ראשי מאמרים בלעדי: Fantasea Fantasy – כך מצלמים פרסומת צילום

בלעדי: Fantasea Fantasy – כך מצלמים פרסומת צילום

3
0

לעיתים לא צריך תקציבי ענק, ידוענים והפקות מורכבות בכדי לייצר פרסומת מוצר שתופסת. חברת Fantasea העוסקת בפיתוח וייצור מארזים תת ימיים למצלמות החליטה כמו לא מעט חברות בתקופה האחרונה לנצל את אפקט ההפצה הויראלי של הרשת ולצלם סרטון משעשע עם טוויסט. אנו מביאים אותו היום בפניכם יחד עם ראיון בלעדי עם הצלמת התת ימית שרון ריניס אשר הייתה מעורבת בהפקתו.

את הצלמת התת ימית הכשרונית שרון ריניס פגשנו כאן כבר מספר פעמים בעבר (בין השאר באירועי “פוטוקינה בים האדום” ב-2010 ובשנה שעברה במסגרת מדור צילום מקומי בפרויקט “כלות מתחת למים“). כעת חברה ריניס לפרויקט קליל והומוריסטי של חברת Fantasea לקידום מותג מארזים תת ימי חדש למצלמות קומפקטיות. אנו מביאים בפניכם את הסרטון ובעיקבותיו תמונות בלעדיות מאחורי הקלעים וראיון קצר אותו ערכנו עם ריניס בנושא.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EEyX7gm0C_4[/youtube]

ראיון עם שרון ריניס

ש: איך עלה הרעיון לסרטון?
ת: הרעיון עלה בזמן שעבדנו, צוות השיווק של פנטאזי ובראשו נשיא החברה – הווארד רוזנשטיין, על סרטון היכרות העוסק במוצר חדש של פנטאזי, מארז צילום תת-ימי שנקרא FP7100 ויוצר במיוחד עבור המצלמה Nikon Coolpix P7100. נחה עלינו ההשראה והחלטנו לגלוש ברשת על מנת לקבל רעיונות מקוריים לסרטוני הדרכה וקידום מוצרים. בעוד אנחנו משוטטים לנו בנחת, גילינו שבתחום הצילום התת-ימי, כמעט כל הסרטונים זהים לחלוטין בקונספט שלהם ומציגים אדם אשר מסריט את עצמו משתמש במוצר תוך כדי שהוא מסביר בצורה מאוד לקונית לגבי הפונקציות השונות. חשבנו לעצמנו שלא ייתכן כי בכך מסתכמים הכלים השיווקיים העומדים לרשותנו ושעלינו למצוא דרך יצירתית יותר על מנת להעלות את המודעות בקרב צוללים וצלמים למערכת ה- FP7100. במשך מספר שבועות שיחקנו עם מספר רעיונות ובסוף הגענו לתסריט של הוידיאו Fantasea Fantasy. הכוונה הייתה לאו דווקא לאמוד את איכויותיו ויתרונותיו הטכניים של המארז בסרטון, אלא להתמקד יותר בחוויה ובהנאה שהמערכת הזו מייצרת. אחרי הכול, מדובר במערכת קומפקטית אשר על אף מידותיה הקטנות, באפשרותה להפיק תוצאות מקצועיות לכל דבר. המסר שרצינו להעביר באמצעות הסרטון היא שהמערכת הזו יכולה להגשים את הפנטזיות הרטובות של כל צולל…

בת הים הקטנה – מאיה שירי (צילום: שרון ריניס)

1 2

ש: איפה צילמתם, כמה אנשי צוות עמלו עליה וכמה זמן נמשכה ההפקה?
ת: צילמנו את הסרטון בים האדום. הצילומים עצמם התבצעו במהלך יומיים של צלילות, אך ההפקה למעשה החלה שבועיים טרם לכן, כאשר התחלנו לעבוד על לו”ז, פירוט מדויק של הסצנות, תיאום הצוות וכו’.
סה”כ היה מדובר ב-7 אנשי צוות אשר השתתפו בצילומים: 2 צלמי וידיאו, צוללת המספקת אוויר ומסייעת בלוגיסטיקות ו-4 דוגמנים.
בועז סמוראי ואני צילמנו וידיאו גם ביבשה וגם מתחת לפני המים. מאיה שירי הייתה הדוגמנית בפנטזיה, אסתי גולובב סיפקה אוויר וסייעה למאיה להתארגן במים, רועי ברקן היה השחקן “המפנטז”, אייל סגל ואייל גבאי שיחקו כחבריו של רועי על החוף ואחרונים אך חביבים וחלק בלתי נפרד מהסצנה – דגי מפרץ אילת אשר הכניסו לנו צבע לפריים.

שרון ריניס מתחת למים עם המארז החדש בעת הצילומים (צילום: בועז סמוראי)

2a
ש: מי משחקת את בת הים, היא צוללת מקצועית (אחרי הכל היא בילתה זמן לא מבוטל ללא מסיכה)?
ת: כשהגענו לשלב שבו יש לגייס את הצוללת-הדוגמנית, הייתה לנו דמות מאוד ברורה בדמיון. חיפשנו מישהי אשר תגרום לצופי הסרטון לתהות אם פנטזיות הצלילה שלהם באמת מסתכמות בסופו של יום בכריש לוויתן..
לאחר חיפושים שנמשכו מספר ימים, מאיה שירי גויסה להיות הדוגמנית שבפנטזיה. מאיה היא מדריכת צלילה אשר עובדת בריף הדולפינים באילת. בשל הופעתה המרשימה, יכולותיה הנהדרות להסתדר מתחת לפני המים בעצירת נשימה וללא מסיכה וגישתה המקסימה והחיובית, מצאנו שהיא הדמות המושלמת לתפקיד.
מי שנוכח בצילומים לא האמין שזו הפעם הראשונה שמאיה משתתפת בהפקה מסוג זה. על אף הטמפרטורה הנמוכה של המים, הקושי בפתיחת עיניים ללא מסיכה למשך זמן ארוך, חוסר היכולת לנווט בשל המשקולות בקרקעית אליהן מאיה הייתה קשורה בחוט דייג והאמון הרב שהייתה צריכה לתת בצוות, מאיה התמודדה באומץ ובהנאה עם כל הסצנות. בנוסף, מאיה הייתה צריכה להתרכז בשפת הגוף שלה ולנסות לשדר משהו מזמין באופן מוגזם משהו, שכן הסרטון היה אמור להצחיק ולשעשע. תוך דקות ספורות בלבד, מאיה נכנסה לתפקיד והצליחה ליצור אינטראקציה משעשעת וסקסית עם רועי. כלומר, זאת כאשר היא הצליחה לאתר אותו במים ללא מסיכה, שכן במספר לא קטן של פריימים נדמה היה לה שרועי הוא אחד הדגים הגדולים השוחים מסביבה ומצאנו את עצמינו מתעדים את מאיה מנהלת מערכת יחסים אינטימית עם דג תמים….

ואגב, איך אתה לא שואל אותי מי שיחק את הכלב? הרי הוא הכוכב האמיתי בסרטון הזה!!
קלי הוא הכלב של בועז סמוראי, קולגה וצלם תת-ימי בעל שם (בועז, לא קלי). בועז הביא עימו את קלי לצילומים מכיוון שחשב שיהיה לו נחמד להשתכשך בינתיים במים. עם זאת, ברגע שהתחלנו לצלם, קלי איבד עניין בים ומיד הבנו שהוא לא יתפשר על טייטל שהוא פחות מ-“סופר סטאר” בסרטון הזה, שכן הוא לא מש לרגע מעדשת המצלמה. מכיוון שקלי היה חלק בלתי נפרד ממרבית הפריימים שצולמו, הוא מלווה את כל הסרטון, כולל הסצנה הגאונית שבה קלי באופן ספונטאני שולף את התחתונים של מאיה מהים, מנער אותם וממשיך לו לדרכו. כישרון טבעי או לא?

בסוטול – באזז תת ימי (צילום: שרון ריניס)

DSCN0022

ש: עם איזה ציוד צילמתם?
ת: השתמשנו במצלמות Nikon Coolpix P7100 בתוך מארזי  Fantasea FP7100, שכן אחת מהנקודות שחשוב היה לנו להבהיר היא שהסרטון צולם על ידי המוצר שאותו אנו רוצים לקדם. לצורך תיקון הצבעים במים, השתמשנו בפילטרים אדומים אשר פנטאזי מייצרת במיוחד עבור מארזים אלו ובמערכות תאורה של פנטאזי.

להשאיר את העיניים פתוחות (צילום: שרון ריניס)

3

ש: מתי הושק המוצר ומה חדש בו?
ת: את מארז ה-FP7100 למצלמה Nikon Coolpix P7100 פנטאזי הוציאה לשוק לפני מספר חודשים. המארז מעוצב ברמה גבוהה ומיוצר מחומרים עמידים במיוחד אשר מאפשרים תפעול חלק, בטוח וקל של המארז עד לעומק של 60 מטרים. סטנדרט הפונקציונאליות והעיצוב של המארז הוא גבוה במיוחד על מנת לאפשר לצוללים וצלמים תת-ימיים לנצל את יתרונותיה של ה-Coolpix P7100 במלואם. המארז מאפשר גישה לכל הכפתורים של המצלמה, מגן עליה מפני פגיעות (shock proof) וכולל מחברים שונים אשר מאפשרים חיבור מקצועי ומדויק של אביזרי תאורה, עדשות ופילטרים למארז.
צלם ועורך מפורסם בתחום הצילום התת-ימי, פיטר רולנדס, סקר את המערכת הזו ופרסם כתבה שבה הוא מסכם כי “מארז ה-FP7100 הוא המארז המצטיין בעמידותו ובמחירו והוא מחשיבו כמוצר מוביל בשוק מבחינת איכות, ביצועים ועל כן גם ביחס “ערך תמורת כסף””.
ניתן למצוא אינפורמציה נוספת על המערכת הזו באתר – nikondive אגב, בסופו של דבר גם הפקנו סרטון היכרות סטנדרטי המציג את המערכת באופן רשמי, אותו ניתן לראות בקישור הבא. השתדלנו להציג שם יותר מאשר אדם אשר סוקר באופן יבש את פונקציות המערכת, אך ללא ספק הסרטון לא יכול להתחרות ביצירתיות שלו עם ה-Fantasea Fantasy!

גם בנות ים צריכות אוויר – מחוברת לקרקעית עם משקולות (צילום: שרון ריניס)

DSC 4996

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מאמרים

3 תגובות

  1. Avatar

    גיורא

    17/06/2012 ב 11:26 AM

    אחלה כתבה, ככה הייתי רוצה לראות אתכם… דוגמאות מהחיים עם כל ה”למה ואיך” שמאחורי הצילומים. כיף לקרוא, לדמיין, ולהמשיך “לצלול” בנושא אם רוצים. לגבי הסרטון עצמו? מה שקורה במים באמת נהדר, אבל כל מה שבחוף, כולל ה”שחקנים”? כמעט ברור שישראלים עומדים מאחורי החברה הזו, או לפחות מאחורי הפרסומים שלה, כיוון שכל הפארטאץ’ שם יותר מזכיר את “מציצים” (1972) מאשר פרסומת למוצר מתקדם ולקונים בינלאומיים. אבל זה הרי לא הנושא כאן, וטוב שכך. הכתבה עצמה מאד כיפית, ושרון ריניס שוב מרתקת… תביאו עוד!….

    השב

  2. Avatar

    אסף

    17/06/2012 ב 11:56 AM

    יופי של כתבה וסרטון! ממש מקסים 🙂 אחלה דמיון

    השב

  3. Avatar

    גיא

    17/06/2012 ב 7:44 PM

    ממש יפה , גם הרעיון גם התוצאה וגם הכתבה

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *