ראשי חדשות פוטוקינה 2016: ראיון עם חברת קנון

פוטוקינה 2016: ראיון עם חברת קנון

0
0

במסגרת תערוכת פוטוקינה 2016 ערכנו כאמור שורה של ראיונות עם נציגים של חברות הצילום השונות. החברה השנייה איתה ישבנו לשיחה הייתה קנון ואנו הספקנו לערוך ראיון מעמיק וארוך במיוחד עם נציג החברה – Mike Burnhill מבריטניה שענה על כל שאלותינו.

קנון לא השיקה בתערוכת פוטוקינה אף מוצר חדש (אם כי השיקה זמן קצר לפני התערוכה את ה-EOS M5 חסרת המראה החדשה שלה). זאת גם הסיבה שהשאלה הפותחת את הראיון שלנו הייתה האם קנון לא רואה עוד חשיבות בתערוכות. Burnhill נחפז לטעון כי קנון בהחלט רואה בהן חשיבות גם בעידן האינטרנט וזאת משום שהן מאפשרות לקבוצה גדולה של משתמשים להגיע ולנסות את המוצרים השונים של החברה (כולל הנדירים יותר) בעצמם ולחברה לשוחח במקום אחד עם כמות גדולה של לקוחות ומשתמשים ולקבל פידבק (אנחנו בהחלט מסכימים אם כי מצד שני ראו השנה בהחלט את הירידה הכללית בשוק הצילום בביתן של קנון ולפחות בימים הראשונים גם את העניין הרב יותר של הקהל בביתנים של החברות האחרות בדגש על פוג’י שהביתן שלה היה השנה מלא עד אפס מקום כמעט בכל רגע נתון).

השאלות הבאות עסקו בין השאר בוידאו – הן ב-5D MK IV (אותה ניסינו מאד בקצרה בתערוכה) ובשאלה מדוע לא זכינו לראות 120p ב-1080p במצלמה וכן מדוע לא שילבה קנון 4K ב-EOS M5 החדשה. Burnhill ענה לשאלה הראשונה תשובה לא ישירה במיוחד אבל לשאלה השנייה הוא פשוט הבהיר כי לדעת קנון קהל היעד של ה-EOS M5 פשוט אינו מוכן/זקוק ל-4K בנקודת הזמן הנוכחית (ואולי יש בכך משהו – היכולת לערוך 4K ולהציג אותו למי שאינו צלם עדיין די מצומצמות באופן יחסי וגם נושא האחסון הוא לא שולי למי שאין לו באמת צורך בכך – מצד שני מדובר ביכולת שקיימת כבר אצל לא מעט מהמתחרות בקטגוריה והדבר מציב את קנון בנחיתות).

ה-EOS M5 בתערוכה – הציגה יכולות פוקוס טובות למדי

canon-eos-m5

בדומה לשאלה שהצגנו בראיון שקיימנו מוקדם יותר עם ניקון בתערוכה, שאלנו גם את Burnhill כיצד מתמודדת קנון עם המשבר בשוק הצילום – התשובה שקיבלנו כמעט זהה – קנון מסתמכת יותר על תחומים אחרים (קנון היא חברה גדולה בהרבה והיא חולשת על לא מעט תחומים כבר עתה וכנראה שואפת להרחיב את אחיזתה בהם לנוכח הירידה במכירות של שוק הצילום).

הראיון שערכנו עם Mike Burnhill מקנון

בימים ובשבועות הקרובים אנו נמשיך לשחרר חומרים בלעדיים מהתערוכה (צילמנו למעלה מ-20 סרטונים וראיונות) כולל כמה סרטונים ייחודיים למדי.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *