ראשי חדשות Kickstarter Trioplan f2.8/100: בוקה “בועות סבון”

Trioplan f2.8/100: בוקה “בועות סבון”

0
0

עם אתם חובבי בוקה ייחודי, לחברת Meyer Optik הגרמנית הוותיקה יש עדשה מעניינת להציע לכם – ה-Trioplan f2.8/100 – גרסה עדכנית לאחת העדשות הקלאסיות של החברה עם Soap Bubble Bokeh כפי שהיא מכנה אותו – כל הפרטים.

Meyer Optik היא חברת עדשות גרמנית מעט פחות מוכרת מצייס או לייקה, אך ההיסטוריה שלה כמעט בת 100 שנים (החברה נוסדה על ידי הוגו מאייר ב-1916). לאחרונה הכריזה החברה שעדיין מייצרת מספר עדשות קלאסיות על גרסה מעודכנת של אחת מעדשות העבר הידועות שלה – ה-Trioplan f2.8/100.

מה שמעניין בעדשה הוא לא דווקא החדות הגבוהה, או ההתמודדות עם אברציות, החזרים ושלל בעיות אופטיות אחרות כפי שאנו רואים בעדשות המודרניות של חברת צייס למשל. במקום זאת החברה בחרה להתמקד בדבר אחד – בוקה ייחודי וזאת באמצעות שימוש בלא פחות מ-15 להבי צמצם (סתם בכדי לסבר את האוזן, מרבית העדשות מגיעות עם 7 להבי צמצם ודגמים מתקדמים עם 9 להבים, העדשה בעלת כמות הלהבים הגדולה ביותר בה נתקלנו היא עדשת ה-Laowa 15mm f/4 של חברת ונוס ואחותה התאומה שתיהן בעלות 14 להבי צמצם – עניין נדיר ביותר). להבי הצמצם המעוגלים מאפשרים לעדשה ליצור בוקה רך וחלק יותר וניתן לראות זאת בחלק מן התמונות לדוגמא והסרטון.

עדשת ה-Trioplan f2.8/100

lens

Trioplan f2.8/100 – מפרט:

  • אורך מוקד – 100 מ”מ (כיסוי FF).
  • צמצם – f/2.8.
  • מרחק צילום מינימאלי – 100 ס”מ.
  • פוקוס ידני בלבד.
  • קוטר פילטר – 52 מ”מ.
  • להבי צמצם – 15.
  • תושבת – קנון/ניקון/סוניפוג’י/מיקרו 4-3 ו-M42.
  • מחיר: 900 דולר בקיקסטרטר (המחיר הסופי לאחר קיקסטרטר יעמוד על לא פחות מ-1700 דולר לדברי החברה).

רבים מן הגולשים העירו כי את העדשה המקורית ניתן לרכוש כיום ביד 2 תמורת סכומים נמוכים בהרבה וכי 1700 דולר (לאחר סיום פרויקט הקיקסטרטר) הוא סכום כסף גבוה מאד לשלם לעדשה ידנית שמן הסתם איננה עומדת בסטנדרטים הקרובים אפילו לאלו של עדשות ידניות דוגמת ה-Otus של צייס – ובכל זאת אנו משוכנעים שיהיו מספיק חובבי עדשות ייחודיות שישקיעו את הסכום – ועדות לכך היא ההצלחה הגדולה של פרויקט הקיקסטרטר של החברה שגייס עד כה למעלה מ-180 אלף דולר (כמעט פי 4 מהסכום המבוקש ועוד היד נטויה).

 תמונות לדוגמא שצולמו עם העדשה – שימו לב לבוקה

 

1

2

4

3

סרטון הקיקסטרטר של הפרויקט

[vimeo]https://vimeo.com/131868442[/vimeo]

עוד פרויקטים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *