ראשי חדשות פוטוקינה 2010: ראיון עם חברת סוני

פוטוקינה 2010: ראיון עם חברת סוני

2
0

במהלך תערוכת פוטוקינה 2010 זכינו לראיין גורמים רבים בתעשיית הצילום העולמית. מרבית הנציגים אותם פגשנו בתערוכה היו אירופאים, מיעוטם מארה”ב ורק במקרה אחד – סוני, זכינו לראיין נציג יפני.

פרט לחברות דוגמת קרל זייס, ולייקה (ולאחרונה גם סמסונג) הרוב המוחלט של חברות הצילום בעולם הינן חברות יפניות. בתשובה לשאלה שהצגנו לנשיא פנטקס ארה”ב בעניין נאמר לנו כי הסיבה המרכזית לכך נובעת מכמות הידע (כמות ה-intellectual property המוגן) הקיימת בתוך תעשיית הצילום היפנית ואיננה משוחררת בדרך כלל לחברות אחרות.

נציגים של חברות צילום יפניות אינם נוהגים להתראיין בעצמם לעיתונות מערבית. מחסום השפה הוא הסיבה העיקרית אך יש להניח שגם הבדלים תרבותיים משחקים חלק בתופעה זו. מסיבה זו התפלאנו מאד כאשר נתבשרנו כי נזכה לראיין נציג יפני בכיר של החברה במסגרת התערוכה.

Takashi Yasuda אותו זכינו לראיין הינו מנהל בכיר של תחום הצילום בחברה המשתייך דווקא לסניף האירופאי של סוני. הצבת מנהל יפני בסניף אירופאי היא צעד מפתיע (לא פחות מפתיעה הייתה הבחירה של סוני לאפשר לנו לראיינו). כך או כך למרות קשיי השפה (אשר חייבו עבודת עריכה משמעותית לראיון) זכינו לתשובות אשר הגיעו ישירות מן החברה (ללא מסנני ה-PR המקובלים) ואף העלינו כמה נקודות לשיפור לאחר הראיון אשר נמסר לנו כי יועברו לבדיקת הצוות הטכני ביפן.

בין השאלות אותן הפנינו למר Yasuda במסגרת הראיון: מתי לצפות לעדכונים בליין העדשות של החברה אשר חלקן לא עודכן מזה שנים רבות, האם סוני מתכננת עדשות קרל זייס לליין ה-NEX, מתי צפוי דגם מקצועי המבוסס על טכנולוגיית המראה החצי שקופה, צפי לעדכוני קושחה לדגם ה-A900, עדשות ייעודיות לוידאו עבור מצלמות רפלקס, העתיד של מצלמות הקומפקט ועוד.

הצפייה בראיון מומלצת ברזולוציה גבוהה (720p):

ניתן לצפות בכל הסרטונים והראיונות אותם הקלטנו בתערוכת פוטוקינה 2010 בערוץ המיועד לכך באתר. בימים הקרובים צפוי פרסום ראיונות וסרטונים נוספים עם חברות שונות בניהן, פנסוניק, סיגמא, טמרון ומבחר הפתעות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    ביל

    21/11/2010 ב 11:51 PM

    לא ממש שומעים את הבחור היפני

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    22/11/2010 ב 2:02 AM

    לצערנו לא בטוח שגם אם היית שומע אותו טוב יותר היית מבין אותו. בחירה מוזרה מאד של סוני לשבץ אותו בתפקיד אירופי בכיר.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *