ראשי חדשות הכרזות מוצרים חדש מסוני: A7 II – חסרת מראה מתקדמת עם ייצוב 5 צירים

חדש מסוני: A7 II – חסרת מראה מתקדמת עם ייצוב 5 צירים

0
0

חברת סוני הכריזה מוקדם יותר היום על מצלמת ה-A7 II – דגם משודרג ומשופר של המצלמה חסרת המראה הקודמת של החברה שהוכרזה לפני למעלה משנה. בין החידושים המרכזיים – מערכת ייצוב על החיישן המסוגלת לייצב את המצלמה ב-5 צירים.

ה-A7 הייתה הראשונה בסדרת מצלמות ה-Full Frame חסרות המראה של סוני. הסדרה כולה זכתה להצלחה לא מבוטלת עם שני דגמים נוספים – A7R (בעלת חיישן ברזולוציה גבוהה במיוחד) וה-A7S בעלת רזולוציה נמוכה יותר אך רגישות גבוהה במיוחד ויכולת צילום וידאו ב-4K למקליט חיצוני. כעת מגיע הדור הבא – ה-A7 II עם שורה של שיפורים ושידרוגים.

ה-A7 II – מבט מקדימה

A7II-front

סרטון רשמי של סוני המציג את ה-A7 II

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=eikcKu89fDs#t=19[/youtube]

ה-A7 II שומרת על החיישן של הדגם המקורי (ראו מפרט) וגם על העיצוב הכללי אך מביאה עימה בכל זאת מספר שיפורים משמעותיים למדי – הינה רשימה חלקית:

  • מייצב מובנה על החיישן ב-5 צירים המאפשר ייצוב עד 4.5 סטופים בסטילס ו5 בוידאו ושילוב עם המייצב האופטי המצוי בחלק מעדשות סוני.
  • מערכת פוקוס היברידית משופרת (עד 30% שיפור). שיפור במערכת מעקב העצמים.
  • תמידה בפורמט הוידאו XAVC-S וגם-S-LOG 2 ו-S-Gamut (אך ללא יכולת צילום ב-4K אלא רק עד 1080 60p).
  • שיפור בגריפ (עבה יותר) ושיפורים ארגונומיים גולל שינוי מיקום כפתור הצילום ועוד.
  • תוספת כפתורי שליטה ברי תכנות (עם מגוון עצום של אפשרויות תכנות עצמי של כפתורים).

מיוצבת גם במהירויות נמוכות ביותר

A76II-man

בסופו של דבר ה-A7 II היא שידרוג אבולוציוני לדגם הקודם עם תוספת חשובה של מייצב מתקדם במיוחד אשר היה חסר עד כה בליין חסר המראה של סוני. המייצב מגיע כנראה (אף שסוני טרם אמרה זאת באופן רשמי) משיתוף הפעולה של סוני אשר החל עם חברת אולימפוס ב-2013 לאחר שסוני רכשה מניות בחברת אולימפוס בעקבות המשבר אליה נקלעה האחרונה. כידוע אולימפוס היא זאת שפיתחה את טכנולוגיית הייצוב ב-5 צירים וכעת נראה כי סוני לקחה אותה לטובת הליין המתקדם שלה (אפשר להניח שנראה את הטכנולוגיה במצלמות נוספות של סוני בעתיד ובמיוחד בדגם ה-A9 המקצועי הצפוי לצאת בשנה הבאה (יהיה מעניין לראות האם החברה תוכל לשלב את המייצב גם במצלמות סדרת ה-E הקטנות יותר דוגמת ה-A7000 העתידית).

מערכת הייצוב החדשה בסרטון רשמי של סוני

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=svbUXedWsbA[/youtube]

בכל הקשור למחיר וזמינות אין עדיין פרטים רשמיים ובמצלמה עצמה הוכרזה למעשה רק ביפן. יחד עם זאת ברור כי בזמן הקרוב תכריז עליה סוני במדינות נוספות. באירופה כבר התפרסם באופן חצי רשמי כי מחירה של המצלמה יעמוד על כ-1800 יורו (לרוב המחיר בארה”ב זהה אך בדולרים).

A7II-stabilizer

אם אתם מתעניינים דווקא בעדשות – תשמחו בוודאי לשמוע כי סוני צפויה להשיק לפחות 3 עדשות חדשות בקרוב בתושבת A שתיים כחלק משיתוף הפעולה עם חברת צייס ואחת מסדרת ה-G היוקרתית:

  • Vario-Sonnar T * 24-70mm f/2.8 ZA SSM II
  • Vario-Sonnar T * 16-35mm F2.8 ZA SSM II
  • 70-300mm f/4.5-5.6 G SSM II

שני הדגים של צייס משופרים וכוללים מערכת פוקוס משודרגת וגוף אטום למים ואבק עם ציפויים משודרגים. העדשות טרם הוכרזו רשמית ויגיעו לשוק ברבעון הראשון של 2015.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *