ראשי חדשות אתר MegaPixel: פרויקט שנה טובה ומצולמת

MegaPixel: פרויקט שנה טובה ומצולמת

0
0

האתר MegaPixel גאה לחשוף היום את פרויקט השנה הטובה הבינלאומי הגדול ביותר שנעשה בתחום הצילום בארץ אי פעם. במסגרת הפרויקט התקבלו שנות טובות מרבות מחברות הצילום המובילות בעולם כמו גם שורה של צלמים בינלאומיים בולטים.

לעמוד הפרויקט המיוחד הכולל את כל הסרטונים

קצת רקע

ראשיתו של הפרויקט לפני מספר שבועות כאשר שקלנו במערכת האתר פרויקטים שונים לכבוד ראש השנה. לבסוף הוחלט כי נפנה לכל חברות הצילום המרכזיות בעולם (וכן למספר צלמים ידועי שם) ונבקש מכל אחת מהן להקליט סרטון קצר בן כ-30 שניות ובו שנה טובה באנגלית ובעברית.

למרות הקשרים המצוינים שלנו בעולם הצילום היינו מעט ספקנים בכל הקשור להיענות ובעיקר ליכולתן של חברות גדולות ובירוקרטיות להפיק סרטונים בפרק זמן כה קצר (למרות מאמצינו חלק מן החברות קיבלו את הפנייה רק שבוע לפני עלייתו לאויר).

מה רבה הייתה הפתעתנו כאשר כמעט כל אחד מן הגורמים אליהם פנינו חזר אלינו והביע נכונות מלאה לשתף פעולה. לא פחות מפתיעה הייתה רמתם של כמה מן הסרטונים.

newyear1

מי השתתף?

שורה ארוכה של חברות, חלקן גדולות ומוכרות חלקן מעט פחות השתתפו בפרויקט – להלן הרשימה עם פירוט קצר:

  • Carl Zeiss – יצרנית האופטיקה הגרמנית הוותיקה שלחה לנו סרטון מושקע וחד במיוחד. סקרנים לדעת עם מה צולם הסרטון? גם אנחנו היינו, אז שאלנו – התשובה בסוף הכתבה.

newyear3

  • BlackRapid – יצרנית הרצועות האמריקנית הצעירה. Ron Henry – מנכ”ל החברה (אותו פגשנו כזכור בתערוכת פוטוקינה 2010) הגיש בעצמו את הברכה בדרכו הייחודית.
  • Manfrotto – ממש ברגע האחרון הספקנו לקבל ברכת שנה טובה גם ממנכ”ל חברת התיקים KATA היושבת בארץ ועימה ערכנו ראיון מקיף ב-2010 (כיום חלק מחברת Manfrotto הבינלאומית העוסקת בין השאר גם בייצור חצובות).
  • Leaf – חברת הגבים הדיגיטליים היושבת אף היא בישראל אשר גם עימה ערכנו בשנה שעברה ראיון מקיף (וכמו במקרה של KATA גם היא כיום חלק מחברה אחרת – Phase One).
  • Leica – מותג היוקרה הגרמני הוא אולי אחד השמות המזוהים ביותר עם תחום הצילום במהלך המאה ה-20. לייקה השקיעה אולי יותר מכל חברה אחרת בפרויקט הנוכחי והפיקה סרטון חוץ שלם אשר צולם במיוחד עבורנו. המברך אגב הוא לא אחר מאשר מנהל המוצר של החברה – מיודענו מר Stefan Daniel איתו ערכנו ראיון בשנה שעברה (ללייקה אגב שמורה כידועה פינה חמה בלב לעם היהודי עוד ממלחמת העולם השנייה).

newyear2

  • Lens Pen – החברה הקנדית המתמחה באמצעים לניקוי מצלמות ועדשות.
  • Shutterbugs – סדרת רשת אוסטרלית קומית העוסקת בצלמים (תעלה לאוויר ב-27 לספטמבר). אנו ערכנו ראיון עם David Collins – התסריטאי (אשר יפורסם מחר) ובמקביל זכינו לסרטון שנה טובה משעשע בהשתתפות שתיים מן הדמויות בסדרה.
  • Olympus – אחת מחברות הצילום הותיקות והמוכרות בעולם. אנו זכינו לסרטון חביב במיוחד (גם אם קופצני מעט) מן הצוות הגרמני של החברה האחראי על המזרח התיכון (ובין השאר גם על ישראל) ובראשו מיודענו מר. Dominic Papenheim אותו זכינו לראיין בשנה שעברה בגרמניה ומוקדם יותר השנה בעת ביקורו בישראל.
  • OPTech – החברה האמריקנית ממונטנה המייצרת רצועות למצלמות וציוד עזר נוסף הכינה עבורנו הפתעה מיוחדת בהתגייסות של רבים מעובדי החברה (עוד על כך בהמשך).

newyear4

  • Pedro Nóbrega – אחד הצלמים המסחריים הצעירים הבולטים בפורטוגל אשר שלח לנו ברכת שנה טובה קצת שונה.
  • Robb Williamson – צלם ארכיטקטורה, נוף ופנוראמה מקולורדו. צילומיו הופיעו בשורה ארוכה של עיתונים ומגזינים בינלאומיים (בניהם Time Magazine, Sports illustrated,  USA Today ורבים אחרים).
  • Markus Klinko & Indrani – שניים מן הצלמים המסחריים הבולטים כיום בארה”ב. זוג בעבר ועמיתים לעבודה בהווה, Klinko ו-Indrani יצרו בשנים האחרונות כמה מן התמונות המוכרות ביותר של זמרים ושחקנים, בניהם: Lady Gaga ,Lindsay Lohan, דוויד בואי, בריטני ספירס, קיאנו ריבס, פריס הילטון, מריה קארי ורבים אחרים. השניים התראיינו למגוון תוכניות אירוח בולטות בארה”ב ואף כיכבו יחד בסדרה Double Exposure. אנו הקדשנו ל- Klinko  ו-Indrani ידיעה נפרדת מוקדם יותר השנה.
  • Zacuto – יצרנית המכתופים וציוד העזר לוידאו ווידאו רפלקסי משיקגו הכינה לנו הפתעה יפה עם סרטון עשוי היטב המתאר כמה ממוצריה אך גם כמה מפעילויותיה הרבות בתחום התוכן (בין השאר בפרויקט הגדול המשווה מצלמות סטילס למצלמות קולנוע). לקראת סיום הסרטון אפילו זכינו לאזכור קצר.
  • Frank Doorhof – צלם הולנדי מוביל המתמחה בין השאר בצילומי דוגמנות (ופרסם ספרים ומדריכים מצולמים בנושא).
  • B&H – חנות הצילום הגדולה בעולם הממוקמת בניו יורק. החנות נמצאת בבעלות יהודים חרדים ופועלת מאז שנת 1973. לנו קשרים מצויינים עם B&H והם שמחו מאד לשתף פעולה בפרויקט.
  • Gary Fong – יצרן מוצרי העזר לתאורה האמריקני, שלח לנו סרטון שנה טובה קצר.

שתי אנקדוטות

אנו עומדים בקשר קבוע עם מרבית חברות הצילום בעולם (וזוכים לראיין ולפגוש צלמים בינלאומיים לא מעטים), אלא שלחץ הזמן בפרויקט הנוכחי הביא עימו כמה הפתעות לא צפויות אפילו עבורנו:

Zacuto – המייל הראשון אותו שלחנו לחברת Zacuto לא הגיעו מסיבה כלשהי ליעדו וכשלחץ הזמן החל לגבור החלטנו לשלוח מייל נוסף למנכ”ל החברה – סטיב וויס. בתוך מספר דקות קיבלנו תשובה מפתיעה. זקוטו כך סיפר לנו וייס,  הוא בכלל שם ספרדי יהודי אשר את מקורותיו ניתן לאתר למעלה מ-20 דורות לאחור ל”רבי אברהם בן שמואל זקוטו” – אסטרונום החצר היהודי של מלכי ספרד ופורטוגל. בחברה אגב מאד גאים במורשת היהודית שלהם (הדבר ניכר בהחלט בסיום הסרטון) וכמובן שמחו מאד לשתף פעולה.

OPTECHהשם OPTECH אולי איננו שגור בפי כל כמו חלק משמות החברות האחרות ברשימה שלנו אבל החברה ממונטנה הכינו לנו הפתעה לא צפויה. הם צילמו סרטון באמצעות מצלמת רחף ושילבו בו את מרבית עובדי החברה ולקראת סופו אף הוסיפו תקיעת שופר. אנו הופתענו במיוחד מהשלט ועליו ברכת שנה טובה ברקע. כאשר שוחחנו עם נציג החברה ושאלנו על פשר העניין גילינו להפתעתנו כי איש מעובדי החברה אינו יהודי או דובר עברית אך הפרויקט נגע לליבם והם החליטו לחקור את הנושא, גילו כיצד יש לכתוב “שנה טובה” בעברית והדפיסו זאת על השלט המופיע בסרטון.

ומי לא בא?

עיון ברשימת המברכים מגלה מן הסתם כמה חוסרים בולטים: קנון, ניקון, סוני פנסוניק וגם פנטקס נעדרות. עם כולן עמדנו בקשר וחלקן אף הביע נכונות והתלהבות להשתתף, אך דווקא בחברות הגדולות יותר תהליך האישור לפרויקט מסוג זה (קטן ופשוט להכנה ככל שיהיה) הוא מייגע. תמיד יש לאן לשאוף כנראה בשנה הבאה…

עם מה צולם הסרטון של חברת קרל זייס? התשובה: ZEISS Planar T* 1,4/50 ZE עם מצלמת Canon 7D.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב אתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *