ראשי מגזין טכנולוגיות צילום המצלמה שתדרג את יכולות הצילום שלך

המצלמה שתדרג את יכולות הצילום שלך

1
0

היופי הוא בעיני המתבונן. אמרה ידועה זו מקבלת משמעות מעט שונה לאור עבודתו של מעצב אוסטרלי אשר פיתח מצלמת קונספט אשר במקום להציג את התמונה מספקת ציון לצילום בהתבסס על אלגוריתם מתקדם.

שיפוט אסתטי בצילום הוא עניין מורכב אשר ההסכמה לגביו (כמו כל אומנות אולי) רחוקה מלהיות מלאה. תמונה “טובה” בעיני מתבונן אחד עשויה להראות “פגומה” בעיני מתבונן אחר. בעולם הצילום בכלל ובעולם האקדמי בפרט מתנהלים דיונים אינסופיים בשאלה האם ישנן אמות מידה אוניברסאליות לאיכותה של תמונה, נושא בו דנה לאחרונה גם תמר אלול בטורה האישי שהתפרסם באתר בחודש שעבר.

המעצב האוסטרלי Andrew Kupresanin החי בברלין, החליט לפתח פרויקט מעניין בשם Nadia הבוחן את נושא השיפוט האסתטי. אנדרו השתמש במכשיר סלולארי קיים (נוקיה N73) הכולל מצלמת 3.2 מגה פיקסל עיצב אותו מחדש והתאים אותו כך שלאחר כל תמונה מצולמת יוצג ציון במקום התמונה עצמה.

בסרטון הבא ניתן לראות כיצד פועלת Nadia:

החלק המעניין בפרויקט איננו החומרה אלא דווקא התוכנה אשר מבוססת על פרויקט הקוד הפתוח ACQUINE (או Aesthetic Quality Inference Engine). פרויקט זה אשר נמצא בפיתוח מזה מספר שנים באוניברסיטת Penn State שבארה”ב הינו ניסיון ייחודי לפתח אלגוריתם ממוחשב אשר יעריך את איכותן של תמונות באופן דומה לבני אדם. לדברי המפתחים במחקר שערכו הושוו התוצאות של האלגוריתם הממוחשב להערכותיהם של בני אדם ונמצאה התאמה של כ-80% בהערכת איכותן של תמונות (ניתן לראות סרטון הסוקר את הפיתוח באתר AIP). האלגוריתם הממוחשב משקלל נתונים כגון קומפוזיציה, עומק שדה, צבעים והיבטים רבים אחרים בכדי לדרג את התמונה. מטרתה של התוכנה לאפשר לצלמים לשפר את יכולתם הצילומית ובעתיד אולי אף לשמש כלי לימודי של ממש בתחום הצילום.

מצלמת הקונספט של אנדרו היא אולי גימיק חביב בשלב זה, אך הרעיון העומד מאחוריה עשוי לתפוס בעתיד מקום חשוב בעולם הצילום.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב טכנולוגיות צילום

תגובה אחת

  1. Avatar

    דן גלשר

    14/12/2010 ב 11:41 AM

    נשמע מעניין לגבי כל הצדדים הטכניים בצילום, ומה לגבי התוכן ??
    ואם זה טוב לצילום, זה יהיה טוב לציור, פיסול, מוזיקה וכל שאר האמנויות ??

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *