ראשי חדשות הכרזות מוצרים חברת GigaPan מכריזה על ה-GigaPan Epic Pro

חברת GigaPan מכריזה על ה-GigaPan Epic Pro

0
0

חברת GigaPan Systems הכריזה בשבוע שעבר על ה-GigaPan Epic Pro – ‘רובוט צילום’ מתקדם המתאים למצלמות רפלקסיות ונועד לאפשר צילום פנוראמי אוטומטי. הדגם החדש הגיע לאחר המתנה ארוכה של משתמשים רבים אשר נאלצו להסתפק בדגמים הקודמים של החברה אשר התאימו למצלמות קומפקטיות בלבד.

מוצרי חברת GigaPan Systems זכו לפרסום נרחב בעולם לאחר שרובוט הצילום הקודם של החברה הוא שאיפשר את הצילום הפנוראמי של טקס ההשבעה של הנשיא אובמה. תמונה זו הורכבה מקרוב ל-1500 מגה פיקסל ו-220 תמונות אשר צולמו באמצעות מצלמת קנון G10. רובוטים דומים משמשים בשנים האחרונות לצילום תמונות פנוראמיות רבות ברחבי העולם ובאתר החברה ניתן לראות שורה של דוגמאות לתמונות שכאלו.

חברת GigaPan Systems הוקמה בשנת 2008 כ-spin-off מסחרי של מיזם Gigapan אשר נוצר משיתוף פעולה ייחודי בין חברת גוגל, אוניברסיטת קרנגי מלון ו-NASA. הטכנולוגיה עצמה פותחה עבור NASA בשיתוף עם אוניברסיטת קרנגי מלון עבור רכבי החלל Spirit ו-Opportunity (להם הותאמה מצלמה מיוחדת בעלת יכולת תזוזה ימינה, שמאלה ולמטה למעלה). כלי הרכב הרובוטיים נסעו במרחבי מאדים במשך למעלה מ-6 שנים וצילמו כמות גדולה מאד של תמונות אשר חלקן חוברו יחדיו על ידי תוכנה מיוחדת ויצרו תמונה פנוראמית של הכוכב האדום.

סרטון היכרות קצר עם ה-GigaPan Epic Pro ותכונותיו

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=p83lZeiGc68[/youtube]

ה-GigaPan Epic Pro החדש מהווה קפיצת מדרגה מבחינתה של חברת GigaPan Systems אשר מוצריה הקודמים הוגבלו כאמור לשימוש במצלמות קומפקטיות (ואולטרה זום). הגרסה החדש כוללת שורה של תכונות מתקדמות בניהן:

  • תמיכה במרבית מצלמות הרפלקס עד למשקל (כולל עדשה) של 4.5 ק”ג.
  • שילדה עשויה מגנזיום וזרוע אלומיניום קלה במיוחד במשקל כולל של 3.5 ק”ג.
  • הפעלה באמצעות סוללה נטענת בעוצמה של 4300mAH (הכוללת אפשרות הטענה גם כשהיא מחוברת למכשיר במקרה של צילומי שטח ארוכים).
  • אפשרות צילום מרובה באותה זווית (עד 20 תמונות) בכדי לאפשר HDR ומניפולציות נוספות.
  • אפשרות תנועה – 360 מעלות ימינה ושמאלה, 90 מעלות למעלה ועד 65 מעלות למטה.
  • אפשרויות כיוון מתקדמות: קביעת מרווחי זמן בין חשיפות, מהירות מנוע, יחס גודל התמונה ומידת החפיפה בין תמונות.
  • תוכנה מיוחדת ל”תפירת” תמונות באופן מדויק ויעיל.

ה-GigaPan Epic Pro יחל להימכר בארה”ב החל מחודש אפריל במחיר של 895 דולר (זול משמעותית ממוצרים מקבילים כגון סדרת ה-Rodeon VR המקצועית של חברת Clauss הגרמנית שעלותם מתחילה באלפי דולרים). פרטים נוספים ניתן למצוא באתר החברה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *