ראשי חדשות הכרזות מוצרים מבט ראשון על הלייקה M10

מבט ראשון על הלייקה M10

0
0

במהלך השבוע שעבר השיקה חברת לייקה מצלמת ריינג’פיינדר חדשה בשם M10 (ממשכיתה של ה-Type 262 של החברה) תוך שהיא משלבת שורה של שיפורים ושינויים.

לייקה בהחלט משנה כיוון בתקופה האחרונה. לנו יצא לשוחח על כך עם בכירי החברה בתערוכת פוטוקינה 2016 לפני מספר חודשים, מהם הבנו כי החברה מתכננת בתקופה הקרובה להתמקד בצלמים המקצועיים יותר (כלומר פחות מצלמות קומפקטיות, שיתופי פעולה עם פנסוניק וחיישנים קטנים ויותר פיתוח עצמי של מצלמות עם חיישנים גדולים וחדשנות עצמית כפי שלייקה עצמה מבינה אותה). ה-M10 היא בהחלט צעד בכיוון.

אז מה שינתה לייקה בדגם החדש? ראשית מדובר על מצלמה דקה יותר – בדומה לדגמי הריינגפיינדר הקלאסיים (אנלוגיים) של לייקה, המצלמה עצמה פשוטה יותר לתפעול מבחינת התפריטים והחוגות (נוספה חוגת ISO בחלק העליון) והעינית שופרה. מעבר לכך עיקר השיפורים קשורים לחומרה הפנימית – למצלמה חיישן 24 מגה פיקסל Full Frame חדש שאמור לספק רגישות משופרת (הסרטון למטה מציין רף של 8000 ISO כגבול עליון איכותי אבל המצלמה עצמה מסוגלת להגיע עד ל-ISO 50,000), גם המעבד שודרג (מדובר באותו מעבד המשמש את הלייקה SL אותה ניסינו בפוטוקינה) וגם מהירות הצילום שודרגה (עד 5 פריימים לשנייה ו-30 ברצף RAW), לא בדיוק מצלמת ספורט אבל מהירה ביחס לדגמים קודמים של לייקה מהסדרה.

ה-M10 החדשה של לייקה

Leica-M10

לייקה שילבה במצלמה מסך 3 אינצ’ בן מליון נקודות (עם ציפוי גורילה גלס להגנה) ואפשרות לשימוש בעינית דיגיטלית חיצונית למעוניינים). מעבר לכך עדיין מדובר במצלמה ספרטנית למדי – לא תמצאו כאן צילום וידאו (כלל) וגם הסוללה חלשה מאד (210 תמונות בין הטענות – נתון רשמי). תג המחיר כמקובל בלייקה לא זול כלל – כ-6600 דולרים.

Tutor Robin Sinha מציג את ה-M10 והשינויים שהוכנסו בה ביחס לדור הקודם של לייקה

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *