ראשי חדשות סוני מכריזה: כרטיס זיכרון ראשון בפורמט XQD

סוני מכריזה: כרטיס זיכרון ראשון בפורמט XQD

0
0

פחות מחודש לאחר שהוכרז פורמט כרטיסי הזיכרון העתידי החדש XQD אשר אמור להחליף בהדרגה בשנים הקרובות את פורמט ה-CF הוותיק מכריזה היום סוני על ליין הכרטיסים הראשון התומך בו ואמור לעבוד ביחד עם מצלמת הניקון D4 אשר הוכרזה אף היא מוקדם יותר היום.

באמצע חודש דצמבר 2011 סיקרנו בהרחבה את פורמט ה-XQD החדש אשר מביא עימו שורה של שיפורים ביחס לכרטיסי ה-CF הוותיקים. במסגרת ההכרזות הקודמות לתערוכת CES 2012 אשר תיפתח באמצע השבוע הבא בלאס ואגס הכריזה כאמור סוני על כרטיסים ראשונים התומכים בפרומט.

הינה תזכורת מהירה לכמה מן התכונות הבולטות של פורמט ה-XQD:

  • מהירות כתיבה גבוהה במיוחד – 125Mb/s (הדור הבא יתמוך במהירות של עד 250MB/s והדור שאחריו במהירות כפולה).
  • ה-XQD מתבסס על ממשק ה-PCI Express (בניגוד לממשק ה- Parallel ATA המיושן אשר שימש עד כה בכרטיסי הCF).
  • עיצוב קשיח ועמיד במיוחד.
  • מידות 38.5 על 29.8 על 3.8 מ”מ (גדול מכרטיס SD אך קטן מכרטיסי ה-CF).

כרטיסי ה-XQD החדשים של סוני:

Sony XQD

סוני הכריזה מוקדם יותר הבוקר על ארבעה מוצרים בסדרת ה-XQD: הראשון הוא כרטיס זיכרון QD-H16 16GB אשר יעלה כ-130 דולר, השני הוא כרטיס בנפח גבוה יותר – QD-H32 32GB אשר עלותו תעמוד על כ-230 דולר והאחרים הם שני קוראי כרטיסים – MRW-E80 USB 3.0 המתאים למחשבים שולחניים וניידים ועלותו 45 דולר וה-QDA-EX1 ExpressCard/34 המתאים באופן בלעדי למחשבים ניידים בעלי כניסת ExpressCard וגם עלותו תעמוד על 45 דולרים.

על פי סוני הכרטיסים החדשים צפויים לאפשר צילום של עד 100 תמונות RAW ברצף. הקאטץ’ מבחינת סוני הוא שבשלב זה רק ה-D4 של ניקון תומכת בפורמט (ברור למדי כי כל ליין המצלמות המקצועיות הצפוי מסוני בהמשך השנה יתמוך גם הוא בפורמט, אך אלו אינן זמינות בנקודת הזמן הנוכחית). מסיבה זו נאלצה סוני לציין מצלמה מובילה של חברה מתחרה באתר האינטרט שלה (לא עניין של מה בכך).

מהירותם של הכרטיס על פי הצהרותיה של סוני תעמוד על 125MB/s – מהירות גבוהה במיוחד אך עדיין נמוכה מן המהירות המוצהרת של כרטיס ה-CF החדש של חברת Lexar אשר הוכרז אמש ועומדת על 150MB/s.

ריכזנו עבורכם את כל הידיעות הנוגעות להכרזות מתערוכת CES 2012.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *