ראשי חדשות Kickstarter X-Series Traction – פילטרים מתקדמים עם אחיזה משופרת

X-Series Traction – פילטרים מתקדמים עם אחיזה משופרת

0
0

קמפיין קיקסטרטר חדש מביא עימו 3 קווי פילטרים חדשים לעדשות ברמה גבוה במיוחד עם כמה חידושים מעניינים וקונספט מקורי במיוחד לקידום מכירות הקשור בגודל הפילטרים ועלותם.

לא עובר שבוע בו אנו לא נשאלים בפורום לגבי פילטרים. השוק רווי ביצרנים – חלקם וותיקים ומוכרים וחלקם מוכרים פחות (ולעיתים חסרי שם). כעת מגיעה חברת  breakthrough.photography מקליפורניה עם כמה רעיונות חדשים אשר צפויים לעורר קצת את עולם הפילטרים המנומנם משהו. החברה הציגה במסגרת קמפיין הקיקסטרטר שלה 3 קווי מוצרים – X1 בסיסי, X2 – מתקדם ו-X3 – סדרת על. עבור כל אחת מהסדרות מיוצרות גרסאות UV להגנה כללית וגרסאות ND להפחתת כמות האור (3 או 6 סטופים ורגע לפני סיום הפרויקט גם 10 סטופים). בנוסף הכריזה החברה לפני מספר ימים על גרסת מקטב (עגול). אחד החידושים המעניינים של החברה הוא שילוב חריצים לאחיזה נוחה יותר (בולט במיוחד בסדרת ה-X3) כמו גם אטימות למזג אויר יחד עם שימוש בחומרים מתקדמים וריבוי שכבות למניעת החזרים והגנה (בדומה לחלק מהדגמים המתקדמים ביותר בשוק).

קצת פרטים על סדרת ה-X3 המתקדמת (הסדרות הבסיסיות יותר – X2 וה-X1 כוללות בין השאר פחות ציפויים וזכוכית המיוצרת ביפן ולא בגרמניה עם עוד כמה הבדלים):

  • זמינה בגרסת UV/ND (גרסת ה-X2 כוללת גם פילור מקטב סיבובי).
  • זכוכית איכותית ביותר (SCHOTT B270) המיוצרת בגרמניה.
  • 16 שכבות של ציפויים (כמו בדגמים המתקדמים ביותר המצויים בשוק).
  • ציפוי נאנו מתקדם דוחה לכלוך ואבק.
  • מסגרת עשויה פליז עם חריצים לאחיזה נוחה יותר.
  • עיצוב עמיד למים/אבק.
  • מגיע במגוון רחב של גדלים – מ-49 מ”מ ועד 82 מ”מ.

סרטון הקיקסטרטר של הפרויקט

[youtube]https://youtu.be/MbDlJiAUfFE[/youtube]

לאחרונה ערכנו שיחה עם Graham Clark – היזם מאחורי הפרויקט החדש, ולמרות שהתבקשנו שלא למסור יותר מידי פרטים על התוכניות העתידיות של החברה אנו יכולים לומר שעל שולחן השרטוטים שלו נמצאים כמה מוצרים מאד חדשניים שלא קיימים כיום כלל בתחום הפילטרים (כצלם בעצמו הוא מאד פתוח לרעיונות חדשים ואין לנו ספק שהחברה שהקים צפויה להביא עימה לא מעט חדשנות שמבוססת על נסיון ורעיונות של צלמים מהשטח).

גרסאות ה-ND של ליין ה-X2 וה-X3 – כל גדלי הפילטרים באותו המחיר!

X2-X3-filter-ND

קמפיין הקיקסטרטר של הפרויקט הצליח יפה וכבר גייס כמעט כפול מהסכום הנדרש (נשארו עוד מספר ימים עד לסיום הפרויקט). המחירים של הדגמים המתקדמים יותר אמנם אינם זולים (אם כי בהשוואה למוצרים מקבילים של חברות כמו Hoya/B&W בעלי נתונים דומים יחסית הם גם אינם יקרים) אבל לדעתנו לפחות היתרון העצום הוא שהמחיר מתייחס לכל הגדלים (כן שמעתם נכון – בזמן הפרויקט גם הפילטר הגדול ביותר יעלה בדיוק כמו הקטן ביותר – ביררנו זאת עם החברה בכדי להיות בטוחים שכן מדובר בתקדים ראשון מסוגו בתעשיה – עם סיום קמפיין הקיקסטרטר מתוכננות 3 קטגוריות מחיר לפי גדלים ולכן מומלץ להזמין כבר עכשיו אם יש לכם צורך בגודל פילטר גדול). המחירים נעים בין 20 דולר לסדרת ה-X1 ל-80 דולר לסדרת ה-X3 (דגם ה-CPL החדש שנוסף לאחרונה יעלה כפי הנראה 120 דולר).

מבנה מחורץ לאחיזה נוחה יותר

X3-filter-Traction

עוד פרויקטים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *