ראשי חדשות סנדיסק מכריזה: CFast 2.0 – פורמט כרטיסי הזיכרון המהיר בעולם

סנדיסק מכריזה: CFast 2.0 – פורמט כרטיסי הזיכרון המהיר בעולם

2
0

בסוף השבוע האחרון הכריזה חברת סנדיסק באופן רשמי על כרטיסי זיכרון אולטרה מהירים בתקן חדש המכונה CFast 2.0. הכרטיסים החדשים יאפשרו העברת מידע במהירות חסרת תקדים האפשרית כיום רק בכוני SSD מהירים ויפתחו פתח לצילום וידאו ברזולוציה אולטרה גבוהה (4K), כמו גם ליכולות צילום RAW וידאו מתקדמות ולהעברה מהירה של תמונות ברזולוציות גבוהות במיוחד עבור צלמי סטילס.

בשולי תערוכת פוטוקינה 2012 הספקנו לערוך ביקור קצר בביתן של חברת סנדיסק. החברה לא הציגה בזמנו חידושים רבים בתערוכה אבל אנחנו היינו בין העיתונאים הראשונים בעולם לחזות באב טיפוס של הכרטיס שהוכרז בסוף השבוע האחרון באופן רשמי – ה-CFast 2.0 של סנדיסק (ראו תמונה).

אבטיפוס של כרטיס CFast 2.0 כפי שצילמנו בתערוכת פוטוקינה 2012 בשנה שעברה (צילום: אופיר אילוז)

CFAST 2.0

ה-CFast 2.0 הוא התפתחות של פורמט ה-CF הוותיק אשר חורגת מן התקן המקורי בשורה של היבטים חשובים. ראשית, הכרטיסים בתקן ה-CFast 2.0 אינם תואמים אחורה (לא לתקן ה-CFast המקורי – שהוכרז ב-2008 ולא זכה לפופולאריות של ממש, והן לתקן ה-CF המשמש כיום במרבית המצלמות המקצועיות בשוק). המשמעות היא כמובן שצלמים יאלצו להמתין לדור חדש של מצלמות אשר יתמכו בכרטיסים החדשים (או שלא). בשלב זה חברת קנון וחברת פייז וואן הכריזה כי הן תומכות בתקן החדש (האם אנו צפויים למצלמות הכוללות תמיכה של ממש בתקן – זה עוד נותר לראות). מבחינה טכנולוגית פורמט ה-CFast תומך כבר מן הדור הראשון בהעברת נתונים באמצעות תקן ה-Serial ATA (במקרה של ה-CFast 2.0 התקן הוא SATA-3 המתקדם – המשמש כיום לחיבור כוננים קשיחים וכונני SSD מהירים למחשב).

תקן ה-CFast 2.0 דומה במובן מסוים לתקן ה-XQD של סוני וניקון. שניהם נועדו לאפשר לצלמי וידאו ווידאו רפלקסי מהירויות העברת נתונים גבוהות במיוחד בכדי לאפשר צילום סרטוני וידאו ב-4K, צילום תלת מימד ברזולוציה גבוהה ובאופן כזה או אחר גם צילום וידאו RAW וצילום סטילס ברזולוציות גבוהות במיוחד (כאלו הקיימות כיום בעיקר במצלמות פורמט בינוני).

ההבדל בין תקן ה-CFast 2.0 לתקן ה-XQD (הנתמך כיום על ידי מצלמת רפלקס אחת בלבד – ה-D4 של ניקון) קשור בין השאר למהירות – ה-CFast 2.0 תומך (על הנייר) במהירויות קריאה של עד 450 מגה בייט לשנייה וכתיבה של 350 מגה בייט לשנייה – מהר משמעותית מכל כרטיס CF וכפול ויותר מן המהירות של תקן ה-XQD. עובדה זו עשויה להטות את הכף לטובתו (כמו גם התמיכה של קנון – חברה משמעותית בהרבה מניקון בשוק הוידאו הרפלקסי). בכל מקרה לדעתנו יעברו עוד מספר שנים עד שהפורמט יוכיח אם זכה להצלחה או נכשל כמו קודמו. בשלב זה הוכרזה רק מצלמה אחת התומכת בכרטיסים החדשים – ARRI AMIRA – מצלמת וידאו דוקומנטרית מקצועית אשר תגיע בקרוב לשוק. גם ה-ARRI ALEXA הקיימת תוכל לתמוך בכרטיסים החדשים עם מתאם.

נכון לזמן כתיבת שורות אלו אין עדיין פרטים לגבי מועד הגעה לשוק ו/או מחיר לכרטיסים החדשים שיגיעו בשלב הראשון בנפחים של 60 או 120 ג’יגה בייט.

סרטון רשמי של סנדיסק מתערוכת פוטוקינה בשנה שעברה אודות ה-CFast 2.0

[youtube]https://youtu.be/HIgUpif2vtQ[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    אדי

    14/09/2013 ב 11:22 PM

    איזה Pep-Talk הסרט הזה, אבל בלי קורט של גאווה לאומית הרי אי אפשר – סאן-דיסק היא מיזם ישראלי במקורו, בניהולו של ד”ר אלי הררי, מיזם שכבש את העולם בזכות אמצאה ישראלית : זיכרון הפלש

    כיום היא כבר חברה רב-לאומית ואף אחד לא זוכר יותר את ההתחלה הצנועה שלה בהרצליה ובסנטה קלארה, קליפורניה, בתחילת 1990, מיד לאחר מלחמת המפרץ הראשונה

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    15/09/2013 ב 12:56 AM

    הסיפור של הקשר של סנדיסק לישראל קצת יותר מורכב.
    מי שהקים אותה היה אלי הררי בסוף שנות ה-80 יחד עם שותפים. החברה לא הייתה ישראלית היא הוקמה בקליפורניה שם הוא עבד. ב-2006 היא בלעה את Msystems הישראלית של דוב מורן וכיום יש לה מרכזי פיתוח וייצור בכפר סבא ובצפון – אבל כחברה היא מעולם לא ממש הייתה ישראלית (למרות הקשר החזק לארץ מכיוונים שונים).

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *