ראשי מבזקים לייקה S3 ופנטקס 645D בגרסה חדשה בפוטוקינה 2012?

לייקה S3 ופנטקס 645D בגרסה חדשה בפוטוקינה 2012?

0
0

אם להאמין לפרסומים האחרונים, תהפוכות גדולות צפויות לעבור על תחום הפורמט הבינוני בחודשים הקרובים. לייקה ופנטקס אשר הסתמכו על חיישנים מבית קודאק יאלצו כנראה למצוא ספק אחר והתוצאה עשויה להבין לראשונה לתחום הפורמט הבינוני חיישני CMOS ואיתם אולי גם לראשונה יכולות שהיו שמורות עד היום למצלמות הרפלקס בעלות החיישנים הקטנים יותר כגון וידאו.

מאז שנמכרה חטיבת החיישנים של קודאק בשנה שעברה הצטמצם באופן משמעותי היצע חיישני הפורמט הבינוני עבור ארבעת היצרניות הקיימות (הסלבלד, ליף/ממיה/פייז וואן, לייקה ופנטקס). לאחרונה הכריזה ליף את סדרה חדשה של גבים הכוללים חיישני CCD הדומים לאלו אשר היו מצויים בדור המצלמות הקודם (כפי הנראה מתוצאת חברת Dalsa הקנדית). אך מה יעשו החברות אשר נסמכו עד כה על קודאק? לייקה על פי אחת הידיעות (הלא מאומתות כמובן) צפויה להיעזר בחברת STMicroelectronics משוויץ לצורך החיישן אשר ישולב במצלמת ה-S3 אשר תוכרז כפי הנראה בפוטוקינה 2012 בספטמבר. אותה ידיעה מדברת על כך שהחיישן החדש צפוי להיות חיישן CMOS – לראשונה בעולם מצלמות הפורמט הבינוני. לחיישן כזה יכולות להיות (על הנייר לפחות) יכולות שלא קיימות כיום למצלמות פורמט בינוני דוגמת צילום וידאו ויכולת להציג Live-View בצורה איכותית יותר (נקודה בעייתית בחלק ממצלמות הדור הנוכחי).

כפי הנראה גם לחברת פנטקס צפויה כנראה בעיה דומה עם מצלמת ה-645D אשר גם לה חיישן פורמט בינוני של קודאק (החברה אף פרסמה על כך ידיעה בבלוג הרשמי שלה ב-2010). יהיה מעניין לאיז כיוון תבחר פנטקס ללכת עם הדגם החדש ומה יהיו יכולותיו.

בהמשך היום נפרסם ידיעה נוספת הנוגעת לחיישנים והפעם – מה מתכננת ניקון ועם מי?

חיישנים מדור חדש לפורמט בינוני? (קרדיט: Kodak)

Kodak sensor wafer

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *