הכרזות מוצרים חדשות חדשות פוטוקינה 2012 פוטוקינה 2012 קדם פוטוקינה 2012: ההכרזה הגדולה של סוני ע״י עידו גנוט פורסם ב 12/09/2012 3 0 חברת סוני הכריזה הבוקר על שורה ארוכה של מוצרים חדשים לקראת תערוכת פוטוקינה 2012. בין המוצרים לא פחות משלוש מצלמות מתקדמות חדשות, מספר עדשות ושורה ארוכה של עזרים. ההכרזה הנוכחית הייתה צפויה (כמעט) עד הפרט האחרון ומרבית האינפורמציה דלפה לרשת ובכל זאת קשה שלא להתרשם מן ההיקף האדיר של המוצרים וממידת החדשנות הטכנולוגית וההשקעה שסוני הקדישה לפיתוחם. נפתח בשלושת המצלמות המתקדמות עליהן הכריזה היום סוני – אחת מכל סדרה (אלפא, NEX ומצלמה קומפקטית מתקדמת במיוחד מסדרת ה-RX החדשה). A99 – מצלמת ה-Full Frame החדשה מסוני המפרט של ה-A99 כולל: חיישן 24.3 מגה פיקסל Full Frame בטכנולוגיית CMOS. טכנולוגיית מראה חצי שקופה (SLT) של סוני. מעבד Bionz חדש. צילום ב-14bit RAW. רגישות: 100-6400 ISO (עם הרחבה ל25,600 ISO). מד אור בן 1200 אזורים. מהירות צילום: 6 פריימים לשנייה במצב Full Frame ו-10 פריימים לשנייה במצב APS-C. מערכת פוקוס כפולה הכוללת 19 נקודות פוקוס באמצעות חיישן ייעודי (11 מוצלבות) ובנוסף 102 נקודות פוקוס על החיישן הראשי. עמידות תריס: 200,000 הפעלות תריס. עמידות למים/אבק. עינית: דיגיטלית – OLED ברזולוציה גבוהה במיוחד – 2.36 מליון נקודות בגודל 1.3 ס”מ (כיסוי 100%). מסך 3 אינצ’ מפרקי ברזולוציה של גבוהה במיוחד – 1.229 מליון נקודות (בטכנולוגיית WhiteMagic של סוני). הקלטת וידאו ברזולוציה גבוהה מלאה – 1920×1080 ב-60p בפורמט AVCHD (גרסה 2.0 עם AC-3 Dolby Digital audio). שליטה ידנית מלאה בצילום וידאו. מיקרופון סטריאו מובנה, כניסה למיקרופון ויציאה לאוזניות לניטור סאונד בוידאו. פילטר low pass “רב שלבי” (תוכן על ידי מחלקת הוידאו המקצועית בסוני לצמצום moiré). יכולת תיקון עדין של פוקוס במצלמה (AF Micro Adjust). מערכת אולטרסונית לניקוי אבק מן החיישן. מערכת ייצוב מבוססת חיישן. זיכרון: שני חריצי SD/SDXC (אחד עם תמיכה בכרטיסי MS) ותמיכה ב-UHS-I. GPS מובנה (בגרסת ה-Sony A99V). סוללה: כ-500 תמונות (שימוש במסך) או 410 תמונות (שימוש בעינית) בין הטענות. גוף עשוי מגנזיום משולב פלסטיק עמיד. משקל: 733 גרם. מחיר: 2800 דולר בארה”ב החל מנובמבר 2012. המפרט המלא של ה-A99 מצוי במערכת המפרטים של האתר. סרטון רשמי של סוני המציג את ה-A99 וכל העזרים החדשים [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tvFgUrHgsiI[/youtube] ה-A99 אשר הוכרזה היום היא מצלמת הדגל החדשה של סוני ומחליפתה של ה-A900 הוותיקה. ה-A99 איננה מחליפה קלאסית (כזו המביאה לרוב שיפורים מינוריים יותר או פחות), אלא מצלמה אחרת לחלוטין אשר תוכננה מחדש מן היסוד בין השאר על סמך הרבה לקחים אשר נלמדו מפיתוח מצלמת ה-A77 (אותה סקרנו כזכור לפני מספר חודשים). העיצוב החיצוני של המצלמה מזכיר גרסה גדולה מעט יותר של ה-A77 בתוספת כפתורים, חוגות וכניסות התואמים למעמדה כמצלמה מקצועית למהדרין. חוגה עילית עם נעילה וכפתורים לתיכנות – A99 מתחת למעטה החיצוני נמצאת כמעט כל טכנולוגיה מתקדמת הזמינה כיום לחברת סוני בתחום הצילום. החל בחיישן ה-24 מגה פיקסל החדש (Full Frame), מערכת פוקוס ראשונה מסוגה הכוללת 19 נקודות על חיישן הפוקוס (בטכנולוגיית phase detection) ועוד 102 נקודות נוספות על חיישן המצלמה הראשי (בטכנולוגיית contrast detection) וכלה במסך מפרקי מתקדם (דומה בצורתו לזה המצוי ב-A77) אך ברזולוציה גבוהה ביותר ובעל יכולת צפייה משופרת באור שמש ישיר. בנוסף כוללת המצלמה GPS, כמות גדולה של כפתורי שליטה ברי תיכנות וחוגות (קדמית ואחורית) ו-hot shoe חדש וסטנדרטי יותר עם תמיכה במגוון עזרים (עוד על כך בהמשך). A99 מוניטור לסאונד בוידאו עם אוזניות ההימור הגדול מבחינתה של סוני עם ה-A99 הוא ללא ספק הבחירה בטכנולוגיית המראה החצי שקופה (SLT בלשונה של סוני). לא נתעכב כאן על ההסבר המדויק (כתבנו על כך בסקירה הנרחבת שלנו אודות ה-A77 אותה הזכרנו קודם לכן), אך נציין כי זאת היא הפעם הראשונה בה בוחרת חברה כלשהי לעשות שימוש בעינית דיגיטלית ולא אופטית במצלמה המיועדת לקהל מקצועי. אין זו החלטה של מה בכך ופרסמנו כאן בעבר כי היו התלבטויות רבות בתוך החברה בטרם הוחלט על המהלך. שלד עשוי מגנזיום – A99 סוני שילבה שיפורים רבים בתחום השליטה במצלמה. אחד השיפורים המעניינים במיוחד נוגע למערכת חדשה להגבלת פוקוס מובנית במצלמה (במקום כפתור הגבלה המצוי בחלק מן העדשות). הרעיון פשוט והאופן בו שילבה אותו סוני נראה על פניו מעולה – לחיצה על הפונקציה מאפשרת למשתמש לעשות שימוש בשתי גלגלות השליטה של המצלמה בכדי להגביל את מרחק הפוקוס מקרוב ומרחוק ובכך ליצור אזור פוקוס ספציפי (לדוגמא מ-2 ועד 5 מטרים). באופן כזה מערכת הפוקוס לא “תרוץ” לחפש בטווח קרוב או רחוק יותר ותפעל ביעילות ובעיקר במהירות גבוהה בהרבה כשהיא מחפשת אובייקט להתמקד עליו רק בטווח שהוגדר. אם הרעיון נשמע לכם מוכר אתם לא טועים – אותו רעיון בדיוק אנו הצענו למספר חברות (כולל סוני עצמה) בפוטוקינה 2010! (נציג החברה Takashi Yasuda איתו שוחחנו בתערוכה רשם את הרעיון שלנו בסוף הראיון והבטיח לבדוק את העניין ולאחר כשנתיים מסתבר הגיעו גם התוצאות). GPS מובנה ושורה של חיבורים – A99 אם נחזור לרגע לתכונות המרכזיות יותר של המצלמה – בולטת במיוחד היא מערכת הפוקוס. המערכת מורכבת משני רכיבים שונים. חיישן הפוקוס “הרגיל” בטכנולוגיית זיהוי פאזה הכולל 19 נקודות מתוכן 11 מוצלבות ומערכת שנייה ונפרדת של לא פחות מ-102 נקודות פוקוס “מסייעות” (כאלו שהמשתמש אינו יכול “לשחק” עימן). המערכות אמורות להשתלב יחד לפעולה חלקה מהירה ומדוייקת. חיסרון אחד אשר נראה ברור למדי על פניו (לפחות במבט ראשוני) הוא כי כל הנקודות מרוכזות ממש במרכז הפריים. אם תרצו למקד על אוביקט כלשהו באחת הפינות לא ברור אם תוכלו לעשות זאת בצורה ישירה. מצד שני סוני שילבה שיפורים אחרים במערכת הפוקוס (פירטנו למעלה את מגביל הפוקוס במצלמה וישנם שיפורים נוספים כולל שיפור בזיהוי תנועה). ה-A99 מוכנה גם להפקות קולנוע עם ה-XLR-K1M ומיקרופון חיצוני ה-A99 משלבת עוד כמות עצומה של תכונות מתקדמות כולל GPS, יכולת צילום פנוראמית, מייצב מובנה בגוף (כמקובל במצלמות האלפא של סוני) ועוד. לא ניתן במסגרת זו לכסות את כל התכונות אך בנושא אחד ראוי דווקא להתמקד – וידאו. סוני מתייחסת במלוא הרצינות לנושא “הוידאו הרפלקסי” ב-A99 וניכר שלא מעט משאבי פיתוח הושקעו בשילוב ידע ממלחקת הוידאו (החזקה מאד) של החברה. ה-A99 כוללת כניסה למיקרופון (3.5 מ”מ) ויציאת אוזניות לניטור סאונד (כמקובל בדור המצלמות הרפלקסיות המתקדמות) עם אפשרות הצגת עוצמת הקול על המסך. בנוסף כוללת המצלמה אפשרות להוצאת וידאו לא דחוס למקליט חיצוני (וגם באפשרות הקלטה במקביל למצלמה – כך לפחות לדברי נציג סוני). אולי הנקודה החזקה ביותר של ה-A99 בתחום הוידאו היא ה-XLR-K1M – טרמינל סאונד חיצוני הכולל כניסות XLR וכפתורי שליטה המאפשר להפוך את ה-A99 לדבר הקרוב ביותר למצלמת וידאו של ממש (סוני היא החברה הראשונה היוצאת עם פיתרון משלה לנושא למרות שפתרונות דומים קיימים בשוק מצד חברות צד שלישי). עוד על ה-XLR-K1M בהמשך. סרטון רשמי נוסף של סוני המציג את ה-A99: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=TM0g7I20vQc[/youtube] המפרט של ה-NEX-6 כולל: חיישן 16.1 מגה פיקסל CMOS (זהה לזה המצוי ב-NEX-5R). מעבד Bionz חדש. רגישות: 100-25,600 ISO. פוקוס היברידי – שילוב של פוקוס מבוסס קונטרסט (עד 25 נקודות/אזורים) ופוקוס מבוסס פאזה (עד 99 נקודות) על החיישן. focus peaking ו-MF Assist. מסך 3 אינצ’ ברזולוציה גבוהה (921k נקודות) עם הטיה (90 מעלות כלפי מעלה ו-45 כלפי מטה). עינית דיגיטלית בטכנולוגיית OLED בגודל 1.3 ס”מ וברזולוציה של 2.35 מליון נקודות. מבזק מובנה. מיקרופון סטריאו מובנה. WIFI מובנה. שליטה מרחוק באמצעות אפליקציה סלולארית. משקל: 287 גרם. מחיר: 850 דולר גוף בלבד בארה”ב או 1000 דולר עם עדשת הקיט הקומפקטית החדשה (ראה בהמשך) החל מחודש נובמבר. המפרט המלא של ה-NEX-6 מצוי במערכת המפרטים של האתר. סרטון רשמי של סוני המציג את ה-NEX-6 [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nNpEOs-aXYM[/youtube] הסוני NEX-6 היא שילוב של ה-NEX-7 המתקדמת עם ה-NEX-5R החדשה. מן ה-NEX-5R היא רוכשת את החיישן המשלב מערכת פוקוס מובנית ואילו מה-NEX-7 היא רוכשת עינית (זהה לזו של ה-A99). תכונות נוספות אותן “משאילה” ה-NEX-6 מן ה-NEX-5R נוגעות ליכולות האלחוטיות המאפשרות לה לתמוך בהורדת אפליקציות ישירות מסוני (כתבנו על כך בהרחבה). מעבר לכך ישנה חוגת שליטה וגלגלת שליטה המשולבות בחלקה העליון אשר מאפשרות שליטה ידנית נוחה בהרבה מדגמי ה-NEX הקודמים (ובמובן מסוים גם אינטואיטיבית יותר מזו של ה-NEX-7 אשר איננה כוללת כיתוב כלשהו על החוגות העליונות שלה). שאר העיצוב וכפי הנראה גם הממשק ממשיך בקו הנוכחי של סוני בליין ה-NEX. נקודת החוזק המרכזית של המצלמה היא המחיר – היא מציעה חלק גדול מן התכונות של ה-NEX-7 ׁ(כולל עינית איכותית וחוגת שליטה – אחת אמנם) במחיר של 850 דולר בלבד (לגוף) לעומת לא פחות מ-1200 דולר ל-NEX-7 – בהחלט עסקה משתלמת למי שמעוניין במצלמה מליין ה-NEX. לא פחות חשובה היא עדשת הקיט החדשה עימה מגיעה המצלמה (המעלה את המחיר לכ-1000 דולר) והיא מאפשרת לראשונה בליין ה-NEX מערכת קומפקטית מבלי להקריב יותר מידי את יכולת הצילום (עדשות הפנקייק הנוכחיות הן עדשות פריים בלבד). ה-NEX-6 עם עדשת הקיט החדשה במצב פתוח ה-NEX-6 מבט מלעמעלה – שימו לב לחוגה החדשה ה-NEX-6 – פלאש מובנה קופץ ה-NEX-6 מבט מאחור – עינית OLED מתקדמת ומסך בר הטיה המפרט של ה-RX1 כולל: חיישן 24.3 מגה פיקסל Full Frame בטכנולוגיית CMOS. רגישות: 100-25,600 ISO. עדשת Sonnar T* 35mm F2 מובנית (בלתי ניתנת להסרה) של קרל זייס (צייס). טבעת פוקוס, טבעת צמצם וטבעת מאקרו על העדשה. מהירות צילום: עד 5 פריימים לשניה. צילום ב-14bit RAW. תמיכה בעינית דיגיטלית חיצונית או עינית אופטית חיצונית. מסך 3 אינצ’ ברזולוציה של גבוהה במיוחד – 1.229 מליון נקודות (בטכנולוגיית WhiteMagic של סוני). משקל: 453 גרם. גוף קומפקטי במיוחד ומגוון כפתורים וחוגות שליטה. מחיר: 2800 דולר בארה”ב. המפרט המלא של ה-RX1 מצוי במערכת המפרטים של האתר. סרטון רשמי של סוני המציג את ה-RX1 ויכולותיה [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PahYRjX7kLA[/youtube] ה-RX1 היא “הפצצה” שחברת סוני זורקת אל לב תעשיית הצילום. מדובר על מצלמה שהיא יותר הדגמת יכולות של חברת סוני בתחום הצילום מכל דבר אחר ועם זאת היא בהחלט מסקרנת בפני עצמה. אז מה בעצם כל כך מרעיש במצלמה החדשה? זאת היא הפעם הראשונה שחברת צילום כלשהי מכריזה על מצלמה “קומפקטית” (במילים אחרות מצלמה בעלת עדשה קבועה שאיננה ניתנת להחלפה) בעלת חיישן Full Frame. עד כה היה ניתן למצוא בשוק מצלמות קומפקטיות בעלות חיישנים גדולים דוגמת ה-X100 של חברת פוג’י וה-X2 של לייקה (שתיהן בפורמט APS-C) כמו גם דגם ה-G1X של קנון אשר הוכרז בראשית השנה. כעת סוני מציגה את הדבר הבא – מצלמה בעלת חיישן Full Frame מלא (זהה לזה המצוי ב-A99) בגוף קומפקטי ביותר. לכל דבר ועניין מדובר במצלמת כיס (אם כי העדשה בכל זאת מעט גדולה) בעלת חיישן באיכות חסרת תקדים ואופטיקה ברמה גבוהה ביותר. הבעיה כפי שניתן להבין היא המחיר (2800 דולר) וכאן נכנס נושא “הוכחת היכולות” של סוני – אשר הופך את המצלמה למוצר נישה במקום למוצר פרקטי הפונה לקהל רחב של צלמים. ה-RX1 – איכות קומפקטית עם תג מחיר המצלמה עצמה כוללת לא מעט אמצעי שליטה ידניים כולל חוגת מצבים, חוגה לפיצוי חשיפה, בורר מצבים קדמי (למצבי פוקוס שונים) ומגוון חוגות בעדשה. אם כבר נגענו בעדשה, מדובר בדגם אותו פיתחה חברת קרל זייס (צייס) במיוחד עבור ה-RX1 של סוני והיא בעלת אורך מוקד של 35 מ”מ וצמצם f/2. על העדשה עצמה לא פחות מ-3 טבעות שליטה שונות – אחת לצמצם, אחת לפוקוס וטבעת נוספת ויחידה מסוגה במצלמה קומפקטית (למיטב ידיעתנו) הכוללת מגביל פוקוס (חבל שסוני לא שילבו את טכנולוגיית הגבלת הפוקוס עליה הכריזו ב-A99) אך גם כך מדובר בתוספת נחמדה. RX1 – שליטה ידנית מכל זווית אפשרית למצלמה מסך 3 אינצ’ באיכות גבוהה מאד (זהה לזה המצוי ב-A99) אך היא איננה כוללת עינית מובנית. במקום זאת ניתן לחבר ל-hot shoe החדש המותקן בה מגוון אביזרים ביניהם גם עינית אופטית זעירה או עינית דיגיטלית וכן אמצעים שונים נוספים כו מיקרופון לצורך הקלטת סאונד (למצלמה יכולות וידאו דומות ביסודן ל-A99 – הישג מדהים בגוף כה קומפקטי). מסך איכותי במיוחד – RX1 ה-RX1 עם שלל האביזרים התואמים לו סרטון רשמי קצר נוסף של סוני אודות ה-RX1 [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=A7-uw_AArfU[/youtube] יש גם אפשרות לעינית חיצונית – RX1 סוני הכריזה גם על מספר עדשות חדשות Sony 300mm f/2.8 G SSM II – עדשה מקצועית (סדרה G) עבור ליין ה-A, אטומה לאבק/מים, בעלת ציפוי ננו חדש למניעת החזרים, מנוע פוקוס אולטרסוני ועוד אפשרויות מתקדמות – מחיר – 7500 דולר החל מאוקטובר 2012. העדשה החדשה על ה-A99 עדשת ה-300 מ”מ החדשה מסדרת ה-G של סוני בנפרד Planar T* 50mm F1.4 ZA SSM – עדשה של חברת קרל זייס (צייס) עבור מצלמות סוני מליין ה-A בעלת כיסוי Full Frame הצפויה להיות מוכרזת רשמית רק באביב 2013 (סוני הודיעה היום על פיתוחה). 50 מ”מ f/1.4 של זייס עבור סוני – כרגע בתכנון Sony 10-18 f/4 OSS – עדשה אולטרה רחבה מיוצבת (!) עבור ליין ה-NEX, זמינה החל מנובמבר – מחיר צפוי – 850 דולר. Sony 35mm f/1.8 OSS – עדשה מהירה ומיוצבת עבור ליין ה-NEX – זמינות החל מדצמבר – מחיר 450 דולר. Sony 16-50 f/3.5-5.6 OSS – עדשת קיט חדשה עבור ליין ה-NEX – העדשה דקה מאד (כמעט עדשת פנקייק) והיא מתארכת וכוללת כפתור power zoom (בדומה לטכנולוגיה אותה הציגה פנסוניק בליין ה-X). מחיר 350 דולר – זמינות – ינואר 2013. סוני הכריזה כאמור גם על מספר אביזרים המיועדים בעיקר ל-A99 ביניהם: Sony HVL-F60M – מבזק רב עוצמה ומתקדם במיוחד (GN 60) עם תאורת LED מובנית לוידאו (1200 לוקס לחצי מטר), אפשרויות הטיה מגוונות מאד, תמיכה בעבודה אלחוטית ועוד. מחיר – 650 דולר. HVL-F60M – מבזק מתקדם עם LED מובנה אפשרויות הטיה בזוויות שונות – HVL-F60M Sony HVL-RL1 – מבזק מסוג Ring Flash למאקרו ושימושים נוספים בעל תאורת LED בעוצמה של 700 לוקס מ-30 ס”מ. מחיר כ-350 דולר בארה”ב. ה-HVL-RL1 לצילום מאקרו Sony VG-C99AM – גריפ מתקדם מאד ומסיבי במיוחד עבור ה-A99. הגריפ כולל מגוון רחב של כפתורי שליטה (לתפעול נוח של המצלמה במצב אנכי) והוא מאפשר תפעול של המצלמה עם 3 סוללות (2 בגריפ ואחת בתוך המצלמה). מחיר – 380 דולר. ה-VG-C99AM עם 2 סוללות – סוללה נוספת נותרת במצלמה ה-VG-C99AM על ה-A99 – מסיבי ביותר ה-VG-C99AM כפתורי שליטה רבים Sony XLR-K1M – התקן סאונד חיצוני המותאם לעבודה עם ה-A99 (ומצלמות ה-NEX וידאו המופיעות מטה). ההתקן כולל כניסות XLR וכפתורי שליטה שונים ברמות הסאונד והוא מתחבר למצלמה דרך חיבור המותאם ל-hot-shoe. ה-Sony XLR-K1M – כניסות XLR ושליטה כמו כן הכריזה סוני על זוג מצלמות וידאו מסדרת ה-NEX (בעלות עדשות מתחלפות) Sony NEX-VG30/VG30H – מצלמת וידאו בעלת עדשות מתחלפות וחיישן APS-C ברזולוציה של 16 מגה פיקסל (דומה או זהה לזה המצוי ב-NEX-6), צילום וידאו ב-1080p ב-24/60p עם מסך 3 אינצ’ ועינית OLED ברזולוציה גבוהה – מחיר 1800 דולר. Sony NEX-VG900 – מצלמת וידאו מתקדמת בעלת עדשות מתחלפות וחיישן Full Frame ברזולוציה של 24 מגה פיקסל (דומה או זהה לזה המצוי ב-A99), צילום וידאו ב-1080p ב-24/60p עם מסך 3 אינצ’ ועינית OLED ברזולוציה גבוהה – מחיר 3300 דולר. עידו גנוט עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות. אתם יכולים לתמוך באתר מגה פיקסל על ידי רכישה מהשותפים שלנו משווקים: Amazon, B&H, Adorama and E-bay. למה שתסמכו עלינו?
LensVid Talk (פרק 1): סוני A6700, תאורות GaN, פילטרים ננעלים ועוד היום אנו גאים להביא בפניכם את הפרק הראשון של LensVid Talk (מתוך אתר הבת …
מוצר ראשון מבית LensVid בשיתוף חברת SmallRig – ה-mini L-Shaped Mount Plate אנו גאים במיוחד לפרסם היום את המוצר הראשון פרי פיתוחנו – ה-mini L-Shaped Mount …
LensVid Talk (פרק 2): ZHIYUN Crane 4, DJI Air 3, Came-TV V-Mount Clamp ועוד אנו ממשיכים היום בסדרת של LensVid Talk (מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית), שיחה …