ראשי זווית אישית על צילום וסאדו-מאזו

על צילום וסאדו-מאזו

16
0

יש כמה רגעים בחיים שניתן להגדיר כרגעים שבהם איבדת חלק מהתמימות שלך, למשל כשמגלים שאין סנטה קלאוס, כשמתגייסים, כשמרגישים גוף אישה בפעם הראשונה.

אזהרה: הכתבה הבאה איננה מיועדת לבעלי לב חלש, פחד ממקומות חשוכים, שרשראות, כלובים, אלות, מקלות גולף ובחורות עם קשים ומסיכות (או למי שטרם מלאו לו 18 שנה)

רוב הרגעים האלו כבר מאחורי, אבל לאחרונה היה לי עוד רגע כזה, וזה היה כשביקרתי במועדון הדאנג’ן בתל אביב. למי שלא יודע או לא שמע זהו מועדון BDSM ופטיש, היחיד מסוגו בארץ. הכל התחיל כשהצלם שחר בק פנה אלי ברעיון להרים הפקה במוטיב גותי, הרעיון היה לצלם במפעל נטוש, הבעיה שלי הייתה שמפעל נטוש זה לא באמת גותי, גותיקה זה סגנון עיצוב מהמאה ה-12 ולצערנו אין לנו מבנים גותיים בארץ. אז הוחלט להעביר את ההפקה לנושא וסגנון אחר, וכך עלה גם רעיון הסאדו-מאזו. אשתו של שחר היא עדי בק, מאפרת ומארגנת הפקות.

יום אחד בזמן שאני מטייל עם הכלבה אני מקבל שיחת טלפון “היי גיא מדברת עדי אשתו של שחר, מה דעתך לצלם את הסט בדאנג’ן?” המוח שלי התחיל בתהליך כימי שמטרתו לסכם כל מה שידוע לי על המקום ההוא, באותו זמן המידע היה דל אבל זכרתי ששמעתי על מקום כזה ושזה מועדון סאדו הממוקם במרכז. כמובן שהסכמתי להצעה, וכך העסק התחיל להתגלגל לו.

לצלם בדאנג’ן

DSC 0004

דבר ראשון התחלנו לחפש דוגמניות מתאימות, בנות שיתאימו להפקה שכזו. הרעיונות המקוריים היו יותר חושפניים מאשר מה שצולם בסוף ולכן החיפוש לא היה פשוט. לאחר שהקמנו צוות היה לי נורא חשוב שהצוות יכיר אחד את השני לפני המפגש ביום הצילומים עצמו. איך עושים את זה? יום גיבוש בלונה גל נשמע כמו רעיון טוב, אבל במקום זה פתחתי אירוע פרטי בפייסבוק, כזה שרק מי שמוזמן יכול לראות, וזה משהו שאני ממליץ לכל מי שמארגן הפקה קטנה וחשוב לו שתהיה אווירה טובה בין חברי הצוות. לאירוע אנשים העלו תמונות של רעיונות, של ציוד שיש להם והם משיגים והתחילה כימיה בין הצוות. דבר זה חסך לנו את ההיכרות של הצוות במקום, דבר חשוב בהתחשב בכך שעמד לרשותנו זמן צילום מוגבל.

וכך הגענו ביום שנקבע למקום, המועדון ממוקם במרתף של בניין, והכניסה היא מאחורי הבניין, מקום מוסתר בהחלט, מול המועדון חיכה לנו בבית קפה עמוס, וזה גם המקום להגיד תודה ענקית לעמוס שנתן לנו לצלם במועדון שלו, כן ירבו אנשים כמותו. הכניסה למועדון נעשית דרך גרם מדרגות צר יחסית המוביל כלפי מטה. בעודי יורד במדרגות עם כל הציוד (מזוודה ועוד 2 תיקים), התחלתי לפחד. שמעתי כל כך הרבה סיפורים על המקום ועל הדברים שהולכים בו. הדבר הראשון ששמתי לב אליו עוד בטרם נכנסתי ממש היה הריח, ריח של ניקיון. ובאמת המקום היה מבריק! כל הכבוד לצוות שאחראי לניקיון שם. המקום עצמו די קטן, מכיל 2 ברים, אחד עם תאורה כחולה וסקסית, השני יותר גדול ולאורכו יש נקודות עגינה עליהם ניתן לקשור רצועות או חבלים, תנחשו לבד בשביל מה. במרכז יש במה קטנה, ומאחוריה מבנה בצורת X לקשירת אנשים. שאר המקום מאובזר ככל מועדון לילה: ספות, שולחנות קטנים וגבוהים. ויש את “המבוך” – מסדרון מפותל עם כל מיני חדרונים בנקודות מסוימות. אחסוך מכם את הסיפורים ששמעתי על המקום הזה.

אני תלוי על “הצלב”

DSC 0076

מכיוון שזאת הייתה הפעם הראשונה שראיתי את המקום (לא מצאתי תמונות שלו לפני כן) עשיתי סיור במקום על מנת להבין איפה אפשר לצלם מה וכך עשה גם שאר הצוות. בחרנו “נקודה מתה”, מקום בפינה שבו כנראה לא נצלם תמונות על מנת לפרוק את הציוד, והיה לנו המון ציוד, כל דוגמנית הביאה בממוצע תיק בגדים גדול פלוס הציוד BDSM  שהשגנו וציוד האיפור והצילום. בזמן שעדי התחילה לאפר את הבנות, התחלנו להעמיד את הציוד, פתחנו סופטבוקסים ושאר ציוד תאורה. אחרי שסיימנו התחלנו לחקור את המקום יותר לעומק, עמוס נכנס והדליק לנו מוסיקה, שלא יהיה משעמם, הדוגמנית הראשונה נכנסה להתאפר, וכל השאר כמו חבורה של ילדים קטנים בגן שעשועים התחילו לשחק בכל דבר שהם מצאו, מי אמר שאין סנטה?

פינת ליטוף?

DSC 0199

הדוגמן שלנו (יוסי קוגן) שלא היה צריך איפור, היה מוכן ישר לפעולה, והתחלנו לצלם אותו ולכוון עליו את התאורה. לאט לאט התחלתי לקבל מושג איזה דוגמנית אני רוצה לצלם איפה ואיך. זה נבע ממגוון רחב של שיקולים. ראשית, המקום והולוקיישנים שבו, שנית, מה הדוגמנית מוכנה לעשות ומה לא, ולבסוף, ולא פחות חשוב, מראה הדוגמנית, לכל דוגמנית יתרונות ו”נקודות תורפה”. היו לנו בצוות שלוש בנות, וכל אחת יפה מהשנייה – ט.א., עדי פליקס ואופק ב’.

הדוגמנית הנכונה

DSC 0207

בזמן שטופז התאפרה ועדי שיחקה בשוטים צילמנו את יוסי קשור ל-X וניצלנו את העובדה שלאופק יש גב נורא ייחודי מקועקע לרוחבו, על מנת לצלם את התמונות בהן רואים את הגב של אופק ואת יוסי קשור. ואז אני רואה את טופז רצה בצרחות במבטא הבריטי הכל כך חמוד שלה למסכת החניבעל לקטר שהבאתי, מסתבר שהיא מעריצה. היא חבשה אותה מייד ולא הייתה מוכנה להוריד, לקחנו חולצה מכופתרת מיוסי וחבל שהכנו מראש וקשרנו אותה, והרי לכם חניבעל. מי שמכיר את טופז יודע שהיא אחת הדוגמניות עם הבעות הפנים הכי משגעות שיש, והיא ללא ספק הבחורה המתאימה לנושא.

לקטרית

DSC 0101

כשעדי יצאה מהאיפור היא רצה לכלוב, כל אחת והשיגעונות שלה, צילמנו את עדי בכלוב, לאחר מכן ברחבי המבוך, העיקר שעדי תהנה ולא תתפוס את השוט… בשלב זה טיפסתי על הכלוב, הגובה בינו לתקרה הוא בערך מטר, כך שהייתי מכופף מאד וכך צילמתי את עדי בעזרת עדשת 10 מילימטר. לאחר מכן גם טופז הצטרפה. הצילום מלמעלה עם עדשה כה רחבה יצר צורה יפה מן הכלוב בה הכלוב כולו מתכנס פנימה לכיוון המודל, אהבתי.

התכנסות

DSC 0157

כשאופק יצאה מהאיפור היא נחטפה על מנת להצטלם בכלוב, ובשלב מסוים יוסי הצטרף לארח לה חברה. אופק הביאה כמות נכבדה של ציוד מכל חברותיה ולכן גם הייתה עסוקה כל העת בלחלק בגדים.

ועכשיו בזוגות

DSC 0166

עכשיו כשכל הבנות היו מאופרות היה אפשר להתחיל לנצל את המקום כמו שצריך, על הבר הכחול צילמנו את עדי במסכת אב”כ וגם את אופק. בשלב הזה עדי התחילה להגזים והיינו צריכים להרגיע אותה קצת, מזל שהיה כלוב באזור. סגרנו אותה בכלוב ויוסי טיפס עליו, באותה הזדמנות גם אני עליתי, התמונות שיצאו איתי היו יותר מצחיקות מאשר נוגעות לנושא הצילומים. אני קורא להן: I am sexy and I know it .

I’m Too Sexy

DSC 2232

בשלב הזה, למאפרת שלנו עדי נהיה קצת משעמם, כי כולם צילמו או הצטלמו. אז היא התחילה לאפר בדם אנשים… מה שלדעתי סיפק כמה מן התמונות הטובות בסט. היה לנו כינור, הבאתי אותו כי חשבתי לעצמי שכלי נגינה קלאסי יכול להפיק ניגוד טוב לסט. שילוב של איפור הדם והכינור הוא שהביא לתמונות של הפציעה המדומה בגב מקשת הכינור. גם עדי הצטלמה שם ואפילו אני לא יכולתי להתאפק והצטלמתי עם מסכת חניבעל הלקטר שלי. איפור הדם היה גם הבסיס לתמונות של אופק במדי אחות שותה דם בקשית ישירות מיוסי…

משמעת נוזלים

DSC 0313 Edit

לאחר הצילומים, בהם איבדתי באופן נורא מוזר חולצה! חזרנו הביתה, עייפים וכאובים, שלב העריכה כלל בעיקר לייטרום (לא פוטושופ), ותיקוני צבע וניגודיות למיניהם., את התמונות העליתי לקבוצה סגורה וקיבלתי אישור על כל תמונה מכל המשתתפים בה על מנת לפרסם אותה, מה שעצוב הוא שדווקא את התמונות שהכי אהבתי הבנות לא נתנו לי לפרסם…חבל. אבל תהליך האישור הוא תהליך חשוב מאוד, זה ההבדל בין מישהו מקצועי למי שלא. המטרה היא שכולם יהיו מרוצים. הדברים אותם אני למדתי מיום הצילומים הזה הם אלו:

  • תכננו את ההפקה בקפידה. תדאגו כי הצוות יכיר לפני הצילומים, הדבר מועיל מאוד וחוסך זמן ביום הצילומים עצמו.
  • מכל החקירות בנושא הפטיש בארץ הבנתי שיש במדינה אנשים ממש מוזרים, אבל אני אומר Live and let live.
  • אסור לתת לעדי שוט לידיים! זה עלול להיגמר רע!
  • איפור של פציעות זה פשוט יפה ומרשים, וניתן לעשות עם זה המון דברים.
  • תהיו נחמדים לצוות שלכם, תדאגו לאוכל, שתייה ואווירה טובה, וכבדו אותם. בררו עם הדוגמנים אילו תמונות אפשר לפרסם ואילו לא, זה ימנע הרבה אי נעימויות לאחר מכן.
  • כבר אמרתי לא לתת לעדי שוט נכון?

אייי! עדי!!! די! נו מצטער!! טוב, חייב ללכת…

עוד כמה לפני סיום

DSC 2266 Edit

DSC 2249

DSC 0294 Edit

DSC 0271

DSC 0254

DSC 0220

DSC 0048

הגלריה המלאה

[mega_gallery]

צילומים: גיא וינר ושחר בק.

הכותב: גיא וינר, צלם, בן 27 תושב כרמיאל. לבלוג של גיא.

Avatarגיא וינר
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב זווית אישית

16 תגובות

  1. Avatar

    You Know Who!

    22/06/2012 ב 12:17 AM

    תמיד ידעתי שיש משהו דפוק אצל גיא… 😉

    השב

  2. Avatar

    נטלי

    22/06/2012 ב 12:38 AM

    עדי, לך לישון

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      22/06/2012 ב 12:59 AM

      🙂

      השב

  3. Avatar

    djstalin

    22/06/2012 ב 7:14 AM

    עדי, אני שולח עליך את עדי!

    השב

  4. Avatar

    אסף

    22/06/2012 ב 7:53 AM

    אחי הפצצת יותר מהרגיל הפעם! לקחת את הצילום עבורי לתחומים שאני כל כך אוהב ואתה דואג לשתף ולהסביר לנו “פשוטי העם” בכל פעם מחדש ובצורה כל כך מצויינת!

    קודם כל תודה! ושנית המשך כך! ישר כך 🙂

    השב

  5. Avatar

    עדי בק

    22/06/2012 ב 9:14 AM

    גיא אתה תותח עללללללל
    הצוות מדהים!!!!
    ושיתוף הפעולה הפורה בידל את ההפקה משאר ההפקות צילום.
    ברכותיייי אנחנו חלוצים בהפקת BDSM

    השב

  6. Avatar

    אלירן פרץ

    22/06/2012 ב 2:47 PM

    הפקה יפה ומושקעת!
    יש הרבה תמונות טובות אך גם הרבה תמונות שבהם ההבעה של המודלים הרגישה מאולצת מדיי.
    בנוסף, גם עם התאורה אני לא שלם, יש כמה תמונות שיש בהן מקום לשיפור התאורה כמו על פני המודלית בתוך הכלוב (תמונה 7)ועוד כמה נקודות שבהם התאורה קשה מדיי או נמוכה מדיי לטעמי.
    מעבר לכמה הערות קטנות ההפקה והרעיון באמת יפים ויש כמה תמונות מוצלחות מאוד! כל הכבוד ואני מאחל לך הצלחה בהמשך…

    השב

  7. Avatar

    איתמר

    22/06/2012 ב 6:05 PM

    כתבה מרתקת.
    אני הייתי שמח לקרוא טיפה גם על החלק הטכני.
    כלומר למשל באיזו תאורה הצילומים צולמו.

    השב

  8. Avatar

    שרון

    22/06/2012 ב 8:11 PM

    אחלה כתבה! בהצלחה בהמשך!

    אשמח לקבל את רשימת ציוד הצילום בו נעשה שימוש.

    השב

  9. Avatar

    djstalin

    23/06/2012 ב 10:08 AM

    איתמר ושרון, התמונות צולמו עם ניקון די 5000, עדשת 25 מילימטר 1.4 ועדשת סיגמה 10 20.

    היו לי 2 פלאשים בתוך סופטבוקסים ולשחר עוד סופקטבוקס ומטריה לבנה רגילה.

    עוד משהו?

    השב

  10. Avatar

    יקים

    23/06/2012 ב 10:06 PM

    יופי של כתבה ועוד יותר, יופי של תמונות. ביחוד אהבתי את השתיה עם הקשית. מקורי מאד.

    השב

  11. Avatar

    שלושה בנות ???

    24/06/2012 ב 12:09 AM

    תגיד אתה עלה (כמו עולה רק ברוסית) חדש ?

    השב

  12. Avatar

    עידו גנוט

    24/06/2012 ב 1:09 PM

    *בעיות עם השפה נא להפנות לעורך (תוקן).

    השב

  13. Avatar

    djstalin

    24/06/2012 ב 8:18 PM

    אתה צוחק על עברית שלי??
    עדי, בואי לפה רגע… יש מישהו שאני צריך להכיר לך…

    השב

  14. Avatar

    מיקי

    25/06/2012 ב 5:13 PM

    גיא, התמונות מוצלחות ברמה הטכנית. אבל לא מצאתי בהן אותנטיות.
    אם התכוונת ליצור מעין הפקת אופנה או פרסומת, נראה לי שדי הצלחת.
    אם התכוונת להציג משהו אמיתי יותר מעולם הבדס”מ, זה כבר לא עלה בידך.
    כי הכל נותר ברמת הפוזה. האנשים לא נראים אמיתיים.
    השאלה היא מה ביקשת להשיג.
    בכל מקרה, אתה צלם מוכשר.

    השב

  15. Avatar

    רוני

    05/05/2014 ב 12:19 PM

    רוצים מלכה בירושלים

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *