המשותף העיקרי שלהם הוא התשוקה לצילום.

צילום מהיר (צילום: שיר ברס)

shir brassDSC 4957

בלובי המלון הוקם מתחם מיוחד אשר היה פעיל בכל שעות היממה אשר שימש כמקום מפגש מרכזי ובו כל המידע על הסדנאות וההרצאות השונות אשר התקיימו ללא הפסקה בכל מהלך הסופ”ש. בין הסדנאות וההרצאות מסביב לשעון: צילום מהיר, תאורה מעשית, סדנת וידאו רפלקסי, צילום נוף אורבני, צילום מוצר, צילום מודל בטבע, צילום אופנה, צילום עירום, צילום מזון, סיורי צילום מחוץ למלון, סנדאות הדפסה ועריכה ואפילו סיור צילום זריחה לאלו שהיו מסוגלים להתעורר עוד לפני השמש…

סדנאות בחוץ (צילום: אופיר אילוז)

ofir iluz IMG 6910

הסדנאות דורגו מראש בשלושה מסלולים עיקריים על פי רמות ידע שונות, מדובר בשינוי מבורך לעומת הקונגרס הקודם אשתקד, כך שכל משתתף יכול היה להתאים לעצמו מראש את הלו”ז המתאים לו ביותר על פי רמת הידע האישית. הקבוצות בסדנאות השונות היו קטנות מספיק בכדי לקבל יחס אישי וסיוע בעת הצורך מהמדריך או המרצה.

קבוצות מחוץ למלון (צילום: נועם יופה)

noam yoffe MG 9415 3

לא נוכל לסכם את הקונגרס מבלי להתייחס למסיבה הגדולה שהתקיימה ביום שישי בלילה. מועדון הלילה של המלון התמלא במשתתפי הקונגרס ששכחו מהעייפות ומחוסר שעות השינה בעקבות ההשתתפות בסדנאות, והצילומים התחלפו בריקודים סוערים אל תוך הלילה, מלווים באלכוהול, מוסיקה קצבית רועשת ובהבזקי פלאשים מכל עבר שגרמו לנו להיזכר באפקט הפליקר שהיה פופולארי במסיבות מעשורים קודמים.

על הביליארד (צילום עדי בראון)

adi brown IMG 9821

בבוקר שבת, לאחר שהספקנו לישון מספר מועט של שעות (מסיבה, אחרי הכל) ולאחר ארוחת בוקר דשנה וטעימה שכללה גם מספר כוסות קפה, שמנו פעמנו לסבב הסדנאות הבא שהתקיימו ברצף עד לערב יום שבת שסיכם את אחד מסופי השבוע הצילומיים הטובים שחווינו. בדרך הביתה פגשנו שוב את כביש הערבה אבל הפעם הוא היה שחור ואפל. כאילו גם הוא רמז לנו לתת למצלמה קצת לנוח לאחר מספר ימים שהיא עבדה שעות נוספות, להתבאס מהחזרה לשגרה ולהמתין בקוצר רוח לקונגרס הצילום הבא…

גלריית תמונות מן הקונגרס (צלמים: אופיר אילוז, עדי בראון, מאיר פינטו ונועם יופה).

[mega_gallery]

סרטון הפרומו לקונגרס אשר הוכן ע”י צוות המדריכים:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5sMHIoGDj0I[/youtube]

צוות MegaPixel היה אורח של גליץ בית הספר לצילום בקונגרס הצילום הישראלי השני.

אודות הקונגרס: קונגרס הצילום התקיים זו השנה השנייה ביוזמת גליץ – בית הספר לצילום הגדול בארץ אשר גם יוזם מדי שנה את כנס הצילום הצילום של ישראל.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • main congress2012

    קונגרס הצילום של ישראל 2012

    אנו שמחים לבשר על קונגרס הצילום השני שיתקיים גם השנה באילת בין התאריכים ה-20 ל-22 לחודש דצ…
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מאמרים

2 תגובות

  1. Avatar

    ניר

    30/12/2012 ב 6:07 PM

    לא הייתי אבל נראה שפיספסתי ועשיתם עבודה טובה.
    אחלה קליפ.
    נשמח לשמוע מהמשתתפים איך היה

    השב

  2. Avatar

    איציק שדור חי

    19/04/2013 ב 10:38 AM

    אם נתן לקבל מידע על קונגרס הבאה בבקשה

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *