ראשי מבזקים ניקון תייצר חיישנים בעצמה? פרק II

ניקון תייצר חיישנים בעצמה? פרק II

0
0

אנו עוקבים בתקופה האחרונה אחר הדיון המתנהל מאחורי הקלעים בשאלת שיתוף הפעולה בין ניקון לסוני בנושא ייצור חיישנים. בשנים האחרונות פרסומים לא רשמיים רבים קשרו בין החיישנים בהם עושה חברת ניקון שימוש במצלמותיה לבין אלו אותם מייצרת חברת סוני. אלא שעם כל דור חדש של מצלמות ניקון חוזרת בשנית השאלה בדבר שיתוף הפעולה בין שתי החברות. לפני כשבוע פרסמנו את התייחסותו של “גורו” הצילום של ניקון Thom Hogan בבלוג שלו אשר טען בביטחון כי ניקון עברה זה מכבר לייצר חיישנים בעצמה, זאת בניגוד לאמירה של נציג החברה במסיבת עיתונאים שהתקיימה לאחרונה בדנמרק אשר ענה בתשובה לשאלה כי לדעתו החיישן של דגם ה-D3100 החדש יוצר על ידי סוני.

אתמול פורסמה בבלוג sonyalpharumors ידיעה הסותרת לחלוטין את טענותיו של Hogan מפי מקור אמין (כך על פי האתר לפחות) אשר סירב להזדהות. לדברי המקור החיישנים החדשים של ניקון (זה המצוי ב-D3100 וככל הנראה גם זה הצפוי בדגם ה-D7000 אשר יחליף כנראה את ה-D90) הם פרי פיתוח וייצור של חברת סוני (על פי מפרט של ניקון). ההבדלים לכאורה בין החיישנים החדשים של ניקון וסוני נובע משינויים קוסמטיים (לדברי המקור) ובא לידי ביטוי בין השאר בפיקסלים העודפים בכל אחד מן החיישנים. טענה נוספת של המקור (הנראית מעט תמוהה אנו חייבים לציין לאור הכרותנו עם לו”ז שחרור הדגמים של שתי החברות בעבר) קשורה בזמן העובר לכאורה בין סיום פיתוח חיישן על ידי סוני ועד לשיווקו על ידי חברה אחרת. המקור טען בידיעה כי לסוני מדיניות על פיה חצי שנה צריכה לעבור בין סיום עבודה על חיישן לבין שימוש בו על ידי גורם חיצוני. אלא שלפחות ככל שהדבר נוגע לניקון מדיניות זאת לא נראית תקפה (ל-D3100 חיישן חדש אשר אם אכן פותח על ידי סוני אמור להיות מקביל לחיישן של דגם ה-A33 – שניהם יצאו לשוק באותו הזמן לערך).

הטענה המסקרנת הבאה של המקור של sonyalpharumors נוגעת לנושא המשך הפיתוח של חיישני פורמט מלא (Full Frame) על ידי סוני. טענות שונות אשר נפוצו לאחרונה דיברו על כך שסוני מתכננת נטישה של שוק הרפלקס הגבוהה לטובת סדרת ה-NEX. המקור טען כי ידיעה זו שקרית וכי החברה מתכנתת חידוש של מלוא ליין המצלמות שלה ובכלל זה גם של ליין מצלמות העילית בעלות החיישנים הגדולים.

כדובדבן אחרון לסיום טען המקור כי חברת פנטקס אשר עשתה בשנים האחרונות שימוש בחיישני סמסונג תחזור בקרוב להשתמש בחיישנים של חברת סוני בדגמים הצפויים להיות מוכרזים על ידי החברה בקרוב.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *