ראשי חדשות Redrock Micro מציגה את HĀLO – עתיד הפוקוס בוידאו

Redrock Micro מציגה את HĀLO – עתיד הפוקוס בוידאו

0
0

בימים אלו מתקיימת בלאס ואגס תערוכת ציוד הוידאו והקולנוע החשובה בעולם – NAB 2015 ואחד מן החידושים המעניינים שהוצגו בתערוכה ונחשף היום הוא ה-HĀLO של חברת Redrock Micro. המערכת המתקדמת משתמשת במצלמה חכמה בכדי להבין את הסצנה ולעקוב אחר דמויות שונות הנעות בה במטרה לסיים לצלם לבצע מעקב פוקוס מדויק במיוחד – בקלות.

מעקב פוקוס מדויק בסצנה אחרי דמויות הנעות כלפי והרחק מן המצלמה תמיד הייתה משימה מורכבת אשר דרשה מיומנות לא מבוטלת. חברת Redrock Micro האמריקנית פיתחה בעבר מגוון מערכות follow focus מכאניות ואלחוטיות לשימושים שונים ובתערוכת NAB השנה הציגה מערכת מתקדמת מסוג אחר לחלוטין – כמוה לא ראינו עד כה.

ה-HĀLO הולכת הרבה מעבר למערכות ה-follow focus הקיימות והיא נועדה לשימוש בסצנות מורכבות בהן הפוקוס עובר בין דמויות שונות ועצמים שונים. המערכת מורכבת ממספר חלקים – מצד אחד ישנה מערכת follow focus אלחוטית (האבטיפוס עובד עם מערכת של החברה אך זאת איננה פוסלת אפשרות לשילוב מערכות אחרות בעתיד), המערכת האלחוטית מקושרת מצד אחת למסך עם טבעת שליטה בפוקוס ומהצד השני – לצד המצלמה הראשית – מצלמה נוספת בעלת זווית ראיה רחבה, אפשרות זיהוי עצמים גם בתנאי תאורה נמוכים מאד ויכולות מעקב אחר עצמים – ממש בדומה למערכות הקיימות כיום במכוניות חכמות.

סרטון המציג את המערכת המתקדמת המסוגלת לעקוב אחר עצמים במרחב ולסייע למקד בקלות

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5ctFDlPesD8[/youtube]

המערכת שפותחה ב-Redrock Micro היא שילוב של חומרה מתקדמת (המצלמה החכמה וה-follow focus האלחוטי עם מסך המגע) ותוכנה. זאת האחרונה מסוגלת לבצע שורה ארוכה של פעולות – ראשית היא מראה היכן העצמים הנעים בפריים (ומחוצה לו בזווית רחבה) בזמן אמת ועוקבת אחריהם. על מידע זה היא מלבישה את נתוני הפוקוס (מישור הפוקוס הנוכחי של העדשה לפי מידע המגיע מן המצלמה) ויכולה להראות זאת בזמן אמת כך שניתן יהיה להבין בצורה ויזואלית האמם הפוקוס מדויק או לא.

על פניו מדובר במוצר אר עשוי לשנות את התעשיה, והחברה מבטיחה שעלותו תהיה בין 2000-5000 דולרים (לא זול אמנם, אך כמערכת מקצועית להפקות הדורשות זאת – בהחלט מדובר בעלות סבירה). ישנן כמה סוגיות שיהיה צורך לפתור/לברר בטרם תוכל להגיע לשוק (כנראה לקראת סוף השנה), ראשית האם היא מסוגלת לספק רמת דיוק גבוהה דיה בצילומים בצמצמים פתוחים (הדמויות מוצגות כעיגולים על המסך – מישור הפוקוס צפוי להיות צר בהרבה מעיגול יחיד בחלק מן המצבים הללו). עוד יהיה מעניין לראות אם ב-Redrock Micro ימצאו דרך לשלב יכולת שליטה בזום במערכת כמו גם דרכים לראות את התמונה עצמה מן המצלמה בזמן אמת לטובת מפעיל/מושך הפוקוס (טובה ככל שתהיה המערכת – תמיד עדיף מראה עיניים). נקודה נוספת שלא ברורה מן הסרטון – האם המערכת מסוגלת לבצע משיכת פוקוס ועקיבה אוטומטית לחלוטין – ועד כמה היא טובה בכך בסצנות מורכבות (האם ניתן לתכנת אותה מראש לדוגמא לעבור מדמות אחת לשנייה באופן אוטומטי). כך או כך מדובר בהחלט בראשיתה של מהפכה בתחום הפוקוס בוידאו שאפשר לשער בתתרחב בשנים הקרובות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *