ראשי מבזקים קנון: דור חדש של חיישני Full Frame בהמשך השנה?

קנון: דור חדש של חיישני Full Frame בהמשך השנה?

18
0

ידיעה שפורסמה מוקדם יותר היום ברשת מדווחת על האפשרות שקנון תשיק ליין חיישני Full Frame חדשים בהמשך השנה עבור שורה של מצלמות עתידיות.

האתר canonrumors אשר דיווח על הנושא לא מסר פרטים על הטכנולוגיה של דור החיישנים החדש אבל דיווח כי עלויות הייצור של החיישנים צפויים לרדת בשל תפוקות משופרות. כדאי לזכור כי חיישני FF יקרים משום שהם בעלי שטח גדול מתוך פרוסת הסיליקון – היקרה – ממנה הם מיוצרים. על כל פרוסת סיליקון טיפוסית בת 8 אינצ’ ניתן לדחוס רק כ-20 חיישני FF לעומת כ-200 חיישני APS-C (סוני מצליחה לדחוס גם 40 ויותר חיישני FF על פיסות סיליקון גדולות יותר). פגם נקודתי בחיישן FF עשוי לגרור את זריקתו לפח ואיתו אחוז משמעותי מפרוסת הסיליקון. טכנולוגיה המאפשרת לצמצם את כמות הפגמים עשויה להוזיל את ייצור חיישני ה-FF.

אף שמדובר בידיעה שיש להתייחס אליה בזהירות מדובר במהלך שנראה מתבקש מאד מצד קנון. עוד נמסר בידיעה כי החיישנים ישמשו הן עבור מצלמות רפלקס והן עבור דור חדש של מצלמות חסרות מראה בעלות חיישני FF (נסיון לתשובה למצלמות ה-A7/R/S של סוני).

נזכיר כי בידנו מידע ממקור ראשון על פיו קנון בוחנת מזה מספר חודשים לפחות דגם חדש של מצלמת רפלקס מקצועית אשר תמוצב בין ה-5D MKIII לדגם ה-1D-X – אפשר כי מצלמה זו תהיה הסנונית הראשונה לעשות שימוש בטכנולוגיית החיישנים החדשה.

בהזדמנות זאת אנחנו נשאל את השאלה המתבקשת בנוגע לחידוש ליין חיישני הקרופ של קנון אשר לא עברו עדכון של ממש מזה מספר שנים ונופלים מאחור אל מול התחרות מסוני ומניקון… לקנון הפיתרונים כנראה.

חיישן ה-Full Frame של מצלמת ה-1D-C של קנון – דור חדש של חיישנים בקרוב?

Canon-35mm-sensor

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

18 תגובות

  1. Avatar

    אכילס

    29/04/2014 ב 8:52 PM

    ——-נמחק בהתאם להנחיה הבאה————

    בחזרה לנושא, לדעתי שיפור היכולות הפונקציולית והתועלתיות של חיישנים גדולים היא ממש מתבקשת. אחת הסיבות היא ששטח חיישן גדול נותן תמורה גדולה יותר ביחס לצפיפות פסקלים. סיבה אחרת היא הכורח לסטות מהתכנון המסורתי של קריאת צבע וקונטרס המבוסס על חיישן ׳באייר׳ ולאמץ, אפילו חלקית, אסטרטגיה שניתן בחיישני FOVEON. בשנתיים האחרות היו שמעותו עקשניות כי קנון וסוני עובדות על גרסאות משלהן לחיישנים של סיגמא וייתכן וזו תהיה הסנונית הראשונה במידה והשמועות יתבררו כנכונות.

  2. Avatar

    רן יערי

    29/04/2014 ב 10:19 PM

    אז מה הבשורה? האם הוזלו המצלמות של הפול פריים? האם בקרוב נראה מצלמת קנון פול פריים במחיר סביר? ומתי כבר תצא המחליםה ל 7 D האגדית של קנון?

  3. Avatar

    אופניק

    29/04/2014 ב 10:21 PM

    למה שסוני, יצרנית החיישנים הטובים בעולם, תרצה לאמץ את טכנולוגיית ה-Foveon הכושלת? אין סיכוי שזה נכון. אם יש שמועה כזאת, אולי סיגמה הפיצה אותה…
    לסיגמה עדיף להתרכז בפיתוח עדשות, שבזה הם מעולים.

  4. Avatar

    אדי

    29/04/2014 ב 10:27 PM

    יש מצב שתהיה ירידה במחיר, כי קנון עברו לייצור רובוטי “מלא” בשני מפעלים שהקימו ביפן לפני כשנה, מתוך כוונה להעלות דיוק ואמינות של הרכבה, ולהוזיל דרסטית עלויות ייצור (כיום עלויות שכר הן המרכיב הכי כבד בייצור של מוצרי צריכה)

  5. Avatar

    אכילס

    29/04/2014 ב 10:53 PM

    לא מוצא חן בעיני החלק שנמחק בהודעתי הראשונה שכלל וכלל אינו קשור לעומק שדה!
    מוצע למנהלים ולעידו גנוט בפרט, שלפני שמוחקים – תעבדו על האמינות שלכם שכרגע קרובה לגובה הריצפה!!

    אופניק, לפני מה שהבנתי ממקורבים לסיגמא ישנם אינספור אסטרטגיות בפיתוח בהם ניתן לנצל את חיישן ה FOVEON אפילו חלקית ויחד עם זאת, לשמר חלק מהיתרונות שיש לחיישן באייר. היתרון של חיישן FOVEON לעומת באייר נובע מהעובדה שכל פסיקל הוא עצמאי לחלוטין ואינו להסתמך על הפיסקלים השכנים שלו. התוצאה היא צבעים יותר מדוייקים (לא אומר אמיתים, כי אין דבר שכזה), תמונה יותר ריאליסטית בדומה לתמונות שצולמו עם חיישן MF.

  6. Avatar

    אופניק

    29/04/2014 ב 11:08 PM

    אני מכיר את ההסבר התיאורטי למה חיישן הפוויאן כביכול יותר טוב מבאייר, אבל מה לעשות שבפועל הוא פשוט לא טוב בכלל, וראיתי השוואות רציניות. הרגישות שלו גרועה, הצבעים דלוחים, ואין יתרון משמעותי בחדות אם בכלל. חיישני הבאייר של סוני לעומת זאת פשוט מעולים מכל הבחינות, אז למה לנסות לתקן מה שלא שבור?

  7. Avatar

    אכילס

    29/04/2014 ב 11:49 PM

    אני במקרה מחזיק בשתי מצלמות עם שתי החיישנים שציינת: את הפוואון וגם את ה 36 מגה של סוני. בתנאים אידיאלים היכן שלא צריך למשוך את ה iso מעבר ל 400. הסיגמא פשוט יותר טובה ועם DP3 הסקין טון הוא ריאליסטי וטוב יותר משל הסוני גם לאחר ליטוש בליייטרום. ומעבר לכך, חדות זו לא רק צפיפות פיסקלים. חדות זו גם קונטרסט וגם נהירות (luminance) ובתחומים הללו הסיגמא יותר טובה.

    הבעייה בחיישן באייר שאם אתה מצלם שטח עם מערך צבעים מאד דומה התוצאה תהיה צבע אחיד, למשל של עלווה ירוקה, עור פנים וכיוב׳. עם הפוואון זה לא קורה יש הפרדה בין הגוונים העדינים של צבעים קרובים. בסיגמא טוענים שהחיישן החדש – הקוואטרו אמור לתת רגישות משופרת של סטופ שלם, כלומר ניתן יהיה לצלם באיכות טובה מאד גם ב iso800 בחייישן קרופ – מקביל בערך לניקון D90 שהיתה לי בעבר.

  8. Avatar

    אופניק

    30/04/2014 ב 12:01 AM

    טוב קודם כל מגבלה של לא לצלם מעבר ל-ISO400 זה מגוחך בימינו, וגם אם ישפרו בסטופ הם עדיין רחוקים. לגבי יכולת הפרדה בין גוונים, אני לא ראיתי שיש יתרון כלשהו לסיגמה על פני סוני. אבל אם יש לך אתה המצלמה ואתה מעדיף את התמונה שלה, אז זכותך.

  9. Avatar

    אדי

    30/04/2014 ב 12:03 AM

    אכילס, קירבה של גוונים סמוכים לצבע אחיד ודומה, היא תוצאה של רוחב מילה בינרית בהגדרת ערכי הגוון של כל פיקסל.

    זה לא עניין של חומרה, ופיקסלים שכנים שצובעים אחד את השני זו אגדה

  10. Avatar

    עידו גנוט

    30/04/2014 ב 12:18 AM

    אכילס – כרגע אתה נמצא מבחינתי בתקופת מבחן – כל מה שאפילו קרוב להיות הודעה מקניטה, טרולית או כל דבר שקרוב לזה יימחק. כל הודעה שתהיה קשורה אפילו ברמז לנושא שאסרנו את הדיון בו – כנ”ל. לא מוצא חן בעינך – אתה לא חייב להיות כאן.

  11. Avatar

    אכילס

    30/04/2014 ב 12:38 AM

    אני בתקופת מבחן???
    הרי חסמת את הגישה שלי לפורום מזה זמן.

    בוא ואצצט דברים שאתה כתבת: ״ביקשתי מאדי שיתייחס לעניין ויתנצל.״

    ובכן, שום התייחסות לא קיבלתי (אני לא אופניק!)
    ושלא לדבר על התנצלות שעליה אני נכון לוותר.

    לכן, עידו אם אתה רוצה שיתיחסו אלייך בכבוד וברצינות הראויים כדאי מאד שתעמוד מאחורי דבריך!
    (אמינות״ כבר אמרנו?)

    ללט

  12. Avatar

    אדי

    30/04/2014 ב 1:34 AM

    עידו ביקש ממני להתייחס לעניין מחיקה בשגגה של אחת המודעות אופניק, ולא ראיתי כל בעיה להתנצל.

    אתה אכילס, הורחקת מהפורום בגלל ביריונות מילולית שיטתית, ושימוש בכינויי גנאי אישיים ומבחילים באופיים (ציטוט מפיך : “מהביוב שבין אוזניך” – סוף ציטוט) וההרחקה הזו עומדת בעינה.

    פעלתי להרחיק אותך מהפורום בתוקף סמכותי כמנהל פורום ראשי, ומתוך העילה החמורה ביותר להרחקת משתתף בפורום, ועל כך, איך לך שום סיבה ראויה לקבל התנצלות, או לצפות לה בדרך כלשהי.

    מה שעדיין קצת ביזארי בעיניי, הוא שאתה מצפה להתנצלות שהיתה מיועדת לאופניק על מחיקת הודעה שלו, כאילו היא מיועדת לך, על הרחקתך מהפורומים, בשל שימוש בלשון שהיתה מרחיקה אותך גם מכל פורום אחר.

  13. Avatar

    אכילס

    30/04/2014 ב 2:07 AM

    אדי אתה בוודאי זוכר כי דברי נכתבו בתגובה לכינוי גנאי שזרקת לחלל הפורום ובמיוחד כאשר לעגת לחבר אנדרי נ. לגבי העברית הקולקלת שלו (הוא עולה חדש למען השם!), ושלא להזכיר שמחקת לי בריש גלי הודעות ענייניות רק בגלל שלא תאמו את השקפתך. אז אדי בתור טלית שכולה תכלת אתה בוודאי לא יוצא כאן. צר לי אבל לא לכבודי להביא ציטוטים כנגד ולהיכנס למריבה נוספת.

    בכל אופן, ברגיל יש ויכוחים ונאמרים דברים בלהט הויכוח, אך נהוג כי מלבנים את פני העניינים מאחורי הקלעים, רק שעם אדי דו שיח שכזה הוא פשוט בלתי אפשרי, והמבין יבין…

  14. Avatar

    עידו גנוט

    30/04/2014 ב 2:08 AM

    אכילס – מבחינתי ההודעה הבאה שלך שלא תתיחס (אפילו במילה אחת) לנושא הדיון על פי כללי האתר ו/או תדון בגופו של אדם ולא בגופו של עניין וכל דבר לא קשור אחר ואתה תורחק לצמיתות גם מהפורום וגם מהתגובות באתר. זאת מבחינתי האזהרה האחרונה.

  15. Avatar

    אסי

    30/04/2014 ב 8:06 PM

    מנהלי האתר פה בעייתיים מהרבה בחינות, בגלל זה יש פה רק טרולים בתגובות
    ואולי כמה נערים שלא החזיקו מצלמה.

    המצב הזה לא נוצר סתם.

  16. Avatar

    אדי

    30/04/2014 ב 8:55 PM

    אסי,

    לומר משפט כזה ולברוח, מעיד על חולשה של טיעון.

    תפקיד מנהלי האתר הוא לנהל את האתר, ולתמוך טכנית בשאלות של משתמשים רשומים.

    תהיה מספיק הוגן בכתב כדי לפרט למה הכוונה ב”מנהלים בעייתיים”, כי סתם לומר משפט כזה תחת שם בדוי ולברוח, הוא…

    נניח לשאר הקראים להסיק מה זה.

  17. Avatar

    איתן

    30/04/2014 ב 10:38 PM

    “ואני לא אכילס בשם בדוי” אתה קורע, זה מה שאתה

  18. Avatar

    אלמר פאד

    01/05/2014 ב 12:55 AM

    אסי, את המטריקס הכי קל לראות, ומאד מרחוק.

    רק אלה שנמצאים במטריקס לא יכולים לראות את המטריקס כי אין להם ראי, ובמטריקס מענישים את מי שמצליח להשיג ראי