ראשי חדשות Kickstarter Lil-Mule: רובוט ה-Timelapse האולטימטיבי?

Lil-Mule: רובוט ה-Timelapse האולטימטיבי?

0
0

תמיד רציתם לצלם סרטוני Timelapse או וידאו בתנועה רציפה על פני מרחקים גדולים ובסיבובים? לא רוצים מסילות גדולות, כבדות ויקרות? קבלו את ה-Lil-Mule – רובוט קטן ופשוט אשר ישא את המצלמה שלכם על 3 או 4 גלגלים בתנועה רציפה ויאפשר לכם לצלם סרטונים יצירתיים ומקצועיים כפי שיכולתם רק לחלום עד היום ובמחיר שווה לכל כיס.

דולי (Dolly) הוא התקן גלגלי עליו מציבים את המצלמה והוא משמש לרוב בתעשיית הקולנוע למגוון רחב של צילומים בתנועה. עד לאחרונה היה מדובר בדרך כלל בהתקנים גדולים, מסובכים ויקרים למדי אשר הופעלו על ידי אנשי מקצוע. בשנים האחרונות החלו להופיע בשוק גרסאות של דולי המיועדות גם לצלמי וידאו חובבים (או לכל הפחות פשוטים מעט יותר) ואפילו כאלו המיועדים לצלמי וידאו רפלקסי. ה-Lil-Mule הוא ללא ספק פרויקט מעניין בכיוון זה המנסה לקחת את הקונספט הבסיסי צעד אחד קדימה.

החלקים השונים של ה-Lil-Mule

Lil Mule dolly

ה-Lil-Mule הוא למעשה בסיס פלסטיק קשיח במיוחד בעל שלושה או ארבעה גלגלים אשר אמור להיות יציב מאד (הדגמות הראו כי ניתן לעמוד עליו ללא קושי) המסוגל לשאת משקל גדול ולנוע באמצעות מנוע פשוט בקו ישר (למרחק רב בהרבה מכל מסילה קבועה) או בתנועה סיבובית (על ידי קביעת זווית לגלגל הקדמי). ה-Lil-Mule מגיע כהתקן ספרטני למדי ונועד יותר למי שמרגיש בנוח “לשפצר” לעצמו את הדולי ולהתאים את החלקים השונים (מיקום הסוללה, המנוע ועזרים נוספים כגון ראש חצובה אותו ניתן לחבר במרכז ומקום לחיבור תאורה ועוד). מרגע שחיברתם את כל החלקים למשטח (ומיד ניגע באחת הבעיות הקיימות לפחות בשלב זה), אתם מוכנים להתחיל לעבוד עם הדולי.

סרטון המציג את ה-Lil-Mule באתר קיקסטרטר

הפרויקט אשר רץ עד לא מזמן באתר קיקסטרטר (כפי שניתן לצפות זהו פרויקט הממומן על ידי הגולשים) גרף קרוב ל-70 אלף דולר והשיג בכך הרבה מעבר למימון הנדרש להשלמתו. כל דולי נמכר בגרסה ללא מנוע תמורת כ-240 דולר וב-525 דולר תמורתם תקבלו מנוע המאפשר תנועה במהירות של עד כ-6 קמ”ש. החיסרון הוא שלפחות בשלב זה תצטרכו לרכוש סוללות 12V בעצמכם (יוצר הפרויקט – Warren Herndon עובד בימים אלו למצוא פיתרון לנושא הסוללות אשר דורשות אישורים שונים במדינות שונות). בכלל נראה כי למרות שהחלק המכאני הבסיסי עשוי היטב – כל נושא ההנעה החשמלית עדיין דורש גימור (החוטים בחוץ ואפשרויות השליטה במהירות די מוגבלות – שלא לדבר על היעדר בונוסים כמו שליטה מרחוק). למרות כל אלו נראה כי אפילו בגרסה הבסיסית הנוכחית ה-Lil-Mule יכול להיות שימושי עבור לא מעט צלמים עבור סרטוני Timelapse ועבור סרטוני וידאו במקומות בהם המשטח עצמו חלק מספיק בכדי למנות קפיצות או טלטלות.

סרטון קצר המדגים את הייצור של ה-Lil-Mule

[vimeo]https://vimeo.com/54809988[/vimeo]

ביקורת מעניינת על ה-Lil-Mule ניתן למצוא באתר של הצלם הנודע Chase Jarvis. פרטים מלאים ניתן למצוא בעמוד הקיקסטרטר של הפרויקט.

סרטון נוסף בו נראה ה-Lil-Mule בפעולה

[vimeo]https://vimeo.com/56573190[/vimeo]

סרטון הדגמה עם צילומים שצולמו באמצעות ה-Lil-Mule במקומות שונים

[vimeo]https://vimeo.com/58388965[/vimeo]

עוד פרויקטים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel. ניתן למצוא דוגמאות נוספות לעזרים בתחום הוידאו הרפלקסי בערוץ המיוחד שלנו המוקדש לנושא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *