ראשי מאמרים 10 הגדולים 10 אתרי התמונות הבולטים מלונדון 2012

10 אתרי התמונות הבולטים מלונדון 2012

0
0

בין אם אתם צופים נלהבים של האולימפיאדה או מזפזפים לכל ערוץ אפשרי אחר בשלט רק בכדי לא לשמוע עוד מן השטויות של משה גרטל בבריכה, במידה ואתם חובבי צילום, את התמונות הבאות כנראה שלא תרצו לפספס.

המשחקים האולימפיים הם לא רק אירוע ספורט חסר תקדים הם גם סיפור אנושי מדהים הכולל מנות גדושות של התעלות, אכזבות, שמחה, עצב וגם לא מעט הומור. כל אלו הם החומרים המרכיבים סיפור טוב וגם צילום טוב. אם נוסיף גם את העובדה שלא מעט ספורטאים בינלאומיים הפכו בשנים האחרונות לסלבריטאי על ושלא מעט דמויות מפורסמות מופיעות ביציעי הצופים באולימפיאדה – מדובר באחד מאירועי הצילום המסקרנים בתבל.

החלטנו לערוך עבורכם סקירה של 10 אתרים בינלאומיים מובילים הכוללים גלריות נרחבות ואיכותיות של תמונות מן האולימפיאדה. בניגוד לחלק מן הפעמים שעברו במדור “10 הגדולים” בחרנו שלא לחלק את העשירייה לפי סדר כלשהו משתי סיבות – ראשית האולימפיאדה טרם הסתיימה ולא ניתן לדעת אילו תמונות יועלו בימים הקרובים לכל אתר וסיבה נוספת, טכנית – לאחר שעברנו על כל האתרים לא מצאנו אפילו אחד מושלם מבחינת שימושיות.

1. The Big Picture

הטור הקבוע של העיתון/אתר אמריקני boston.com הוא צפיית חובה למי שאוהב תמונות מרתקות מכל רחבי העולם בכל עת. במיוחד לאולימפיאדה אספו בסיום השבוע הראשון לאולימפיאדת לונדון למעלה מ-50 תמונות נפלאות (מכל סוכנויות הצילום) מחלק גדול מענפי הספורט אשר נערכו עד כה. בארכיון ניתן למצוא עוד כמה סדרות בלתי נשכחות מטקס הפתיחה וימים נוספים.

The Big Picture

 

2. London-2012

האתר הרשמי של אולימפיאדת לונדון המכיל אלפי תמונות מן המשחקים וכן גלריות יומיות הכוללות תיעוד אך גם לא מעט תמונות איכותיות במיוחד.

London 2012

 

3. The Guardian

אתר העיתון הבריטי מפרסם בלוג צילום יומי נפלא מן המשחקים האולימפיים הכולל עשרות צילומים מכל ענפי הספורט מלווים בהסברים קצרים ובשם הצלם. הצלמים מגיעים מכל סוכנויות הצילום הגדולות והתמונות מסודרות בזו אחר זו.

   Guardian

 

4. Fox Sports

בפוקס החליטו לייצר שורה של גלריות נושאיות קצרות עם תמונות מאירועים שונים (מקצועות או תחרויות ספציפיות) או ממצבים שונים (זכייה במדליות וכו’) בעמוד אחד. העורכים של פוקס בחרו בחלק מן המקרים בכותרות משעשעות למדי לתמונות (ראו לדוגמא את הגלריה של מרים המשקולות הקוריאני חסר המזל).

Fox

 

5. BBC

גם באתר ה-BBC גלריה יומית של תמונות מכל ענפי הספורט. תמונות נפלאות עם הסברים אך ללא ציון שם הצלם.

BBC

 

6. American-Photo

המגזין American-Photo פרסם כמות מצומצמת אך מובחרת של תמונות עם הסברים פרי עבודתם של צלמים שונים (כולל קישורים לאתרי הצלמים בחלק מן המקרים).

American photo

 

7. Sports Illustrated

באתר המגזין המוכר לחלקנו יותר מצילומי דוגמניות בביגוד מינימאלי מאשר מתחום צילום הספורט, עשו כבוד לצילום באולימפיאדה עם הצבעת גולשים יומית על התמונה הנבחרת מבין כ-10 תמונות של צלמים מובילים.

SI

 

8. Mirror

כיאה לצהובון בריטי ה-Mirror בוחר להביא תמונות “עסיסיות” במיוחד. בין לבין תוכלו למצוא גם כמה איכותיות. הניווט באתר מורכב ולא קל למצוא את עמודי התמונות לימים השונים, הכותרות בגלריה משעשעות אך אין ציון שם הצלם.

Mirror

 

9. Yahoo  

גם ב-Yahoo לא לוקחים את האולימפיאדה ברצינות רבה מידי ובמסגרת הגלריות אותן פרסמו באתר תוכלו למצוא גם את גלריית ה”מעודדות של לונדון 2012″ (ראו תמונה). מעבר לכך ישנו הסיקור היומי הרגיל ועוד תמונות רבות מתחרויות וענפים שונים כולל טקסט ושם הצלם.

Yahoo

 

10. New York Times

אתר ה-NYT אולי לא עשה סלקציה מוגברת לתמונות כמו כמה מן האתרים האחרים אשר בחרו רק את התמונות הטובות ביותר לדעת העורכים, אך הממשק והכמות בהחלט מכפרים על כך.

NYT

לסיום עוד בונוס אחד – הצלם Dan Chung המצלם עבור העיתון הבריטי The Guardian החליט לצאת לפרויקט מעט הזוי אך מסקרן – במקום לצלם את האולימפיאדה עם מיטב ציוד הצילום האפשרי (כמו חלק ניכר מן הצלמים המקצועיים המסקרים את האולימפיאדה) הוא החליט לשבור את המוסכמות ולנסות לראות מה יוכל להוציא מבין ידיו באמצעות המצלמה המובנית במכשיר האייפון שלו (פה ושם הוא גם רימה מעט עם חיבור המצלמה למשקפת של חברת קנון) ובכל זאת אנו מבטיחים לכם שהתוצאות בהחלט יפתיעו אתכם לטובה.

Guardian chung

גם אתם מכירים אתר המרכז תמונות מדהימות מן האולימפיאדה? ספרו לנו בתגובות!

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב 10 הגדולים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *