ראשי חדשות הוכרזה: Hasselblad H4X

הוכרזה: Hasselblad H4X

6
0

הכרזה שלישית להיום והפעם מחברת הסלבלד. היצרנית השבדית של מצלמות פורמט בינוני הכריזה מוקדם יותר היום על ה-Hasselblad H4X – דגם חדש בליין ה-H4 המיועד בשלב זה למשתמשים קיימים של החברה המעוניינים לשדרג את מצלמות ה-H1/H2 הישנות שלהן לגוף חדש המבוסס על הטכנולוגיה הקיימת בליין ה-H4 אך לשמר את הגבים הוותיקים שלהם.

מצלמות פורמט בינוני הן עסק יקר. צלמים מקצועיים אשר רכשו מערכות שלמות הכוללות גב, גוף ועדשות בעשרות אלפי דולרים לפני מספר שנים אינם ששים להחליף מצלמה שוב בכל פעם שדגם חדש יוצא לשוק. היסטורית מצלמות פורמט בינוני הורכבו מגב (הכולל בעידן הדיגטלי את המעבד החיישן והמסך), גוף (הכולל את כפתורי השליטה, מערכת הפוקוס, מד האור וכו’) ועדשה. אלא שהמגמה בשנים האחרונות בקרב לא מעט חברות בתחום היא לעבור לפורמט פשוט יותר המזכיר מצלמות 35 מ”מ קלאסיות הכוללות עדשה וגוף בלבד. כך עשתה לייקה עם ה-S2, פנטקס עם ה-645D וגם הסלבלד בליין ה-H4D. אלא שכאמור גישה זו משאירה בחוץ את אלו להם גבים דיגיטליים שאין ברצונם להחליף (או שאין ביכולתם להחליף מבחינה כלכלית – H4D חדשה מתחילה מלא פחות מ-13 אלף דולר בחו”ל).

hasselblad h4x

מסיבה זו הכריזה כאמור הסלבלד על ה-Hasselblad H4X אותה היא מייעדת למשדרגים. במילים אחרות – תנו לנו את ה-H1/H2 הישנה שלכם וקבלו גוף H4X מודרני אליו תוכלו לחבר את הגבים העדשות והאביזרים הקיימים שלכם (וכל זאת בעלות נמוכה משמעותית מעלות של מצלמת H4D חדשה). בשלב זה אגב לא ניתן לרכוש את ה-Hasselblad H4X כמוצר בפני עצמו אלא רק בתהליך שדרוג.

ה-Hasselblad H4X כוללת כאמור חלק ניכר מן התכונות הקיימות ב-H4D בניהן טכנולוגיית ה-True Focus המאפשרת שמירה על נקודת הפוקוס אשר נקבעה גם בעת שינוי קומפוזיציה, תמיכה בעדשות HCD, כמות גדולה יותר של כפתורים ברי תכנות, 8 פרופילים במקום 4, תמיכה בעינית HVD 90x חדשה ועוד.

מחירה של ה-Hasselblad H4X (כחלק מעסקת trade in) יעמוד על קצת פחות מ-5700 דולר (מחברת ABS יבואנית הסלבלד לישראל נמסר לנו כי המחיר בארץ לשדרוג יעמוד על כ-20,000 ש”ח לפני מע”מ).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

6 תגובות

  1. Avatar

    אורן

    28/10/2011 ב 1:55 AM

    מה כל כך טוב בהאסלבלאד? אני מכיר אותן רק בשם, אבל מעניין אותי לדעת.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    28/10/2011 ב 10:35 AM

    אני מניח שזה כמו לשאול מה טוב בפרארי – היא עולה המון כסף, לא נוחה לישיבה, מועדת לגניבות ואין לה כמעט בגאז’ שלא לדבר על מקום לילדים.
    אבל היא עדיין אחת המכוניות הנחשקות בעולם…

    השב

  3. Avatar

    איתי

    28/10/2011 ב 11:17 AM

    ממה שאני מבין וראיתי במפרט של המצלמות האלה הם מצלמות מוגבלות מאוד ויקרות בטירוף! היתרון היחיד שלהם הוא כמות המגה פיקסלים שלהם.
    ולכן זאת מצלמה שמתאימה למי שמפרסם תמונות על בנינים שלמים.וזהו.

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    28/10/2011 ב 12:56 PM

    בוא נעשה סדר.
    מצלמות פורמט בינוני אכן יקרות מאד. רובן גם די מוגבלות (בוודאי ביחס למצלמות העילית של קנון/ניקון) – הן לא מותאמות לצילום ספורט/צילום עיתונות והרגישות שלהן נמוכה משמעותית מזו של כל מצלמה מקצועית בפורמט FF.

    אז למה הן כן טובות ומדוע רבים מטובי הצלמים בעולם משתמשים בהן? בראש ובראשונה צילום סטודיו (דוגמנות/מוצרים/פורטרטים). לא מדובר רק במגה פיקסל (למרות שזה כמובן חלק גדול מן הסיפור) אלא גם בגודל החיישן – ההגדרה של מצלמת פורמט בינוני איננה מצלמה עם הרבה מגה פיקסל אלא מצלמה בעלת חיישן הגדול מחיישן FF (שגודלו כידוע 36 מ”מ על 24 מ”מ).

    המשך…

    השב

  5. Avatar

    עידו גנוט

    28/10/2011 ב 12:58 PM

    עם או בלי קשר למצלמות פורמט בינוני יש כאמור גם רזולוציה גבוהה יותר (עד 80 מגה פיקסל ויותר) אשר מאפשרת לא רק הדפסות גדולות יותר אלא גם יותר פרטים בתמונה באופן משמעותי (זה ניכר מן הסתם בהדפסה אבל גם אם תגדיל את התמונה על המחשב תראה הבדל ניכר), זה מאפשר ביצוע crop מאזור של תמונה באיכות גבוהה (גם אחרי החיתוך עדיין ישארו לך מספיק פיקסלים בכדי לקבל איכות גבוהה או זהה להרבה מצלמות FF), כמות גדולה של MP מצמצמת גם moire עוד יתרון של החיישן הגדול הוא טווח דינאמי משופר (ונדמה לי שאפשר לראות את זה במבחנים של DXO).

    יש גם יתרונות תפעוליים שונים אשר הופכים את מצלמות הפורמט הבינוני למתאימות במיוחד לעבודה של צלמי סטודיו מקצועיים.

    בשורה התחתונה המצלמות האלו מתאימות לנישה קטנה מאד של צלמים מקצועיים הדורשים את האיכות הגבוהה ביותר ומוכנים לשלם בהתאם ו”לסבול” את החסרונות המובנים של הטכנולוגיה בכדי לקבל מספר מצומצם יחסית של יתרונות.

    המשך…

    השב

  6. Avatar

    עידו גנוט

    28/10/2011 ב 12:59 PM

    אגב אני ממליץ לקרוא את הראיון שלנו עם חברת ליף הישראלית המפתחת גבים דיגיטליים בשביל ללמוד עוד קצת על נושא הפורמט הבינוני ויתרונותיו:
    https://www.megapixel.co.il/articles/archive/10422

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *