ראשי מבזקים פרטים נוספים על עדשות עתידיות של קנון, סיגמא ועוד

פרטים נוספים על עדשות עתידיות של קנון, סיגמא ועוד

1
0

במהלך החג השני פורסמו ברחבי הרשת מספר ידיעות מעניינות – חלקן עוסקות בפטנטים חדשים של מספר יצרניות וחלקן במידע חדש – חלקו רשמי וחלקו לא רשמי השופך אור על מספר נושאים מעניינים בתחום העדשות.

  • נפתח בקנון אשר רשמה מספר פטנטים חדשים לעדשות 16-35 מ”מ F/4 ו-F2.8 ועדשת 17-40 מ”מ F/2.8-F/4. אלו אינם הפטנטים הראשונים שאנו מפרסמים כאן עבור עדשות באורכי המוקד הללו (במקרה הנוכחי נראה כי הפטנטים אינם כוללים מייצב מובנה באף אחד מן התיכנונים).
  • ידיעה נוספת הקשורה לקנון (ואיננה רשמית) עוסקת בזוג עדשות Tilt Shift אותן צפויה החברה לחשוף לקראת תערוכת פוטוקינה בספטמבר השנה. שתי העדשות על פי הידיעה הן – TS-E 45mm f/2.8 חדשה ו-TS-E 90mm f/2.8 – שתיהן מסדרה L – על פי הידיעה לשתי העדשות תהיה תכונה חדשה וייחודית שטרם נחשפה – מסקרן…
  • לסיגמא כנראה לא הספיקה עדשת ה-35 מ”מ f/1.4 מסדרת ה-ART אשר זכתה לביקורות נלהבות ברשת. מהדנסי החברה רשמו לאחרונה פטנט על גרסה חדשה של העדשה שתשלב מייצב תמונה מובנה (אולי בדגש על שימוש כפול לסטילס ולוידאו?).

ה-35 מ”מ f/1.4 של סיגמא – הדגם הבא עם מייצב?

35mm-F1.4-DG-HSM

  • לפני כניסת החג פרסמנו כאן ידיעה על הכרזה צפויה של חברת סאמיאנג ב-28 לחודש. חלק מן השמועות דיברו (שוב) על עדשות עם מערכת פוקוס אוטומטית (דבר שלא קיים כיום בעדשות סאמיאנג). בראיון שנערך על ידי Dicahub ומאוחר יותר גם תורגם (לא באופן מושלם במיוחד), נשאל נציג סאמיאנג על הנושא והוא הסביר שלחברה יש בעיה (ככל הנראה בנושא הרישוי) על שילוב AF בעדשות ולכן אנו לא צפויים לראות עדשות AF של סאמיאנג בקרוב (אפילו לא לפורמטים פתוחים יחסית כמו סוני E ומיקרו 4/3). מה אנו צפויים לראות ב-28 לחודש? ככל הנראה בעיקר עדשות קולנועיות (CINE) ואולי עוד מספר מוצרים נוספים שלא פורטו.
  • נסיים עם מפרט שדלף למצלמת ה-GoPro 4. על פי הידיעה המצלמה העתידית תצלם וידאו ב-4K ב-30 פריימים לשנייה ווידאו ב-1080p ב-120 פריימים לשנייה ועד 240 פריימים ב-720p  ותאפשר הילוך איטי במיוחד. היא תכלול מעבד A9 כפול והיא תעלה 340 דולרים (ותשלב כנראה גם יכולות אלחוטיות).
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

תגובה אחת

  1. Avatar

    שייקה

    23/04/2014 ב 9:19 PM

    לא מבין…. הרי כבר מ2012 (!!) מדברים על הרחבות החדשות של קנון.. אז מה עכשיו הפטנטים הגיעו פתאום? מה זה אומר בדיוק שרק עוד שנתיים נראה את זה בא???

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *