ראשי חדשות Kickstarter רחפן על חוט – סלפי מרחף

רחפן על חוט – סלפי מרחף

0
0

פרויקט אינדיגוגו חדש מביא עימו פיתרון מעניין וייחודי למי שרוצה רחפן פשוט לשימוש ונוח שלא דורש לימוד והתנסות מורכבת אך עדיין מסוגל לצלם וידאו איכותי (ביחס לרחפן קטן כמובן).

Fotokite Phi הוא רחפן קטן המחובר באמצעות כבל באורך של עד 10 מטרים (ניתן לשלוט באורכו כפי ששולטים ברצועת כלב) למתקן אותו ניתן לאחוז בקלות ביד. בדרך זה יכול המשתמש ללכת עם הרחפן לכל מקום ולצלם סרטון העוקב אחריו מבלי שיצטרך לשלוט בצורה מורכבת עם שלט ברחפן (דבר המצריך לעיתים קרובות עקומת למידה שלא מתאימה לכל משתמש).

בלא מעט מקומות כיום לא ניתן לצלם עם רחפן וישנה מודעות גבוהה והולכת לנושא הפרטיות בעת שימוש ברחפנים. רחפן קשור לעומת זאת עשוי להראות פחות מאיים (וככל הנראה לפחות במדינות מסוימות אינו מושפע מאותם חוקים האוסרים על שימוש ברחפנים במקומות ציבוריים כמו רחפנים לא קשורים – אנו לא יודעים לומר מה המידניות בנוגע לכלים כאלו בישראל).

רחפן על חוט שמתקפל לגליל

Fotokite

ניתן לחשוב על לא מעט שימושים לכלי החדש – למי שעוסק בספורט אקסטרים (ולא זקוק לשתי ידיו או יכול לחבר את הכבל לאופניים או לתיק הגב בעת ריצה, גלישה או טיפוס) הפיתרון הנוכחי יכול להיות פשוט וזול למדי. אנו יכולים אפילו לחשוב על שימושים לטובת צילומי B-roll לסרטונים מזווית שונה או צילום מנקודות ראות שלא ניתן להשיג אותן בדרך אחרת (צילום מעבר לצוק או מחוץ לחלון או גג) באופן פשוט ומיידי.

אולי היתרון הגדול ביותר מלבד הכבל הוא היכולת לקפל את הרחפן הקטן לתוך גליל (בדומה לגליל בתוכו מגלגלים לפעמים צילומים או תמונות) ולשאת את הרחפן לכל מקום ממש כמו שנושאים חצובו בתיק הצילום. בדרך כזו אין צורך לשאת תיקים גדולים או מזוודות כבדות אשר הכרחיות כיום עם רוב הרחפנים בשוק.

אם תהיתם המצלמה המשמשת במקרה זה היא גופרו – הפופולארית כך שאיכות התמונה בוודאי בדגמי הגופרו החדשים יכולה להיות לא רעה בכלל. הרחפן מסוגל לשהות באויר 8-10 דקות באב-טיפוס ו-15 דקות בדגם הסופי  – לא זמן ארוך במיוחד אך ניתן להטעין אותו באמצעות USB בקלות וניתן להחליף סוללות בשטח אם אין זמן להטעין.

הסרטון הרשמי של פרויקט האינדיגוגו

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mrmA490RLrY[/youtube]

סרטון קצר של האתר MAKE על ה-Fotokite Phi 

[youtube]https://youtu.be/Lnsh6nKUNac[/youtube]

הפרויקט מנסה לגייס 300 אלף דולר באתר אינדיגוגו ולמרות שהוא רק בראשית דרכו אנו צופים שהוא יצליח (אולי אפילו בקלות) להגיע לסכום זה – המחיר כרגע (ליחידות הראשונות שיגיעו למשתמשים במרץ 2016) עומד על פחות מ-300 דולרים (תלוי כמה מהר תזמינו).

עוד פרויקטים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *