ראשי מבזקים קנון: 5D Mark IV ועדשת 400 מ”מ f/5.6 באופק

קנון: 5D Mark IV ועדשת 400 מ”מ f/5.6 באופק

0
0

אחרי שהספקנו להרגע מההכרזה על שתי מצלמות ה-5D בעלות הרזולוציה האולטרה גבוהה, אנו חוזרים שוב למחליפתה האמיתית של ה-5D MKIII. בנוסף לראשונה מזה זמן רב אנו שומעים על יורשת לעדשת ה-400 מ”מ f/5.6 הוותיקה של החברה.

אנו נמשיך כנראה לשמוע עוד זמן מה על מחליפתה של ה-5D MKIII. הידיעה האחרונה שפורסמה ברשת מדברת על התכונות הבאות:

  • חיישן חדש בן 28 מגה פיקסל.
  • מהירות צילום של עד 9 פריימים לשנייה.
  • יכולת צילום וידאו ב-4K.
  • שיפורים בשליטה במבזקים.
  • הכרזה – ככל הנראה בסוף 2015 (אחרי ההכרזה על ה-1D X MKII).

אנו נעיר בנתיים כי אפשר להניח בסבירות גבוהה שקנון תראה תחילה כיצד יתקבלו שתי מצלמות ה-5D החדשות שהוכרזו לאחרונה (ויגיעו לשוק במחצית השנייה של השנה) ורק אחר כך יקבלו החלטות ביחס להכרזה (למעשה הכרזות) הבאות שלהם. כך שמי שלחוץ לשדרג ייאלץ כנראה להמתין לפחות עוד מספר חודשים טובים.

לא פחות מעניינת אולי היא היורשת של אחת העדשות היחודיות ביותר של חברת קנון – עדשה שאין לה מקבילה בניקון וגם לא בטמרון או בסיגמא – ה-EF 400mm f/5.6L. עדשה זאת שהוכרזה עוד בשנות ה-90 של המאה שעברה נחשבת חדה מאד והיא קלה ובעיקר זולה יחסית (בוודאי ביחס לעדשת פריים באורך מוקד שכזה). המגבלה היחידה של העדשה – היעדר מייצב מובנה. כעת, לאחר שעידכנה את כל שאר העדשות באורך המוקד שלה (ה-400 מ”מ f/2.8, ה-400 מ”מ f/4 וה-100-400 מ”מ) הגיע כנראה זמנה של ה-400 מ”מ f/5.6 להתעדכן. בשלב זה אין תאריך מדויק להכרזה (אפשר שקנון עצמה טרם החליטה), אבל סביר שהדבר יקרה עוד במהלך השנה הקרובה אך העדשה עצמה תגיע כנראה לשוק רק בשנה הבאה. אנו בכל מקרה נקווה שגם יצרניות נוספות יבינו את הצורך בעדשה מעין זו – בייחוד לקהל צלמי הציפורים אשר כיום עושה שימוש בעיקר בעדשות זום גדולות וכבדות.

ה-400 מ”מ f/5.6 הנוכחית – מחליפה באופק?

canon-ef-400mm-f5-6l-usm-1

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *