ראשי חדשות ראיון עם חברת קנון – פברואר 2012

ראיון עם חברת קנון – פברואר 2012

1
0

רגע לפני ההכרזות הצפויות של חברת קנון וקצת אחרי שתי התערוכות הגדולות של ראשית השנה בארה”ב וביפן ראיין צוות MegaPixel שני בכירים בחברת קנון בכדי להבין טוב יותר מה עומד מאחורי ההכרזות האחרונות וכיצד רואה החברה את העתיד.

הראיון אותו אנו מביאים בפניכם היום היה אמור להיערך עוד במסגרת תערוכת CES בחודש ינואר (במקביל לראיון אותו ערכנו כזכור עם חברת ניקון בתערוכה). אלא שמסיבות טכניות שאינן בשליטתנו העניין נדחה במספר שבועות והוא התקיים בסופו של דבר מול אנשי קנון אירופה – Mike Burnhill, מומחה מוצר בתחום ה-DSLR בקנון אירופה ו-John Maurice מומחה מוצר בחטיבת ה-DSC בקנון אירופה. העיכוב אפשר לנו להוסיף מספר שאלות הנוגעות למוצרים אשר הוכרזו על ידי קנון לקראת תערוכת +CP שהתקיימה ביפן בראשית החודש.

התמונות המלוות כתבה זו צולמו בתערוכת  CES 2012 (קרדיט: יוסף גוטליב/MegaPixel)

Canon booth 3

ראיון עם חברת קנון

ש: נפתח עם עדשת ה-24-70mm f/2.8 החדשה עליה הכרזתם מוקדם יותר החודש. היו לא מעט ספקולציות בנוגע לקיום של גרסת ניסוי של העדשה הכוללת מייצב מובנה. מדוע בסופו של דבר בחרתם ללכת על עדשה ללא מייצב והאם זאת הייתה ההחלטה הנכונה (בהתחשב בכך שטמרון יצאה עם עדשה דומה בעלת מייצב)?

ת: המטרות העיקריות בתכנון ה-EF 24-70mm f/2.8L II USM היו ליצור עדשה בעלת איכות תמונה מעולה במבנה קטן ככל הניתן. אף שהוספת מייצב תמונה היה יכול להיות בהחלט דבר רצוי, הרגשנו כי הוספת המייצב הייתה פוגעת במטרות אלו.

ש: עדשות ה-24 וה-28 מ”מ החדשות (ראה ידיעה שלנו) עליהן הכרזתם גם כן הפתיעו רבים. הן אינן מהירות (צמצם f/2.8 קבוע), כוללות מייצב ואינן זולות במיוחד – מי קהל היעד שלהן, צלמי וידאו?

ת: צלמי וידאו רפלקסי הם בהחלט קהל יעד בולט לעדשות אלו אבל הקבוצה העיקרית עבורה פותחו העדשות הם דווקא צלמי העיתונות. אף שעדשות מקבילות בעלות צמצם f/1.4 עשויות להיות רצויות במצבים מסוימים כמובן אבל במקרים רבים הן מגיעות המחיר של אופטיקה גדולה יחסית. צלמי עיתונות מעוניינים במקרים רבים בעדשות קטנות ככל הניתן בכדי לבלוט כמה שפחות. הוספנו מייצב תמונה לשתי העדשות בכדי לאפשר לצלמים להמשיך ולעבוד איתן גם בתנאי תאורה נמוכה. ראוי לציין גם כי העדשות המקוריות אותן החלפנו הן בנות כמעט 25 שנה ולנו היה חשוב שכאשר אנו מתכננים את המחליפות הן יהיו מסוגלות לשרוד ולהיות רלוונטיות פרק זמן דומה.

ש: נעבור להכרזות מינואר. ה-Canon PowerShot G1 X היא בעלת חיישן המצלם ביחס “טבעי” של 4:3 המקובל בעיקר במצלמות קומפקטיות – מדוע לא בחרתם בחיישן בעל יחס צילום סטנדרטי לחיישנים גדולים של 3:2?

ת: אחד היתרונות הגדולים של שימוש בעדשה קבועה (בניגוד לעדשות מתחלפות. ע.ג.) הוא היכולת של היצרן לבצע אופטימיזציה מושלמת בין העדשה לחיישן. הבחירה ביחס של 4:3 אפשרה לנו במקרה זה להוציא את המקסימום מעיגול האור המגיע מן העדשה ולאפשר מקסימום חדות תמונה. אנו מבינים כי משתמשים מסוימים יעדיפו יחס שונה ולכן ה-Canon PowerShot G1 X מאפשרת צילום במגוון יחסי תמונה כולל 3:2. בנוסף תוכנת ה-DPP של קנון מאפשרת ביצוע חיתוכים במגוון יחסים.

G1 X 1

ש: כשהוכרזה ה-Canon PowerShot G1 X הייתה אכזבה מסוימת בקרב חלק מן הגולשים בכל הנוגע לצמצם בקצה טווח הטלה של העדשה (f/5.8 ב-112 מ”מ אקוויוולנטי ב-35 מ”מ). לכאורה צמצם כזה אומר שבמצבים רבים לא תתקבל הפרדה גבוהה מן הרקע – ברור שמדובר בפשרה הנובעת משיקולי גודל/משקל ועלות – כיצד קנון רואה נקודה זאת?

ת: כאשר פיתחנו את המוצר ערכנו סקר בקרב צלמים מקצועיים אשר זכו לנסות את ה-Canon PowerShot G1 X. הסקר הראה כי המצלמה אפשרה להם לקבל הפרדה מהרקע שמצלמה קומפקטית (“קונבנציונאלית”. ע.ג.) פשוט לא הייתה מסוגלת לספק. למעשה רמת ההפרדה מהרקע של ה-Canon PowerShot G1 X דומה לזאת המתקבלת ממצלמת רפלקס בעלת חיישן APS-C עם עדשת 18-55 מ”מ. אם נשווה את ה-Canon PowerShot G1 X למצלמות קודמות מסדרת ה-G ההפרדה המתקבלת היא פי 2.6 גדולה יותר – הישג מרשים מאד אם לוקחים בחשבון שקוטר העדשה גדול רק פי 1.4 יותר ב-Canon PowerShot G1 X.

ש: אם נתבונן בקצה השני של אורך המוקד של ה- Canon PowerShot G1 X – העומד על 28 מ”מ לא נראה על פניו רחב מספיק – בטח כשאנו רואים מצלמות קומפקטיות עם עדשות 24 או 25 מ”מ – האם לא היה רצוי לקצר את אורך המוקד אבל לאפשר זווית רחבה יותר?

ת: החלק הרחב של העדשה תוכנן בכדי להשיג את האיזון האופטימאלי בין גודל המצלמה לבין ביצועים ולכן נבחר.

Canon booth 1

ש: למה אנו לא רואים עדיין WIFI/Bluetooth משולבים במצלמות רפלקסיות?

ת: לדעתנו אין לכך עדיין דרישה בקרב קהל הצרכנים.

ש: מה לגבי שילוב GPS במצלמות רפלקסיות? סוני שילבה GPS ב-A55 וב-A77 והוא פועל היטב – האם לקנון תוכניות דומות?

ת: לקנון מגוון דגמי מצלמות קומפקטיות בעלות GPS מובנה כגון: PowerShot SX230 HS, PowerShot SX260 HS וPowerShot S100. הן מאפשרות לציין היכן צולמה התמונה וגם להקליט קובץ המראה את “הנתיב” בו נסע וצילם המשתמש על מפה. בכל הנוגע למצלמות רפלקס הצגנו לאחרונה את מודול ה-GP-E1 עבור משתמשים מתקדמים אשר נועד לדגם ה-1D X החדשה.

1D X

ש: מה אתם חושבים על ה-Magic Lantern (גרסת הקושחה האלטרנטיבית למצלמות הרפלקס של קנון)? האם בחנתם כמה מן התכונות המתקדמות שהיא מציעה (דוגמת HDR בוידאו, ניטור סאונד ועוד) ואתם שוקלים להוסיף אותם בגרסאות קושחה עתידיות?

ת: מסיבות מובנות אנחנו לא יכולים להגיב על גרסאות קושחה המפותחות על ידי גורמי צד שלישי. מצד שני אם נבחן את ה-5D Mark II כדוגמא, מאז השקתה ב-2008 קיבלנו הרבה מאד פידבק ממשתמשים כולל מצלמי וידאו אשר עושים בה שימוש והוספנו לא מעט יכולות באמצעות עדכוני קושחה (למשל שליטה ידנית בחשיפה, שליטה ברמות הסאונד, מגוון מהירויות צילום וידאו ועוד). לאחרונה כידוע השקנו גם את דגם ה-1D X הכולל את הדור הבא של השיפורים אשר נכנסו הודות למעבד ה-Digic 5 והחיישן החדש וכעת לדוגמא קיים גם ניטור סאונד על המסך עצמו.

Canon booth 4

ש: האם אתה חושב שאפשרי טכנית לשלוט מן המצלמה במגביל הפוקוס של העדשה (לדוגמא ליצור הגבלת פוקוס לכל מרחק – למשל מ-2-5 מ’) ובאופן כזה לקבל מהירות פוקוס גבוהה יותר ולמנוע תופעות “hunting” של העדשה?

ת: אף שזה אפשרי בחלק מן העדשות (הדבר תלוי במנגנון האלקטרוני המשולב בהן) אנו צריכים להבין קודם באופן מלא מדוע צלמים מבקשים את היכולת לעשות זאת ובאילו מצבים הדבר עשוי לסייע להם. כאשר ידע זה יהיה בידינו אני מאמין שנוכל לתכנן מערכת שתעשה זאת בצורה האופטימאלית.

ש: מספר יצרנים בניהם סוני, סמסונג, פנסוניק, אולימפוס ופנטקס חשפו לאחרונה מפות דרכים הכוללות מידע אודות עדשות מתוכננות של החברה – האם גם לקנון כוונה לעשות זאת בעתיד?

ת: לא. מפות דרכים נועדו עבור מערכות צילום חדשות בכדי ליצור אמון בקרב קהל המשתמשים באשר להמשך בניית ליין עדשות עתידי. ליין ה-EOS חוגג 25 שנה ב-2012 ואנו מציעים כיום למעלה מ-60 עדשות עדכניות מכל הסוגים – קנון הפגינה ותמשיך להפגין מחויבות מלאה להמשך ליין ה-EOS וללקוחותיה הוותיקים.

Canon booth 2

ש: בהכירך את מה שקנון מתכננת לעתיד – אם היית צריך לבחור שינוי מרכזי אחד הצפוי בעוד 2-3 שנים בעולם הצילום ביחס למה שקיים היום – מה הוא היה?

ת: אחד “השינויים” המשמעותיים לדעתי הצפויים יהיה שילוב משמעותי יותר של סטילס ווידאו אשר ישקף טוב יותר את הפופולאריות הגוברת של יצירת תוכן מולטימדיה עבור הרשת. קנון המחישה חזון זה עבור העתיד עם ה-Wonder Camera (ראה ידיעה שלנו בנושא. ע.ג.) אשר הוצגה בתערוכה שהתקיימה בשנחאי ב-2010 ועם דגם ה-4K.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

תגובה אחת

  1. Avatar

    שייקה

    26/02/2012 ב 12:43 PM

    מעניין מאוד!! תודה על הפרסום!

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *