ראשי ביקורות\סקירות Nikon D5100 – סקירה

Nikon D5100 – סקירה

7
0

הקדמה

ה-Nikon D5100 של ניקון הוכרזה באפריל השנה והגיע לידינו לבדיקה אינטנסיבית לפני כמעט חודשיים. הסקירה הנוכחית יצאה לבדוק כיצד מתפקדת מצלמת הכניסה המתקדמת של חברת ניקון בשטח ואילו שינויים הוכנסו בה ביחס לדגם הקודם של החברה.

מדובר בסקירת מצלמת ה-DSLR “הקלאסית” הראשונה שאנו עורכים באתר והיא צפויה להיות מעט שונה מסקירות קודמות אותן פרסמנו. הסיבה העיקרית להבדל (מעבר לעובדתה שאופי המצלמה וקהל היעד מחייב בדיקה מקיפה יותר) נובעת מכך שאת קודמתה – ה-Nikon D5000 אנו מכירים באופן אינטימי והיא משמשת אותנו לעיתים קרובות. לפיכך חלק מן הסקירה יוקדש לבחינת ההבדלים בין שני הדגמים. מצד שני היה חשוב לנו לאפשר גם למי שלא הכיר או השתמש בדגם הקודם להכיר את יתרונותיה וחסרונותיה של ה-D5100.

D5100 – שחקנית חדשה (צילום: אופיר אילוז)

IMG 9933

כמה מילים על מיקום המצלמה בליין של חברת ניקון. ה-D5100 (מפרט מלא ממערכת המפרטים של האתר) היא האחרונה בשרשרת של מצלמות כניסה מתקדמות, אשר ראשיתה ב-D60 בראשית שנת 2008 המשכה ב-D5000 שהוכרזה במרץ 2009 וסופה כאמור ב-D5100 אשר הוכרזה כעבור שנתיים. ה-D5100 ממוקמת בליין בין ה-D3100 הבסיסית ל-D7000 הנחשבת למצלמה מקצועית למחצה.


מה מאפיין את ה-D5100 כמצלמת כניסה מתקדמת – ובכן, מצד אחד היא כוללת חיישן מתקדם של סוני הזהה לזה המצוי ב-D7000 (ושונה מזה המצוי ב-D3100) וכן מסך ברזולוציה גבוהה (שוב בדומה לזה המצוי ב-D7000 אך מפרקי). מצד שני כמו יתר מצלמות הכניסה הדיגיטליות של ניקון מאז ומעולם, היא נעדרת מנוע פוקוס מובנה, עובדה המאפשרת לה להפעיל רק עדשות בעלות מנוע פוקוס עצמאי (אלא אם תהיו מוכנים להסתפק בפוקוס ידני) ומבנה הגוף המצומצם יחסית שלה אינו מכיל מסך נתונים עילי אשר צלמים רבים נעזרים בו במהלך הצילום. שני אלו הם מסימני ההיכר של ליין המצלמות המקצועיות (והמקצועיות למחצה) של ניקון.

ה-D5100 משמאל, לצד ה-D5000 (צילום: אופיר אילוז)

DSC 9798

הסקירה הנוכחית לא צפויה להשוות ראש בראש את ה-D5100 אל מול דגמים כלשהם של חברת קנון אבל מבחינה פורמאלית ניתן לומר כי המצלמה הקרובה אליה ביותר בליין המצלמות של קנון היא ה-600D אשר הוכרזה בפברואר השנה ולה לא מעט תכונות דומות (דוגמת המסך המפרקי, צילום וידאו ברזולוציה גבוהה מלאה ועוד).

עכשיו כשנושא המיצוב של ה-D5100 מאחורינו אנו פנויים לגשת לסקירה עצמה ונתחיל כאמור בבחינת ההבדלים בין ה-D5100 לדגם ה-D5000 הוותיק.

עמודים: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

7 תגובות

  1. Avatar

    איל טל

    10/08/2011 ב 8:10 PM

    יש לי d5000, וגם בה יש אפשרות לצילום במרווחי זמן קבועים. לא השתמשתי בפונקציה הזו מעולם, אך היא בהחלט קיימת.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    10/08/2011 ב 8:37 PM

    אכן. אחרי די הרבה נבירה מצאתי את האפשרות גם ב-D5000 (גם לי לא יצא להשתמש בה). נציין זאת במאמר – תודה.

    השב

  3. Avatar

    נתנאל

    11/08/2011 ב 12:13 AM

    ככה אני אוהב ביקורות כאלה שוות הכל!

    השב

  4. Avatar

    יונתן

    11/08/2011 ב 9:47 AM

    כמה הערות:
    ניתן לצלם עד 100 תמונות במצב רציף הן בD5000 והן בD5100 בפורמט JPG. אך יש לבטל את פונקציית התיקון האוטומטי בתפריט המצלמה. פונקציה זו מתקנת אברציות כרומטיות ומתקנת פרספקטיבה בהתאם לדגם העדשה המחוברת אליה. תיקון זה דורש מאמץ מצד מעבד המצלמה ומכאן ההשהייה.
    לגבי מנוע פוקוס, במצלמות קנון אין מנוע פוקוס פנימי, המנוע נמצא בעדשות, והשליטה עליו מתבצעת ע”י מגעי הנחושת

    השב

  5. Avatar

    עידו גנוט

    11/08/2011 ב 11:04 AM

    יונתן – אני לא מקבל את ההערה הראשונה – לא מקובל לבטל את הפונקציה בבדיקות (קרא כל מתודולוגיית בדיקה ברשת) אין בכך גם היגיון – בדיקות אמורות לרוב לדמות מצבי שימוש רגילים ובמצב שימוש רגיל איש לא מבטל את האפשרות הזאת. בכלל אם רוצים עוד מהירות תמיד אפשר לצלם ברזולוציה יותר נמוכה או לא על FINE – אבל שוב זאת לא המטרה של הבדיקה. לגבי מנוע הפוקוס – אצטרך להיוועץ במשתמשי קנון – למיטב ידיעתי לקנון פשוט אין את המגבלה של ניקון בעדשות הכניסה – יכולת להיות שהיא נובעת מסיבות אחרות.

    השב

  6. Avatar

    אני

    25/01/2012 ב 10:16 AM

    מצלמה גרועה לוידאו
    ייצוב ופוקוס בעייתי

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      25/01/2012 ב 1:20 PM

      ייצוב הוא יותר פונקציה של העדשה אבל בגדול אנחנו די נוטים להסכים כי לא מדובר במצלמה אידאלית לוידאו.

      השב

להגיב על עידו גנוט לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *