ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (2/2/2013)

מקבץ מבזקי צילום לסוף השבוע (2/2/2013)

4
0

כבכול שבוע אנו מביאים לכם שורה של נושאים מסקרנים אשר היו השבוע בשולי החדשות ולא זכו לידיעות נפרדות וזאת במסגרת פינת סיכום מבזקי הצילום השבועיים של MegaPixel.

  • קנון תכריז “בעתיד” (הלא רחוק) על ה-70D – מחליפתה של ה-60D הנוכחית, כך אמר בראיון שפורסם לאחרונה Masaya Maeda – מנהל תחום הצילום בחברת קנון. עוד אמר בראיון כי קנון לא רואה כרגע שוק גדול למצלמות קומפקטיות בעלות חיישן גדול כמו ה-G1 X של קנון והסוני RX100 וכי מרבית המצלמות הקומפקטיות ימשיכו לעשות שימוש בחיישנים הקטנים הנכחיים גם בעתיד הנראה לעין. עוד אמר Masaya כי העתיד במצלמות המקצועיות למחצה שייך לחיישנים גדולים (Full Frame – בדומה לחיישן המשולב בדגם ה-6D. הוא לא התייחס למחליפתה של ה-7D באופן ישיר). Masaya גם אמר כי ה-EOS-M לא הייתה הצלחה גדולה בחלקים גדולים של העולם עד כה (מחוץ ליפן ומספר מדינות באסיה).

קנון EOS-M – עדיין לא ההצלחה לה קיוו בקנון… (צילום: אופיר אילוז)

EOS M

  • זוכרים את בעיית האבק על החיישן במצלמת הניקון D600 עליה דיווחנו כאן בהרחבה בסוף נובמבר האחרון? ובכן, נראה כי לפחות בנקודת הזמן הנוכחית עדיין אין פתרון מחברת ניקון וחמור מכך אין התייחסות רצינית של החברה לנושא (פרט לאמירה הכללית כי במקרה של “בעיה” יש לפנות למרכזי התיקונים של החברה). האתר imaging-resource פרסם במהלך השבוע עדכון בנושא ולפיו אנשים שחוו את הבעיה של הצטברות אבק ולכלוך על החיישן ממשיכים לחוות אותה לאורך זמן אם כי במידה מופחתת והם נזקקים לניקוי חיישן תכוף יותר מזה המקובל במצלמות אחרות של ניקון. היינו שמחים להיות אנשי בשורות אך נראה כי נאלץ להמתין עוד זמן מה עד שניקון תפתור את הנושא.
  • עוד משהו שבוודאי אינו משמח את המנהלים בחברת ניקון. מסתבר כי החברה הפסידה בתביעת ענק אותה ניהלה מול חברת סיגמא בגין הפרת זכויות יוצרים (ניקון טענה כי סיגמא הפרה פטנטים של מערכת ייצוב העדשה אותה פיתחה ניקון ועשתה שימוש בקניין של ניקון לצורך פיתוח מייצבי עדשה משלה). בית המשפט בטוקיו דחה את התביעה על סך 130 מליון דולר. כעת אפשר להניח שבסיגמא יחושו מוכנות גדולה יותר לפתח דור חדש של מייצבים אופטיים – אלא אם בניקון לא יחליטו לערער…
  • ומשהו חיובי אחד בכל זאת מניקון – החברה חגגה השבוע 80 שנה של ייצור עדשות – מזל טוב!

80 שנה של עדשות ניקון

80 million nikon lenses logo

  • ונסיים עם ניקון עם פטנט לגרסה חדשה לעדשת ה-58 מ”מ f/1.4 הקלאסית של החברה. האמת שאנו לא ממש יודעים מה הצורך בעדשה שכזו (לניקון עדשת 50 מ”מ f/1.4 חדשה למדי) אבל אם מסתכלים ברשימת הפטנטים של ניקון עבור עדשות Normal מן השנים האחרונות אנו מגלים רשימה ארוכה מאד אשר טרם הגיעה לידי מימוש (וספק אם כולה תגיע אי פעם). (מקור – מתורגם).
  • ומניקון נעבור לסוני אשר הבטיחה במפת דרכים אשר פורסמה לאחרונה כי מעתה תכריז בכל שנה על לא פחות מ-5 עדשות חדשות עבור מצלמות NEX. למי שרוצה קצת היסטוריה – ב-2011 הכריזה סוני על 3 עדשות בעלות תושבת E וב-2012 על 4 כך שלא מפתיע לראות שהחברה מתעתדת להמשיך ולהוציא 5 עדשות בשנים הקרובות (תוכלו להתבונן בציר זמן העדשות של סוני בקישור מתוך המפרטים שלנו). אגב סוני מדברת לא רק על כמות אלא גם על איכות והיא מבטיחה באותה הזדמנות עדשות זייס/צייב ועדשות מסדרה G היוקרתית עבור מצלמות ה-NEX – יהיה מעניין (מקור).
  • ונסיים להפעם עם משהו מעניין שהוצג לאחרונה בתערוכת +CP ביפן – עדשת IBELUX 40mm f/0.85. כן זאת לא טעות מדובר בעדשת 40 מ”מ המיועדת למצלמות NEX ומיוצרת על ידי חברת Kipon והיצרנית הגרמנית  IB/E OPTICS. זאת צפויה להיות העדשה המהירה ביותר אשר פותחה עד כה למצלמות חסרות מראה.

עדשת ה-IBELUX 40mm f/0.85 – המהירה ביותר לחסרות מראה (מקור: metalmickey)

IBELUX 40mm f0.85

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

4 תגובות

  1. Avatar

    ניק

    03/02/2013 ב 12:22 AM

    80 שנה לא 80 מיליון

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      03/02/2013 ב 12:58 AM

      אופס 🙂
      תוקן.

      השב

  2. Avatar

    אכילס

    03/02/2013 ב 8:26 PM

    לפני כחודש פזלתי לכיוון הניקון D800 שנמכרה במבצע במספר חנויות מובחרות בארה”ב.
    אחד המוכרים (B&H) לחש לי שלא כדאי לקנות מצלמות הנמכרות במבצע כי הן מסדרות היצור הראשונות – אותן הסדרות שסבלו מבעיות בנקודת הפוקוס השמאלית ומסך ירקרק. לדבריו בסדרות היצור החדשות
    אותם הבריקים כבר לא יופיעו ולכן, עדיף לחכות ולא להתפתות למבצע. כמסתבר ניקון בשקט בשקט מתקנת את הבריקים שהתגלו בסדרות הראשונות ןבכוונה לא לבצע recall מה שבוודאי ישליך על המונטין של החברה ויגרום לשרשרת הפסדים גדולים כפי שהיה עם קנון 1D3.

    כרגע אין לי מושג לגבי D600 אך נטייתי היא שבסדרות שיצאו עתה מהפעל בעיית האבק נעלמה כלא היתה.

    השב

  3. Avatar

    עידו גנוט

    03/02/2013 ב 8:33 PM

    זה לא המידע שיש בידינו ולא המידע שמופיע בקישור שהבאנו. כל עוד לא הוכח אחרת הבעיה עדיין קיימת (זה אגב לא אומר שהיא קיימת בכל מצלמה שיוצאת מהמפעל אבל ב-lenstrentals בדקו בזמנו הרבה מאד מצלמות ולכולן היו בעיות ברמה כזו או אחרת – מאז הם לא רכשו סטוק חדש אבל בודקים אחרים ממשיכים לדווח על לכלוך כך שאנחנו עדיין ממליצים להיות זהירים).

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *