ראשי חדשות הכרזות מוצרים הוכרזה: פנטקס 645z – מצלמת פורמט בינוני עם וידאו ורגישות גבוהה במיוחד

הוכרזה: פנטקס 645z – מצלמת פורמט בינוני עם וידאו ורגישות גבוהה במיוחד

13
0

חברת פנטקס (כיום חלק מריקו היפנית) הכריזה אמש על מצלמת ה-645z – מצלמת פורמט בינוני מתקדמת במיוחד בעלת חיישן CMOS, יכולות צילום וידאו ברזולוציה גבוהה ורגישות חסרת תקדים למצלמה מסוגה.

לאחר שבימים האחרונים דלך כבר מרבית המידע (ותמונות) לרשת הוכרזה אמש מצלמת ה-645z של חברת פנטקס באופן רשמי והיא מביאה עימה את מקבץ התכונות המתקדמות ביותר שניתן למצוא היום במצלמת פורמט בינוני כלשהי בשוק.

פנטקס 645z – פורמט בינוני ראשונה עם וידאו

645z-front

Pnetax 645z תכונות עיקריות:

  • חיישן CMOS בן 51 מגה פיקסל ללא פילטר AA (גודל 43 על 32 מ”מ – מתוצרת סוני – זהה לזה המצוי בדגמי הפייז וואן וההסלבלד שהוכרזו מוקדם יותר השנה).
  • מעבד Prime III.
  • רגישות – 204,800 ISO (רגישות חסרת תקדים למצלמת פורמט בינוני ומהגבוהות בשוק בכלל).
  • מהירות תריס מקסימאלית – 1/4000 שנייה.
  • מסך 3.2 אינצ’ בר הטיה ברזולוציה גבוהה (יותר ממליון נקודות).
  • צילום ידאו ברזולוציה גבוהה – 1080 ב-60i או 24p/30p. עם אפשרות הלקטת וידאו ב-4K (במצב המכונה interval video).
  • 27 נקודות פוקוס מהן 25 מוצלבות (לעומת 11 נקודות בדגם הקודם ו-1 במרבית מצלמות הפורמט הבינוני כיום).
  • מהירות צילום רצף – 3 פריימים לשנייה (לעומת 1~ במרבית מצלמות הפורמט הבינוני כיום).
  • אחסון – זוג כרטיסי SD.
  • חיבור USB 3 (המצלמה השנייה התומכת בפורמט זה אחרי ה-D800).
  • מבנה עשוי מגנזיום ועמיד למים ואבק.
  • חיי סוללה 650 תמונות בין הטענות (CIPA).
  • משקל – 1550 גרם.
  • מחיר – 8500 דולר – גוף בלבד.

המפרט המלא של ה-645z יתווסף למערכת המפרטים של האתר בהמשך.

כפתורים ותפריטים מזכירים מצלמות רפלקס

645z-back

כפי שניתן לראות מדובר במצלמה שעל הנייר שונה מכל מה שהכרנו עד כה בעולם הפורט הבינוני. היא כוללת חיישן CMOS (ממש כמו ה-H5D-50c של הסלבלד וה-Phase One IQ250) ואף שמדובר בדיוק באותו החיישן של סוני בעל כ-50 מגה פיקסל – בפנטקס בחרו להצמיד לו רגישות מקסימאלית של 204,800 ISO (לעומת 6400 ISO בהסלבלד). בשלב זה אין תמונות לדוגמא או ביקורות על המצלמה החדשה ולכן אין לנו דרך להעריך האם מדובר בסתם מספר או באמת ברגישות משופרת ביחס לדגמים המקבילים.

מסך בר הטיה ברזולוציה גבוהה

645z-LCD

מעניינת אפילו יותר היא התוספת (לראשונה אי פעם) של יכולת צילום וידאו ברזולוציה גבוהה על מצלמת פורמט בינוני. למצלמה זו מלבד הרגישות הגבוהה יש מגוון רחב יחסית של עדשות (15 במספר עם אפשרות להוסיף עוד כמה וכמה עם מתאם מתאים). חלק מעדשות אלו אינן יקרות במיוחד במונחים של פורמט בינוני וגם המצלמה עצמה נחשבת זולה (בוודאי כשמשווים אותה להסבלד החדשה או ל-Phase One IQ250 היקרה מאד). בכל הקשור ליכולות הצילום ב-4K – עד כה לא מצאנו התייחסות ברורה למשמעות של המונח interval video בהקשר של ה-645z אבל ספק אם מדובר ביכולת 4K כפי שזו מוכרת ממצלמות ה-GH4 של פנסוניק או אפילו ה-A7S של סוני.

רגישות גבוהה במיוחד ורזולוציה של 50+ מגה פיקסל

645z-top

המצלמה עצמה דומה מאד לדגם הקודם – 645D והיא מזכירה גרסה מוגדלת של מצלמת רפלקס עם ידית אחיזה גדולה מאד ומשקל עצמי כפול לערך ממצלמת FF. מה שכן, בניגוד למרבית מצלמות המדיום פורמט האחרות בשוק, ל-645z מערכת פוקוס מתקדמת (לפחות על הנייר) בעלת 27 נקודות פוקוס (מרביתן מוצלבות) – בהחלט שונה ממרבית המצלמות המקבילות המספקות נקודה מרכזית בודדת. מערכת התפריטים וחלק מןהכפתורים מזכירה מאד את הפנטקס K3, ובכלל מדובר במצלמה הקרובה יותר על פניו למצלמת רפלקס 35 מ”מ מאשר למה שהכרנו עד כה ממצלמות פורמט בינוני.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

13 תגובות

  1. Avatar

    אדי

    15/04/2014 ב 10:25 PM

    יש לה יציאה לתזרים וידאו RAW (למקליט חיצוני מהיר) ?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    15/04/2014 ב 10:42 PM

    לא ראיתי שום התייחסות לכך. יש לה חיבור לסאונד (משהו שאין לאף מצלמת פורמט בינוני מן הסתם). אולי תיאורטית אפשר לעשות משהו עם חיבור ה-USB 3 אבל אני מסופק.

    השב

  3. Avatar

    אדי

    15/04/2014 ב 10:45 PM

    מילא. אני מניח שאם היה, אז הם היו מדגישים את זה בנסיון להתחנף למקצוענים. אולי עצם הוידאו בפורמט בינוני זה סוג של בלון-ניסוי מצד המאכערים של ריקו.

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    15/04/2014 ב 11:03 PM

    אולי. המעט מאד ניסיון שלנו עם פנטקס (בעיקר בתערוכות) מהשנים האחרונות – לא היה חיובי. כל המצלמות ששיחקתי איתן היו בעיתיות – מקווה בפוטוקינה לשחק עם ה-645Z – אולי היא תהיה שונה.

    השב

  5. Avatar

    ירון

    16/04/2014 ב 12:16 AM

    חברים שוב שלום -רובכם כבר מכירים אותי ויודעים בדיוק מה אני אומר תמיד-
    חכו לסוני – אז עכשיו חכו למדיום פורמט של סוני

    סוני סימנה את תחום הצילום במטרה לעשות סדר מחדש

    השב

  6. Avatar

    אופניק

    19/04/2014 ב 4:25 PM

    תמונה שצולמה עם המצלמה הזאת:

    https://www.ricoh-imaging.co.jp/english/products/645z/ex/img/ex-pic02.jpg

    השב

  7. Avatar

    עידו גנוט

    19/04/2014 ב 6:09 PM

    יפה אם כי לא ממש אומר לדעתי יותר מידי – היה הרבה יותר מעניין לראות סרטון שצולם איתה וללמוד על איכות הווידאו ובלי קשר כמובן אנחנו ממתינים לביקורת (אין מה לצפות לביקורת שלנו כי היבואן לא משתף פעולה), אבל בפוטוקינה אנחנו מקווים לשחק איתה קצת ולדווח.

    השב

  8. Avatar

    אופניק

    19/04/2014 ב 11:04 PM

    וידאו זה בסך הכל 2MP (או 8MP, אבל כמעט לאין אחד אין אפשרות לראות את זה). לכן אני לא צופה הבדל מהותי באיכות בינה לבין מצלמה עם חיישן קטן כמו GH3. ההבדל המשמעותי הוא בעומק-השדה, יכול להיות מעניין. בכל מקרה האיכות האמיתית של המצלמה באה לידי-ביטוי בסטילס, כמו שאפשר לראות בצילום (זה לא מעיד ספציפית על המצלמה הזאת, יותר על האיכות של פורמט בינוני באופן כללי)

    השב

  9. Avatar

    עידו גנוט

    19/04/2014 ב 11:53 PM

    אני מסכים – מתמונות לדוגמא של החברות לא ניתן ללמוד יותר מידי ומכיוון שכבר יש מצלמות פורמט בינוני דומות עם רזולוציה מקבילה (ויותר) פה אין כשלעצמו חידוש גדול.

    יהיה מעניין לראות וידאו כי זה הפעם הראשונה שיש דבר כזה – וידאו בפורמט בינוני – זה חיה חדשה. האם היא באמת שימושית? האם היא תיתן משהו שאין היום בוידאו ב-35 מ”מ או במצלמות וידאו ייעודיות (ושמישהו אכן צריך)? לא יודע – צריך לראות איך בפנטקס עצמם ינסו להצדיק את זה שהכניסו וידאו – לכן היה מעניין לראות סרטון תדמית שמדגים את יכולות הוידאו של המצלמה (אני טרם ראיתי)…

    השב

  10. Avatar

    אופניק

    20/04/2014 ב 12:11 AM

    למה פנטקס צריכים להצדיק את הוידאו? זה לא כאילו שזה מייקר את המצלמה, היא זולה יחסית גם ככה. החיישן החדש מאפשר להם לתת וידאו, אז הם נתנו את היכולת. שכל אחד יעשה עם זה מה שהוא רוצה.
    מה שכן יהיה מאוד מעניין לראות מבחנים של איכות החיישן ברגישות גבוהה יותר, ביחס למצלמות ה-FF הטובות ביותר היום. אם הרגישות תהיה ברמה דומה או יותר, זה בהחלט יעניין צלמי סרטים.

    השב

  11. Avatar

    עידו גנוט

    20/04/2014 ב 12:37 AM

    אני לא מסכים איתך. כשחברה מציגה בפעם הראשונה יכולת שלא הייתה קיימת (במקרה הזה לא קיימת בקטגוריה) היא מסבירה ללקוחות הפוטנציאליים מה היתרונות של היכולת הנ”ל – כל החברות עושות את זה וזה גם מתבקש (יש לך יכולת שאין לאף אחד אחר – זה קלף חזק במכירות). מה טיבה של היכולת הזאת בפועל וכמה היא שימושית – כאמור אין לי מושג.

    לגבי איכות תמונה – כשנראה ביקורות אובייקטביות נדע.

    השב

  12. Avatar

    אופניק

    20/04/2014 ב 12:49 AM

    אני מניח שהחברה תפרסם סרטון לדוגמא בשלב כלשהו. אם לא זו באמת תהיה טעות מצדם. להשאיר את הצגת הסרטון הראשון מהמוצר למשתמש אקראי ברשת זה רעיון גרוע (כמו בכל מוצר צילום)

    השב

  13. Avatar

    עידו גנוט

    20/04/2014 ב 1:53 AM

    אכן. בעיקרון פנטקס חברה מאד מוזרה ואחרי הרכישה שלה על ידי ריקו אפילו יותר (ריקו בכלל חברה מוזרה). אף פעם לא הצלחתי לנהל איתם שיחה רצינית (לא אחרי הרכישה – בעבר ניהלנו ראיון עם הנשיא של פנטקס ארה”ב אבל זה היה ב-2010).

    בכל מקרה לא זוכר כל כך סרטונים שלהם – הם לא משקיעים המון ב-PR.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *