ראשי חדשות iCam – כשהמצלמה והאייפון מתחברים

iCam – כשהמצלמה והאייפון מתחברים

0
0

האם יש דרך לשלב בין היתרונות שבממשק ה-iPhone ואיכות התמונה של מצלמה בעלת חיישן גדול ועדשות איכותיות? אם תשאלו את המעצב הטורקי Zeki Özek התשובה חיובית ושמה iCam (לפחות עד התביעה מאפל).

הרעיון כמעט מתבקש – מצלמה בעלת חיישן גדול (מצלמות חסרות מראה דוגמת ליין ה-NEX של סוני הנראה בתמונה יכולות להתאים למשימה כמו גם דגמים של אולימפוס או פנסוניק) אשר יכילו בגבן מתאם למכשיר סלולארי (אייפון במקרה זה) אשר ישמש כמוח של המצלמה.

קונספט: מצלמה ואייפון חוברים יחד

i cam 1

לקונספט מספר יתרונות:

  • במצלמה ייעודית – חיסכון בעלויות (ללא מסך/מעבד/זיכרון וכפתורי שליטה).
  • יכולות שליטה מתקדמות תוך שימוש באפליקציות צילום רשמיות או כאלו המפותחות על ידי הקהילה.
  • אפשרות צילום והעלאה ישירה לרשת.

כמובן שאחרי כל היתרונות הבעיה המרכזית הנותרת (פרט לשאלה מה תעשו כשתקבלו שיחה באמצע הצילום) קשורה בשאלה מי עשוי לייצר מצלמה כזו. קשה לראות אף אחת מחברות הצילום הגדולות יוצאות עם מכשיר שכזה (אחת הבעיות המרכזיות נובעת מעודף הפתיחות של התוכנה אשר הינה יתרון למשתמשים מתקדמים ומתכון לכאב ראש למשתמשים שאינם מנוסים). באופן תיאורטי אפשר לחשוב על התקן דומה מבית אפל (אולי בשילוב אחת מחברות הצילום הגדולות) אלא שלפחות עד כה אפל לא הקדישה עניין רב לשוק הצילום (לפחות לא מאז 1994).

מי ירים את הכפפה?

i cam 2

חלק מן הקוראים ייזכר וודאי בקונספט בעל קווי דמיון בשם WVIL שהוצג כאן מוקדם יותר השנה. גם שם ישנו ממשק מתקדם דמוי סלולארי אך הנקודה העיקרית היא היכולת להפריד בין גוף המצלמה/מסך ולבין העדשה הכוללת בתוכה גם חיישן ומשדר אלחוטי המאפשר הצגה של התמונה בזמן אמת על המצלמה.

הסרטון המושקע הבא מציג את הקונספט מאחורי ה-WVIL:

[vimeo]https://vimeo.com/22134219[/vimeo]

לפחות מבחינתו של Özek הקונספט הוא הצלחה וזאת לאחר שהגיע לגמר תחרות העיצוב reddot (לפרטים נוספים).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *