ראשי מבזקים סוני מפתחת חיישן בן 54 מגה פיקסל עם 2460 נקודות פוקוס

סוני מפתחת חיישן בן 54 מגה פיקסל עם 2460 נקודות פוקוס

1
0

האם סוני מפתחת “חיישן על” חדש? על פי מידע המתפרסם היום ברשת התשובה חיובית ואפשר ונראה אותו במצלמות במהלך 2015-2016.

האתר sonayplharumors פרסם מוקדם יותר היום ידיעה (לא רשמית כמובן) ועל פיה חברת סוני עובדת בימים אלו על חיישן Full Frame מתקדם במיוחד בן 54 מגה פיקסל הכולל קרוב ל-2500 נקודות פוקוס על גבי החיישן עצמו המכסות קרוב ל-80% משטח החיישן (!). עניין הכיסוי הוא משמעותי במיוחד. כיום הכיסוי של נקודות הפוקוס ביחס לפריים הוא נמוך מאד (אין בידינו מספרים מדוייקים אך הערכה סבירה היא כנראה סביב שליש מן הפריים בלבד – תלוי במצלמה). היכולת לכסות פי 2 ויותר מן הפריים עם פוקוס מהיר היא ללא ספק בשורה משמחת אבל נראה שיעבור עוד זמן בטרם נראה את הטכנולוגיה מיושמת במצלמות סוני (ואפשר שגם ניקון וחברות נוספות העושות שימוש בחיישני סוני יהנו מחלק מאותם שיפורים בטכנולוגיה).

בשלב זה על פי המידע שנמסר, עלויות הייצור של החיישן עדיין גבוהות מאד ובסוני ימתינו אולי שאלו ירדו בטרם ייכנסו לייצור סדרתי של החיישן החדש אשר עשוי למצוא את דרכו למצלמות Full Frame בתושבת E (וכנראה גם A אם סוני אכן תחליט להמשיך עם הליין) בשנים הקרובות.

חיישני סוני – דור חדש בפתח? (צילום: אופיר אילוז)

Sony sensors

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

תגובה אחת

  1. Avatar

    אדי

    02/12/2013 ב 3:53 PM

    יאללה, שיעברו כולם ל Dual-Pixel ונסגור עניין.

    נמאס כבר מאוטו-פוקוס שלא יודע מה רוצים ממנו

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *