ראשי חדשות קונספט: רצועה סולארית להטענת המצלמה

קונספט: רצועה סולארית להטענת המצלמה

2
0

תמיד חלמתם להפוך את המצלמה שלכם לירוקה? אולי אתם סתם מסתובבים הרבה בחוץ עם המצלמה ומפחדים שהסוללה תתרוקן? המעצב התעשייתי Weng Jie העלה פיתרון יצירתי – רצועה למצלמה בה משולבים תאים סולאריים אשר מאפשרים הטענה של המצלמה בעת עמידה בשמש.

בעידן בו כמעט כל מוצר הופך ירוק הרעיון של Weng Jie אולי מתבקש אך חשוב לזכור כי בדרך להגשמתו עומדות לא מעט מכשלות. ראשית תאים פוטוולטאים גמישים אינם יעילים במיוחד כיום ולפיכך נדרשת כמות גדולה של תאים בכדי להפיק חשמל בכמות סבירה. תאים בעלי נצילות גבוהה יהיו יקרים יותר ואפילו הם ידרשו שטח רב יותר מהפס הדק של הרצועה בכדי להיות מסוגלים להטעין סוללה של מצלמה בפרק זמן סביר.

בעיה נוספת נוגעת לעצם ההטענה. כיום מוטענות מרבית הסוללות של מצלמות דיגיטליות באמצעות מטען נפרד (הדורש הוצאה של הסוללה מגוף המצלמה וכמובן כיבוי של המצלמה). הקונספט של Weng Jie כולל רצועה בה משולבת סוללה וכבל הטענה אבל לא ברור באיזה אופן אמור הכבל להטעין את המצלמה. ישנן בשוק כיום מצלמות בודדות בעלות יכולת הטענה ללא הוצאת הסוללה דוגמת ה-NX10 של חברת סמסונג המסוגלת להיטען באמצעות כבל USB אבל בשלב זה עדיין מדובר בכמות קטנה מאד של מצלמות.

אם תמצא דרך לפתור את הקשיים אולי בעתיד תטעין רצועה סולארית גם את המצלמה שלכם. עד אז תאלצו להסתפק במטען הרגיל. הקונספט של Weng Jie הוצע לראשונה באתר העיצוב Yankodesign.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    נתנאל

    24/08/2010 ב 4:39 PM

    איפה אפשר לקנות את זה?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    24/08/2010 ב 7:46 PM

    זה קונספט בלבד לא ניתן לרכישה בשום מקום.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *