ראשי חדשות “חוק הדוגמניות” עבר בממשלה

“חוק הדוגמניות” עבר בממשלה

2
0

מוקדם יותר היום אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה של הממשלה את הצעת החוק של חברת הכנסת רחל אדטו מקדימה וחבר הכנסת דני דנון מהליכוד על פיה ייאסר צילום דוגמנים ודוגמניות הסובלים מתת-משקל. העונשים הקבועים בחוק לצלמים וחברות פרסום אשר יפעלו בניגוד לחוק מגיעים לעשרות ומאות אלפי שקלים.

על פי החוק המוצע חברות מסחריות, סוכנויות דוגמנות וצלמים לא יוכלו להעסיק או לייצג דוגמן או דוגמנית אשר מצוי בתת משקל. בכדי למנוע חוסר בהירות יחויבו הדוגמנים והדוגמניות להציג אישור רפואי על פיו מדד מסת הגוף שלהם ביחס לגובה (BMI) תקין.

ישראל מתקרבת היום צעד נוסף לשורה של מדינות אשר העבירו בשנים האחרונות חוקים שמטרתם לצמצם את תופעת האנורקסיה. בספרד הועבר לפני מספר שנים חוק דומה ברוחו לחוק הישראלי האוסר על הצגת דוגמניות בעלות BMI נמוך במיוחד, באיטליה הועבר חוק האוסר שימוש בדוגמניות בנות מתחת לגיל 16 ומחייב דוגמניות מבוגרות יותר להציג אישור בריאותי לפיו אינן סובלות מהפרעות אכילה. באנגליה החוק מחמיר מעט פחות ומחייב דוגמניות הסובלות מהפרעות אכילה להציג מסמכים המאשרים כי הן נמצאות בטיפול.

איסור אשר לא נכנס בשלב זה להצעת החוק נוגע לשימוש בתוכנות מחשב לצורך “הרזיה מלאכותית” של דוגמנים ודוגמניות. במקום זאת יידרש המפרסם להוסיף הערה לפרסומת בה יצוין כי נעשה שימוש בתוכנה גרפית למטרה זו. חוק דומה עבר בצרפת בשנת 2008 והצטרף למספר חוקים נוספים הנוגעים לתחום הפרסום, האופנה והצילום כמו לדוגמא החוק המחייב תרגום טקסט בפרסומות לצרפתית.

הקנס הקבוע בחוק הישראלי החדש עומד על 75 אלף שקלים למי שיעבור על ההנחיות ועד 220 אלף שקל במקרה של מסע פרסום אשר ישתמש בתמונות אשר צולמו בניגוד לחוק (אגב, גובה הקנס בצרפת דומה). הפרה חוזרת עשויה להעלות את רף הקנס עד פי ארבע.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    18/06/2010 ב 1:25 AM

  2. Avatar

    נדב

    23/06/2010 ב 2:11 PM

    אם כבר מדובר על מדד הBMI
    ככה עושים שעון

    https://www.ayeletstudio.com/page8.html

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *