ראשי חדשות Affinity Photo: אלטרנטיבה לפוטושופ?

Affinity Photo: אלטרנטיבה לפוטושופ?

0
0

כבר לא מעט שנים שלא ראינו מתחרה רצינית חדשה לתוכנת הפוטושופ של אדובי. לאחרונה צצה תוכנה חדשה אשר נמצאת כרגע בשלבי הרצה ונועדה (לפחות בשלב זה) לבעלי מחשבי מק בלבד והיא מתיימרת לא רק לספק אלטרנטיבה אמיתית לתוכנת הפוטושופ אלא גם להביא תכונות משופרות.

תוכנת הפוטושופ של אדובי הפכה ברבות השנים לשם נרדף לתוכנת עיבוד תמונה.  אלא שפה ושם ניתן למצוא תחליפים המצליחים לרוב להשיג נתח שוק קטן ושולי יחסית במיוחד בקרב הצלמי ועורכי התמונה המקצועיים. חברת Serif הבריטית החליטה לקרוא תיגר על ההגמוניה של אדובי ועובדת בימים אלו על תוכנה חדשה (למעשה סדרה שלמה של תוכנות גרפיקה) המכונה Affinity Photo (גרסאות דומות נועדו להחליף תוכנות אחרות של חברת אדובי).

Affinity-Photo

Serif  היא ממש לא שחקנית חדשה בשוק. החברה פעילה מאז סוף שנות ה-80 של המאה הקודמת ומפתחת תוכנות שונות בתחומי הגרפיקה בנועדו להציע אלטרנטיבה זולה לתוכנות של אדובי ומספר מצומצם של חברות נוספות. Affinity Photo היא הנסיון האחרון של Serif  להציג אלטרנטיבה שכזו ועד כה מה שראינו היה בעיקר סרטון וידאו (ראו למטה) המציג מספר יכולות מעניינות.

סרטון המציג את התוכנה

[vimeo]https://vimeo.com/118802763[/vimeo]

אז מה תציע Affinity Photo? מפתחיה מדברים על יכולות אשר חלקן מתקדמות יותר מאלו של פוטושופ (חובת ההוכחה כמובן עליהם) – הינה רשימה חלקית מאד:

  • עיבוד מהיר במיוחד (החברה טוענת ל”עיבוד בזמן אמת, ללא תצוגה מקדימה”).
  • תמיכה מלאה ב-CMYK לטובת הדפסה.
  • תמיכה ב-16 ביט לערוץ ו-LAB color.
  • תמיכה בעיבוד קבצי RAW (אין שום אזכור שמצאנו לגבי תמיכה במצלמות או עדשות ספציפיות).
  • תמיכה בפרופילי ICC.
  • תמיכה בקבצי PSD ובפלאגינים תואמי פוטושופ בני 64 ביט.

מעבר לכך ניתן לראות בסרטון עוד שורה של יכולות שמוכרות למשתמשי פוטושופ כמו גרסה של content aware, הוספת תאורה ועוד. כמובן שיהיה צורך לבדוק ולהשוות כיצד פועלות יכולות אלו ביחס למה שאנו מכירים מתוכנת הפוטושופ.

Affinity Photo עוד לא ממש מוכנה לשוק. התוכנה נמצאת בשלבי באטא ומיועדת כרגע אך ורק למשתמשי מאק. החברה רוצה לפתח גם גרסה למשתמשי חלונות אך העניין עשוי כנראה לקחת זמן מה. כרגע מי שמעוניין לסייע בפיתוח מוזמן להרשם באתר החברה ואולי לזכות להפוך לבודק באטא. כאמור בשלב זה לא ניתן עדיין לרכוש את התוכנה אבל כשהיא תגיע לשוק מחירה יעמוד על כ-50 דולר ובשונה מחבילת הענן של אדובי (שמחירה לצלמים עומד על 10 דולרים לחודש במודל שירות חודשי יחד עם תוכנת הלייטרום), תוכנת ה-Affinity Photo תהיה רכישה חד פעמית המזכה את הרוכש בעדכונים למשך שנתיים (שגם אחריהם התוכנה תמשיך לעבוד – רק ללא עדכונים).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *