ראשי מבזקים סוני מעלה הילוך – מפתחת חיישנים מהירים מהעין האנושית

סוני מעלה הילוך – מפתחת חיישנים מהירים מהעין האנושית

0
0

במהלך תערוכת IFA 2015 שהתקיימה לאחרונה בברלין סיפר מנכ”ל סוני בראיון כי החברה צפויה להכפיל את השקעותיה בתחום החיישנים פי 4 בשנה הקרובה וכי היא עובד על יכולות עיבוד תמונה חסרות תקדמים עבור הדור הבא של חיישנים לפלפונים ומצלמות.

כבר כיום ניצבת סוני בראש בכל הקשור לייצור חיישנים – הן בהיבט של נתח השוק והן בכל הקשור לפיתוח טכנולוגיות חדשות (וראינו רבות מהן מיושמות לאחרונה בחיישן המתקדם של מצלמת ה-A7R II החדשה – אותה אנו מקווים לסקר בקרוב).

כעת מספר מנכ”ל סוני Kazuo Hirai בראיון לעיתון The Star כי החברה עובדת על פיתוח חיישן מהיר פי 10 מהעין האנושית (הוא לא ציין באיזה מדד באה לידי ביטוי המהירות לכאורה) ועל טכנולוגיה זולה שתאפשר צילום של עד 1000 תמונות לשנייה.

מצלמות אולטרה מהירות המסוגלות לצלם אלפי תמונות בשנייה קיימות גם כיום אך מחירהן מגיעים לאלפים ולעיתים עשרות אלפי דולרים בשל מורכבותן. היכולת להכניס טכנולוגיות כאלו למכשיר סלולארי או מצלמה צרכנית תפתח פתח ליישומים שכיום אינם אפשריים כלל (אך היא דורשת גם יכולות עיבוד ועריכה מורכבות).

בנוסף הזכיר Kazuo כי החברה מתכננת הכפלה פי 4 של ההשקעה בחיישנים ל-2.4 מיליארד דולר בכדי למלא את הדרישה של לקוחותיה ובכלל זה אפל וסמסונג (עובדה מעניינת – שכן סמסונג עצמה מייצרת חיישנים). מבחינת נתח השוק למתעניינים סוני אוחזת כיום בלא פחות מ-40% מנתח שוק החיישנים (אחוז גבוה יותר מזה בו מחזיקה קנון ביחס לשוק הצילום למי שתוהה) ולמי שמתעניין בהיבטים הכלכליים של הנושא – מניות החברה עלו בכ-20 אחוז בשנה החולפת.

חיישני סוני – צילום מתערוכת פוטוקינה (קרדיט: עידו גנוט)

Sony-sensor-sizes1-550x366

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *