ראשי מבזקים האם ניקון תציג ליין פורמט בינוני חדש בפוטוקינה 2014?

האם ניקון תציג ליין פורמט בינוני חדש בפוטוקינה 2014?

0
0

פיסת מידע מעניינת שפורסמה ברשת עשויה לחשוף את את התוכנית הגדולה אותה מתכננת (אולי) ניקון לחשוף בהמשך השנה ותביא לראשונה את אחת מחברות הצילום המרכזיות לתחום הפורמט הבינוני.

האתר mirrorlessrumors (אשר אינו עוסק בדרך כלל בתחום הפורמט הבינוני או הרפלקס) קיבל לאחרונה ידיעה ממקור אמין (לדבריו) ולפיה חברת ניקון מתכננת להשיק בסמוך לתערוכת פוטוקינה 2014 (בסוף ספטמבר השנה בגרמניה) ליין חדש של מצלמות (וככל הנראה גם עדשות) בעלות חיישן פורמט בינוני.

החיישן שנבחר עבור המצלמה הראשונה בסדרה הוא החיישן המשמש כיום את כל דור המצלמות החדשות של האסלבלד, פייז וואן ופנטקס בתחום הפורמט הבינוני והוא מבית סוני עם רזולוציה של כ-50 מגה פיקסל בטכנולוגיית CMOS המאפשרת גם צילום וידאו (למתעניינים אנו ממליצים לצפות בסרטון בהמשך הידיעה המציג את יכולות החיישן במצלמת ה-645Z של פנטקס הן בסטילס והן בוידאו).

פנטקס 645Z – גם ניקון רוצה?

645z-front

אין זאת הפעם הראשונה שאנו שומעים על כוונות כאלו. בעבר דיווחנו כאן על כוונות דומות הן של ניקון והן של קנון. חשוב להבין כי שוק הפורמט הבינוני הוא שוק קטן ויקר (אם כי יש יאמרו שגם יוקרתי). החיישן החדש של סוני – אם ייוצר בכמויות גדולות (לא מן הנמנע שגם סוני עצמה תבחר להשתמש בו במצלמה עתידית) עשוי לאפשר הורדה של מחירי מצלמות הפורמט הבינוני לרמה שאיננה רחוקה מאד מליין המצלמות המקצועיות (D4S/1DX) של החברות הגדולות. הבעיה העיקרית היא הצורך ביצירת ליין עדשות חדש – משימה יקרה ומורכבת שתארך שנים רבות והיא מהווה “הרפתקה כלכלית” שלא ברור האם במצב השוק הנוכחי ניקון (או קנון) מוכנות או רוצות להיכנס אליה.

אמש פרסמנו באתר הבת שלנו LensVid סרטון ביקורת מעניין העוסק ב-645Z של פנטקס עם דגש משמעותי על תחום הוידאו

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4oT-fnHHTFs[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *