ראשי חדשות Mobislyder: גלישה נעימה

Mobislyder: גלישה נעימה

2
0

סליידרים מוכרים מזה שנים רבות בתעשיית הקולנוע, שם הם מאפשרים תנועה רציפה וחלקה של המצלמה אשר איננה ניתנת לצילום בצורה רגילה מן היד. בשנים האחרונות עם כניסת הוידאו הרפלקסי לשוק החלו מספר יצרניות ליצור סליידרים קטנים וזולים יותר המתאימים גם למצלמות DSLR. לפני מספר חודשים יצאה חברת glidetrack מסקוטלנד המייצרת מגוון סליידרים לוידאו ווידאו רפלקסי, בהכרזה על מוצר חדש – mobislyder, אשר הינו הקטן וכנראה גם הזול מסוגו ונועד לשמש כסליידר עבור מכשירים סלולאריים, מצלמות קומפקטיות ומצלמות רפלקס קטנות. האם כעת תוכלו להפיק את שובר הקופות ההוליוודי הבא באמצעות האייפון?

סליידרים או מסילות צילום הם חדשות ישנות למדי בעולם הקולנוע וגם בתחום הוידאו הרפלקסי ישנן לא מעט חברות הפועלות בתחום (Kessler מוכרת מזה שנים רבות כאחת המובילות בתחום). בעבר מסילות היו מוצרים מקצועיים אשר פנו לקהל מצומצם צרכנים מצומצם מאד בתעשיית הסרטים. עם כניסת הוידאו הרפלקסי חלה התרחבות משמעותית בעניין במסילות וגרסאות קטנות, קלות ובעיקר זולות יותר הגיעו לשוק וכיום ניתן למצוא לא מעט דגמים בפחות מ-500 דולר. עוד קהל אשר מוצא עניין במסילות צילום הוא צלמי ה-Timelapse אשר נעזרים לעיתים במסילות בכדי לצלם רצף משולב תנועה המוסיף מאד למראה המקצועי של הסרטונים.

ה-mobislyder – כך תצלמו את הסרטון הבא שלכם?

mobislyder 1

אך אפילו 500 או 300 דולר הם לא מעט כסף אם כל שברצונכם הוא לצלם מפעם לפעם קטע וידאו קצר אך בעל מראה מעט מקצועי יותר מזה שניתן להשיג מסתם אחיזה של המצלמה ביד. בדיוק לצורך כך פיתחה חברת glidetrack את ה-mobislyder – מסילה זעירה המתאימה למכשירים סלולאריים (המסילה מגיעה עם חיבור אוניברסאלי וראש כדורי), מצלמות קומפקטיות ומצלמות חסרות מראה ואפילו מצלמות רפלקס קטנות (החברה לא מציינת גודל או משקל מקסימאלי אבל אנו לא רואים סיבה עקרונית שגם מצלמת רפלקס מקצועית עם עדשה קצרה וקלה לא תתאים). היתרון המרכזי של ה-mobislyder הוא כמובן המחיר – 135 דולר – שבריר ממחיריהן של מסילות מקצועיות ופחות מחצי מכל מסילה אחת שאנו מכירים.

סרטון בו ניתן לראות כמה מיכולותי של ה-mobislyder:

[vimeo]https://vimeo.com/31045367[/vimeo]

חברת glidetrack לא עוצרת עם ה-mobislyder עצמו וכבר מתכננת לו עתיד בדמות גלגלים אותם ניתן יהיה לחבר בקצותיו אשר יאפשרו להזיזו בקלות על פני מרחקים ואפילו אפשרות להפוך אותו ל-dolly באמצעות הסרת המסילה וחיבור גלגלים והתקן גמיש במרכז (חישבו על “אוטובוס אקורדיון”) ובדרך זו לקבל גם צילומים סביב עצמים וכאלו אשר מחייבים תנועה שאיננה בקו ישר.

ה-mobislyder – מתאים גם למצלמות קומפקטיות ולמצלמות רפלקס “קטנות”

mobislyder 2

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר המיוחד ל-mobislyder.

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    כלכל

    24/02/2012 ב 8:33 PM

    עדיף כבר להוסיף עוד 50 דולר ולקבל מוצר הרבה יותר ורסטילי כמו ה-flycamNano שפרסמתם פה:
    https://www.megapixel.co.il/news/archive/25200

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    25/02/2012 ב 3:44 AM

    אה… מה הקשר בין שני המוצרים? כן שניהם נועדו בעיקר לוידאו כן שניהם אמורים לספק תמונה יציבה ומקצועית אבל פה מסתיים הדמיון – ה-flycamNano לא מסוגל לספק תנועה רציפה על מישור (הולכים איתו והוא מייצב) כאן יש לך תנועה ישרה לגמרי – אי אפשר להשיג את זה ללא מסילה – יש מקרים שתרצה את זה ויש מקרים שתרצה את האחר – אבל אילו שני פתרונות שונים.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *