ראשי חדשות דל מכריזה על מסך ה-5K הראשון בשוק

דל מכריזה על מסך ה-5K הראשון בשוק

0
0

תשכחו מ-4K. חברת דל הכריזה בסוף השבוע על מסך 27 האינ’ המסחרי בעל הרזולוציה הגבוהה ביותר אי פעם. למסך החדש רזולוציה חסרת תקדים הגבוהה ב-70% מזו של מסך 4K – למה היא יכולה לשמש וכמה תעלה – כל הפרטים בידיעה.

אף שבשוק המקצועי ניתן היה למצוא מסכים ברזולוציות גבוהות במיוחד במחירים תואמים, בשוק הצרכני לא היה עדיין מסך ברזולוציה גבוהה מ-4K – לפחות לא עד להכרזתה של חברת דל אמש. החברה אמנם לא סיפקה עדיין את המפרט המלא אודות המסך הצפוי להגיע לשוק בסוף השנה, אך פרסמה תמונות ופרטים ראשונים יחד עם הצצה של ממש אל המסך בסרטון הבא שצולם על ידי החברה מהאתר maximumpc.

סרטון של מסך ה-5K של דל

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=yFHhGflSgBA[/youtube]

הסרטון לא ממש עושה חסד למסך (והוא כולל גם טעות של הדובר אשר מציין שלא מדובר במקור וידאו בן 5K בעוד שדל דווקא השתמשה במקור כזה – כנראה ממצלמת RED) ובכל זאת יש בו הצצה מעניינת אל עוד קפיצה בטכנולוגיית המסכים.

ה-UP2715K של דל – הרזולוציה הגבוהה בשוק

Dell-UP2715K

אז מה צפוי להביא ה-UP2715K של חברת דל כשיגיע לשוק? הינה מה שאנו יודעים כעת:

  • גודל 27 אינצ’.
  • רזולוציה חסרת תקדים  – 5120×2880 פיקסלים או 14.7 מגה פיקסל (לעומת 8ץ3 מליון לערך במסכי 4K קיימים).
  • צפיפות פיקסלים חסרת תקדים למסך בגודל שכזה – 218 פיקסלים לאינצ’ בריבוע.
  • עומק צבע – 1 מליארד צבעים.
  • המסך נזקק לא לאחר אלא לשני חיבורי DisplayPorts  1.2 בכדי להזרים אליו את כמות המידע העצומה (לשם כך נדרש כרטיס Nvidia Quadro K5000 רב עוצמה לפחות בדוגמא שבסרטון).
  • למסך רמקולים מובנים של חברת הרמן קרדון בעוצמה של 16 וואט.
  • למסך חיבור miniDisplayPort המאפשר לו לעבוד כמסך 4K לכל דבר במידה והחיבור הראשי לא זמין.
  • זמינות ומחיר: עד סוף השנה במחיר של 2500 דולר.

חסרים עדיין לא מעט פרטים על המסך כגון רשימה מלאה יותר של החיבורים (אשר יכללו בוודאי גם כניסות USB,  HDMI ועוד). בנוסף הנתון הבולט ביותר החסר הוא סוג הפאנל – האם מדובר בטכנולוגיית TN (אשר לרוב מתאימה פחות לגרפיקה) או בטכנולוגיית IPS? התשובות בידי DELL ויפורסמו כנראה רק בהמשך.

בכל הנוגע לשאלה מה תוכלו לעשות עם מסך 5K – ובכן כרגע הזמינות של תכנים ברזולוציה 4K היא נמוכה למדי (אם כי נמסר לאחרונה שבשנה הבאה יתחילו בהפצת כותרי בלו-ריי ב-4K לראשונה). הסיכוי למצוא סרטים/תוכניות ברזולוציה זאת בתקופה הקרובה – אפסית. מה שכן – עבור גרפיקאים או עורכי וידאו יכולים להיות יתרונות לריבוי הפיקסלים (אם כי לא בטוח שאלו יהיו גדולים במיוחד על מסך בגודל 27 אינצ’ בלבד). גם גיימרים עם כרטיסי מסך חזקים במיוחד עשויים להינות מן השיפור ברזולוציה (ואפשר שלשם מכוונת דל).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *