ראשי חדשות Kickstarter Kúla Deeper: רק חברו למצלמה וצלמו בתלת מימד

Kúla Deeper: רק חברו למצלמה וצלמו בתלת מימד

2
0

צילום בתלת מימד טרם זכה להצלחה נרחבת בעולם הצילום אך מפתחת אחת מאמינה כי יש בידיה את המפתח לשינויי.

בסיום תערוכת פוטוקינה 2010 חזינו את עלייתן של שלוש טכנולוגיות חדשות (אז) בתחום הצילום – הוידאו הרפלקסי, המצלמות חסרות המראה והתל מימד. שת הטכנולוגיות הראשונות אכן הפכו נפוצות (וידאו ברזולוציה גבוהה קיים כיום כמעט בכל מצלמת סטילס) ומצלמות חסרות מראה (למרות ירידה לאחרונה) תפסו נישה לא מבוטלת מן השוק. הדבר היחיד שעד כה לא ממש תפס הוא הצילום בתלת מימד.

ה-kúla Deeper על מצלמת 7D של קנון

Kula deeper1

זה לא שלא היו נסיונות. פנסוניק השיקה עדשת תלת מימד שלה זכתה להצלחה גדולה כבר לפני מספר שנים וגם סמסונג השיקה לאחרונה עדשת דו מימיד-תלת מימד יחד עם מצלמת ה-NX300. אפילו בסוכנות הצילום הגדולה Getty Images חשפו בשנה שעברה פרויקט צילום בתלת מימד לקראת האולימפיאדה.

תלת מימד בקלות

[vimeo]https://vimeo.com/73211892[/vimeo]

מה שהיה חסר – אולי, הוא פיתרון אוניברסאלי, פשוט וזול שיאפשר לכמות גדולה של צלמים להשתמש בציוד הקיים שלהם לצורך צילום בתלת מימד. פתרון בסגנון זה הגיע מכיוון לא צפוי – איסלנד. מפתחת איסלנדית (לא – זאת איננה Björk – וזאת למרות שבמדינה הקפואה פחות תושבים מבתל אביב) יצרה התקן פשוט לכאורה המתחבר למצלמה בדומה לפילטר מגושם (ישנם מתאמים בגדלים שונים עבור עדשות שונות)ובאמצעות פיצול האור על ידי שתי מראות מאפשר צילום של שתי תמונות אותן מסוגלת תוכנה לחבר יחד ולהפוך לתמונה תלת מימדית פשוטה (כזאת שניתן לראות במשקפי תלת מימד).

תמונת שצולמה בתלת מימד עם ההתקן

Kúla deeper 3D

כך תשתמשו ב-kúla Deeper

[vimeo]https://vimeo.com/72381860#[/vimeo]

הפרויקט כולו מוצע למימון במסגרת אתר מימון המונים צפון אירופאי (karolinafund) – העלות כ-60 יורו לערך וניתן להזמין מתאמים רלוונטיים בעלות נוספת (היחידה עצמה מותאמת לפילטר 77 מ”מ). אנו לא בטוחים האם הפרויקט יצליח לשנות משהו בנוגע לתלת מימד אך הנסיון לפחות – בהחלט מענין והעלות נמוכה.

עם המתאמים השונים

Kula deeper

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

2 תגובות

  1. Avatar

    פנחס לויתן

    04/11/2013 ב 1:46 PM

    מהי עלות המתאם של ה DEEPER ואיפה ניתן לרכודש ?

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      04/11/2013 ב 2:07 PM

      ענינו לך בפורום אין צורך לשאול שוב.

      השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *